Más áruházláncoknak is követendő példa lehet a REWE lépése

2021. 09. 07., 18:00

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara példamutatónak tartja a német REWE cégcsoport bejelentését, miszerint németországi üzleteiben 2022 nyaráig 95 százalékra növelné a teljes mértékben német eredetű friss sertéshús arányát, valamint emelné az állattenyésztőknek fizetendő garantált minimum beszerzési árat.

A NAK felhívja a Magyarországon jelen lévő kiskereskedelmi áruházláncok figyelmét, hogy kövessék ezt a példát, és friss sertéshús kínálatukat akár teljes mértékben a Magyarországon hizlalt és levágott sertések húsára alapozzák.

A REWE-csoport, Németország második legnagyobb élelmiszerkiskereskedelmi lánca – amelynek tagja a Penny Market is – bejelentette, hogy 2022 nyaráig oly módon kívánja átalakítani a konvencionális gazdálkodásból származó friss sertéshús kínálatát, hogy annak 95 százaléka német eredetű legyen: a malacok fialtatásától kezdve a felnevelésükön, a hizlaláson, a vágáson át egészen a feldolgozásig mind az öt folyamatnak Németországban kell megtörténnie.

Ezzel egyidejűleg a konszern a sertéstartóknak fizetendő garantált minimumárat is megemelné. A cégcsoport már 2020 végén is tett egy hasonló bejelentést, akkor a sertéstartóknak az afrikai sertéspestis okozta exportválság előtti felvásárlási árakat garantálva. Iparági értesülések szerint a konszern 2021 szeptemberétől ezt a többletkifizetést még egy alkalommal megemelné.

A Magyarországon működő kiskereskedelmi áruházláncok hasonló lépése nemcsak a magyar sertéságazatot erősítené, de a hazai szigorú állategészségügyi és higiéniai szabályozások és hatósági ellenőrzések révén a fogyasztók számára nagyobb biztonságot, a kiemelkedően jó minőségű hazai gabonára alapozott takarmányozás okán magasabb érzékszervi minőséget is garantálna.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS