Itt a Penny Market válasza a tejháborúra

2019. 03. 26., 16:00

A Penny Market szerint nem volt elég magyar tej a beszállítóknál, ezért kellett más forrásból fedezni a vásárlói igényeket. A szlovák UHT tej alacsony, 135 forintos ára pedig közleményük szerint a cég üzleti és gazdasági tevékenységéből származó árelőnynek köszönhető, amelyet átengedtek a vásárlóknak.

Az áruházlánc arra reagált, hogy az olcsón árusított szlovák tej miatt tejtermelők tüntettek a Penny Market alsónémedi logisztikai központjánál kedden, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz)  támogatásával.

A Penny öt évvel ezelőtt csatlakozott a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácshoz, minden esetben kérik a terméktanács támogatását annak érdekében, hogy a vásárlói igényeknek megfelelő mennyiségű magyar tejet tudjanak beszerezni – közölte a cég, hozzátéve, hogy ezt a március elején kialakult helyzet előtt is megtették.

A fogyasztói igények meghaladták magyar beszállítóik erőforrásait, ezért fedezték más forrásból a fennálló igényeket. A jelenlegi promócióban szereplő tejterméket többször is vizsgálták laboratóriumban, amelyeken a termék kifogástalan minősítést kapott.

A Penny Market több mint 22 éve van jelen Magyarországon. Közleményük szerint arra törekszenek, hogy elsősorban magyar feldolgozóktól érkező termékeket biztosítsanak a vásárlóknak. A teljes választék több mint 65 százaléka magyar beszállítóktól származik.

A tájékoztatás szerint az elmúlt években a folyékony tejtermékek 100 százaléka magyar forrásból származott. A társaság tejtermék-választékában általában 11 hazai forrásból származó folyékony tej érhető el, csak egy import  termék van idén januártól.

Florian Naegele, a Penny Market Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a kialakult helyzet számukra sem a legmegfelelőbb, de a Penny Marketnél a legfontosabb a vásárlók igényeinek zavartalan kielégítése és a legjobb ár-érték arányú termékek biztosítása.

Győrffy Balázs, a NAK elnöke a tüntetésen kijelentette, reméli, ez a figyelmeztető demonstráció elég lesz, hogy a Penny Market Kft. vezetése megértse, hogy „olcsótej akciókkal” nem veszélyeztethetik a magyar tejágazatot.

László Róbert tejtermelő, a demonstrációs bizottság vezetője közölte, hogy UHT tejet a magyar termelők 139 és 148 forint literenkénti áron tudnak gyártani és a nyers tej ára 100 forint kilogrammonként, ami az Európai Unióban a legalacsonyabb. Szlovákiában magasabb a tej felvásárlási ára, ezért bizonyos, hogy csak veszteséggel és etikátlan üzleti magatartással tudja árusítani az áruházlánc a behozott tejet. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 09. 26., 09:26
Siker volt megnyerni az első nagy ügyfeleket, a nagyobb, hosszú távú tendereket, a hazai és külföldi díjakat. A legnagyobb siker mégis az, hogy a mindennapokban azzal foglalkozhatok, ami érdekel és amit szeretek – mondta az Üzletemnek Mezei Georgina, a Morselli Employer Branding Ügynökség társalapító ügyvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS