Különleges áramvásárlási lehetőséget nyújtanak az MVM Partner aukciói

Különleges áramvásárlási lehetőséget nyújtanak az MVM Partner aukciói
2024. 02. 26., 09:10

A hazai villamosenergia-nagykereskedelmi piac meghatározó szereplőjeként az MVM Partner Zrt. rendszeresen értékesít áramot árverésein, speciális, máshol nem kapható termékek formájában is. Az egyenlő feltételek mentén lényegében bármely érintett piaci szereplő számára elérhető aukciók jelentős előnyöket kínálnak a potenciális vásárlóknak az egyéb lehetőségekhez képest.

A hazai villamosenergia-piac legnagyobb szerződött termelői portfóliójával rendelkező MVM Partner Zrt. (MVM Partner) a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal jogelődjének (Magyar Energia Hivatal) 2008-as határozata óta a hazai piac egyetlen jelentős piaci erővel rendelkező engedélyese, melynek a vele szerződéses viszonyban álló erőművek által termelt villamos energia egy részét transzparens módon kell értékesítenie. A nyilvános árverések (aukciók) formájában is teljesíthető kötelezettség célja, hogy a társaság a szolgáltatásainak feltételeit mindenkivel megismertetve lehetővé tegye, hogy az összes aukciós kereskedés iránt érdeklődő egyenlő eséllyel induljon a meghirdetett termékek megszerzésekor.

Mivel a kötelezettség megállapításakor áramtőzsde még nem működött Magyarországon, az MVM Partner saját áramárverési rendszert fejlesztett ki a megfelelés érdekében. A kezdetben a vásárlók személyes megjelenésével tartott aukciók hamarosan az online térbe költöztek, és napjainkban is egy transzparens, minden regisztráló által elérhető „POWERFORUM” felületen bonyolódnak le.

Az MVM Partner negyedévente legalább egy áramárverést tart, melyet hozzávetőleg három héttel korábban a saját és az anyacég honlapján, illetve az aukciós felületen is meghirdet a felkínált termékek ismertetésével egy időben. Az aukciókon Magyarországon megtermelt, fizikai villamosenergia-termékek kerülnek meghirdetésre, illetve határidős (pontosan meghatározott jövőbeli időszakban szállítandó) értékesítésre a következő kétévi zsinórtermékek, illetve a következő negyedév sztenderd és nem sztenderd termékei formájában.

Az itthon egyedülállónak számító áramárverések minden potenciális vásárló számára ugyanazon feltételekkel biztosítják a kínálathoz való hozzáférést. Az aukciókon minden, a magyar piacon érintett piaci szereplő részt vehet, miután egy, az általános szerződési feltételeket rögzítő keretszerződést köt az MVM Partnerrel. A mindenkire egyformán vonatkozó, nem módosítható szerződés biztosítja, hogy valamennyi érintett egyenlő feltételek szerinti azonos elbírálásban és bánásmódban részesül.

Az aukción való áramvásárlás a sztenderd és nem sztenderd termékek esetében is vonzó alternatívát kínálhat az ügyfeleknek a tőzsdei és azon kívüli kereskedéshez képest.

Az MVM Partner a néhány éve már euró alapon megvalósuló aukciós értékesítés keretében gyakorlatilag bármilyen időszakra tud villamos energiát értékesíteni. Míg azonban a sztenderd termékek megfelelői az áramtőzsdén is megvásárolhatók, addig a csúcsidőszakon kívüli (hétvége, reggeli vagy esti órák) időszakok termelését magukba foglaló nem sztenderd termékek nem. Ezek áramárverésen való megvásárlásával tehát az ügyfelek az olyan, egyedi igényeiknek megfelelő villamosenergia-termékeket is előre tervezhetően szerezhetik be, amelyek máshol nem elérhetők.

Emellett az aukció az energiakrízis miatt megcsappant likviditású OTC piacétól és az áramtőzsdéétől eltérő fizetési ütemezésével szintén olyan feltételeket kínál, amelyek bizonyos esetekben jobban megfelelhetnek az egyedi ügyféligényeknek. (X)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS