Keresik az év webshopját

2021. 08. 06., 10:30

Ötödik alkalommal küzdenek meg a magyarországi webáruházak Az Év Webshopja címért. A verseny résztvevőit kizárólag szakmai szempontok alapján értékeli a zsűri, így nemcsak a nagy múlttal rendelkező, „óriás” webáruházak, hanem az újonnan piacra lépő, „kisebb” oldalak is jó eséllyel pályázhatnak a 2021-es Az Év Webshopja címre.

A pandémia jelentős fellendülést hozott az online kereskedelem terén, így ma már biztosan mindenki elmondhatja magáról, hogy számos alkalommal vásárolt webshopon keresztül. Ez a folyamat pedig olykor egyszerű és hatékony, de bizony van, hogy bosszúságot okoz. Most viszont a webáruházak Az Év Webshopja versenyen kideríthetik, mennyire felhasználóbarát a felületük. Ráadásul a megmérettetésen nemcsak az impozáns címet nyerhetik el, hanem rengeteg tapasztalattal és szakmai segítséggel is gazdagabbak lehetnek.

Így versenyeznek a webshopok

Az ingyenes verseny elbírálásának lényege, hogy egy kilenc főből álló zsűri a saját szakterülete alapján, ugyanakkor vásárlói szemmel is megvizsgálja a webshopokat. Így a webáruházak számos szakmai szempont alapján mérettetnek meg.

„A zsűri megvizsgálja például, hogy mennyire egyértelműek a lépések a vásárlási folyamat során, vagy vevőként ütköznek-e nehézségbe, azaz, hogy milyen a felhasználói élmény. Nézik azt is, hogy milyen a szoftveres háttere a webshopnak, és az mennyire működik jól, milyenek a fizetési lehetőségek, és azok könnyen kezelhetőek-e. Vizsgálják, hogy a legkülönbözőbb elvárásoknak mennyire felelnek meg az áruházak. Például, hogy megtalálható-e az oldalon az adatvédelmi nyilatkozat, és hogy mennyire könnyű folytatni a vásárlási folyamatot vagy visszalépni adott esetben a kosárba tett termékekhez. Természetesen a Google szempontrendszerét is figyelembe veszi a zsűri, így például azt, hogy reszponzív (mobilbarát) az oldal, vagy sem, illetve azt is, hogy milyen gyorsan tölt be a különböző eszközökön” – mondja Rácz Péter, a verseny ötletgazdája.



Szigorúan szakmai értékelés, algoritmus alapján

A független szakmai zsűri tagjai különböző szakterületekről érkeznek. Van köztük webdizájner, tartalommarketinges szakember, webergonómiai specialista, illetve keresőoptimalizálással foglalkozó szakértő is. Ki-ki a saját területe szempontjából értékeli a webshopokat, és hogy igazságos legyen a rendszer, a verseny szervezői kidolgoztak egy speciális, titkos algoritmust a pontozásra. Erről csak annyit árultak el, hogy az adott terület szakértőjének pontszáma nagyobb súllyal számít, mint a többi zsűritagé.

„Ezért érzem szívügyemnek ezt a versenyt, mert ugyanolyan eséllyel indulhatnak a kicsik, mint az „óriás" webáruházak. Hiszen nem az számít, hogy milyen múlttal rendelkezik a versenyző cég, mekkora tőkeerő van mögötte, vagy esetleg hány követője van, és hány szavazatot tud összeszedni a közösségi oldalakon, hanem kizárólag szakmai szempontok alapján értékeli a zsűri a versenyző oldalakat, hogy szakmai szemmel milyen az adott webshop. Így fordulhatott elő, hogy tavaly például egy féléves áruház is bejutott a döntőbe, ami óriási dicsőség.”

Nemcsak verseny, hanem szakmai fejlődés is

„Szeretnénk az online kereskedelmi világnak segítséget nyújtani a verseny révén. A versenyzők alanyi jogon láthatják az elért pontszámaikat, és ez önmagában mutatja, hol érdemes az áruházat fejleszteni. Akik pedig ennél is többet akarnak kapni, igényelhetnek egy mélyelemzést is. Így a résztvevők – amellett, hogy nagyobb publicitást is kapnak – rengeteget tanulhatnak a szakértőktől. És persze hihetetlenül jó érzés azt látni, hogy évről évre erősödik a mezőny, egyre jobb technikai megoldásokkal rukkolnak elő a webshopok, egyre modernebb marketingelemeket használnak. A „kicsik" például szemmel láthatóan folyamatosan fejlődnek. Ennek a versenynek ez a lényege. Olyan webshoptulajdonossal még nem találkoztam, aki kizárólag a díj miatt nevezett volna a versenyre, az sokkal inkább jellemző, hogy tanulás céljából is indulnak” – számol be Rácz Péter, a Complexpress Kft. ügyvezető igazgatója, akinek szintén nagy tapasztalata van a webshopok üzemeltetésében, hiszen webshoplogisztikával foglalkozik.
A verseny záróakkordjaként minden évben exkluzív gálát szerveznek, ahol a döntősök, a szervezők és a zsűritagok találkozhatnak, és gyakran komoly üzleti kapcsolatok is szövődnek. Lassan az is hagyomány, hogy Gundel Takács Gábor műsorvezetésével hirdetik ki és adják át Az Év Webshopja díjat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-18 14:44:41
Ana Ros, a Hisa Franko étterem séfje megtarthatta három Michelin-csillagját, a David Zefran séf által vezetett Milka étterem megtarthatta két csillagját, az egycsillagos éttermek száma pedig hétről nyolcra emelkedett Szlovéniában.
2024-06-18 14:40:00
A jövedéki törvény szerint a jövedéki engedélyes kereskedő a beszerzéseiről, készletcsökkenéssel járó eseményekről, valamint a napi zárókészletéről – telephelyenként – folyamatosan elektronikus nyilvántartást vezet. Az adóhivatal rövid közleményben tisztázta, hogy a nyilvántartással szemben támasztott elvárások, valamint a folyamatos vezetés fogalma a következőképp értelmezendők az ellenőrzési gyakorlatban.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Ana Ros, a Hisa Franko étterem séfje megtarthatta három Michelin-csillagját, a David Zefran séf által vezetett Milka étterem megtarthatta két csillagját, az egycsillagos éttermek száma pedig hétről nyolcra emelkedett Szlovéniában.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS