Ismerd meg a hazai rádiózás egyik legnépszerűbb csatornájának kulisszatitkait!

Ismerd meg a hazai rádiózás egyik legnépszerűbb csatornájának kulisszatitkait!
2022. 09. 04., 05:30

A rádióhallgatás még manapság, a podcastok és streamingszolgáltatások korában sem ment ki a divatból, hisz még mindig rengetegen választják a szórakozás és informálódás eme formáját. A legismertebb ráadióadóknak pedig igen népes rajongótáboruk van, akik közül sokan nap mint nap hallgatják őket.

Honnan indult az egyik legnépszerűbb hazai csatorna?

A Rádió 1-et talán senkinek sem kell bemutatni, hisz még aki nem is rendszeres hallgatója az adásnak, az is biztosan belefutott már nem egyszer Balázsék reggeli műsorába vagy az esti Disco’s Hit mixműsorba.

Az adás ugyanis elérhető analóg közvetítéssel, illetve az interneten, a MyOnlineRadio weboldalán keresztül is. A csatorna fő célcsoportja a fiatalabb, 15-39 éves korosztály, az ő érdeklődésüket pedig a naprakész zenei kínálattal és a változatos műsorokkal tartják fenn.

Azt viszont már csak kevesen tudják, hogy a Rádió 1 valójában több mint 2 évtizedes múltra tekint vissza. Az első adás kísérleti jelleggel indult 1996-ban, mint egy újdonsült lokális budapesti kereskedelmi csatorna.

Eleinte a közvetítés is csak időszakos volt, hisz két másik adóval osztoztak egy frekvencián, ezért csak 12 és 20 óra között sugározta adását. Viszont hamar elkezdett népszerűvé válni, ezért 1997-ben napi 24 órássá bővült a műsor.

Ez többek között annak köszönhető, hogy a csatorna tulajdonosai felfedezték a piaci rést: az akkoriban két leghíresebb kereskedelmi adó, a Sláger és a Danubius Rádió ugyanis inkább az idősebb korosztálynak szólt. A Rádió 1 indulása után azonban bebizonyosodott, hogy nagy igény van egy, csak a legfrissebb zenéket játszó, fiatalos hangvételű csatornára is.

Regionálisból országos rádióadó

A Rádió 1 pár év alatt országos hálózattá fejlődött, vagyis több vidéki stúdió is alakult, ahol lokális műsorokat is közvetítettek, de akadtak olyan műsorsávok is, amikor a központi, budapesti stúdió adása szólt.

A 2000-es években mintegy 14 frekvencián szólt, így mondhatni az ország nagy részén biztosított volt a lefedettség. Ez a terjeszkedés egészen 2011-ig tartott, ekkor megújult a csatorna arculata, megjelent a ma is használatos logó, illetve ekkortól használják a „Csak igazi mai sláger megy” szlogent is.

Az újrakezdés

A rádió sikertörténete azonban nem volt töretlen. 2011-ben ugyanis lejártak a frekvenciahasználati engedélyek, amiket újra meg kellett pályázni. Ez viszont nem várt akadályokat gördített a csatorna elé, végül a Médiatanács döntései alapján a rádió a frekvenciái többségét elvesztette. Ez a hálózat szétesést eredményezte, ami miatt több tulajdonos is eladta az érdekeltségeit.

2016-tól viszont felcsillant a remény, hisz újfent sikerült frekvenciákat szerezni, ráadásul ekkorra már az internetes közvetítés is kezdett elterjedni. További fontos lépés, hogy sikerült olyan ismert rádiós személyiségeket szerződtetni, mint Sebestyén Balázsék triója, Cooky, illetve a Disco’s Hit DJ-csapata. Ez új lendületet adott a csatornának, ami napjainkban ismertebb és sikeresebb mint valaha.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 02., 10:15
A bankok többsége nem várt egy percet sem, már január első napján meghirdette a maga munkáshitelét. A feltételek a jogszabályi kötöttségek miatt ugyan hasonlóak, de találni jelentős különbségeket az elvárásokban, és máris megjelent az első olyan ajánlat, amiben 100 ezer forint extra jóváírással csábítják a fiatal ügyfeleket a hitelfelvételre – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2025. 01. 03., 17:05
A kulturális, művészeti, tudományos, oktatási, szórakoztatási, sport- vagy más hasonló eseményekre, rendezvényekre, például kiállításokra, vásárokra és bemutatókra belépést biztosító és egyéb, járulékos szolgáltatások teljesítési helye főszabály szerint az esemény, rendezvény megrendezésének helyszíne – hívja fel a figyelmet a NAV.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS