Ismerd meg a hazai rádiózás egyik legnépszerűbb csatornájának kulisszatitkait!

Ismerd meg a hazai rádiózás egyik legnépszerűbb csatornájának kulisszatitkait!
2022. 09. 04., 05:30

A rádióhallgatás még manapság, a podcastok és streamingszolgáltatások korában sem ment ki a divatból, hisz még mindig rengetegen választják a szórakozás és informálódás eme formáját. A legismertebb ráadióadóknak pedig igen népes rajongótáboruk van, akik közül sokan nap mint nap hallgatják őket.

Honnan indult az egyik legnépszerűbb hazai csatorna?

A Rádió 1-et talán senkinek sem kell bemutatni, hisz még aki nem is rendszeres hallgatója az adásnak, az is biztosan belefutott már nem egyszer Balázsék reggeli műsorába vagy az esti Disco’s Hit mixműsorba.

Az adás ugyanis elérhető analóg közvetítéssel, illetve az interneten, a MyOnlineRadio weboldalán keresztül is. A csatorna fő célcsoportja a fiatalabb, 15-39 éves korosztály, az ő érdeklődésüket pedig a naprakész zenei kínálattal és a változatos műsorokkal tartják fenn.

Azt viszont már csak kevesen tudják, hogy a Rádió 1 valójában több mint 2 évtizedes múltra tekint vissza. Az első adás kísérleti jelleggel indult 1996-ban, mint egy újdonsült lokális budapesti kereskedelmi csatorna.

Eleinte a közvetítés is csak időszakos volt, hisz két másik adóval osztoztak egy frekvencián, ezért csak 12 és 20 óra között sugározta adását. Viszont hamar elkezdett népszerűvé válni, ezért 1997-ben napi 24 órássá bővült a műsor.

Ez többek között annak köszönhető, hogy a csatorna tulajdonosai felfedezték a piaci rést: az akkoriban két leghíresebb kereskedelmi adó, a Sláger és a Danubius Rádió ugyanis inkább az idősebb korosztálynak szólt. A Rádió 1 indulása után azonban bebizonyosodott, hogy nagy igény van egy, csak a legfrissebb zenéket játszó, fiatalos hangvételű csatornára is.

Regionálisból országos rádióadó

A Rádió 1 pár év alatt országos hálózattá fejlődött, vagyis több vidéki stúdió is alakult, ahol lokális műsorokat is közvetítettek, de akadtak olyan műsorsávok is, amikor a központi, budapesti stúdió adása szólt.

A 2000-es években mintegy 14 frekvencián szólt, így mondhatni az ország nagy részén biztosított volt a lefedettség. Ez a terjeszkedés egészen 2011-ig tartott, ekkor megújult a csatorna arculata, megjelent a ma is használatos logó, illetve ekkortól használják a „Csak igazi mai sláger megy” szlogent is.

Az újrakezdés

A rádió sikertörténete azonban nem volt töretlen. 2011-ben ugyanis lejártak a frekvenciahasználati engedélyek, amiket újra meg kellett pályázni. Ez viszont nem várt akadályokat gördített a csatorna elé, végül a Médiatanács döntései alapján a rádió a frekvenciái többségét elvesztette. Ez a hálózat szétesést eredményezte, ami miatt több tulajdonos is eladta az érdekeltségeit.

2016-tól viszont felcsillant a remény, hisz újfent sikerült frekvenciákat szerezni, ráadásul ekkorra már az internetes közvetítés is kezdett elterjedni. További fontos lépés, hogy sikerült olyan ismert rádiós személyiségeket szerződtetni, mint Sebestyén Balázsék triója, Cooky, illetve a Disco’s Hit DJ-csapata. Ez új lendületet adott a csatornának, ami napjainkban ismertebb és sikeresebb mint valaha.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 31., 13:45
A vállalkozások számára mindig is kiemelt fontosságú volt a kockázatkezelés, hiszen váratlan események bármikor bekövetkezhetnek, amelyek súlyosan érinthetik a működést. A biztosítások piaca ezért különösen fontos szerepet játszik a magyar kis- és középvállalkozások életében. A Cégkassza Podcast a kövezetkő adása ezt a témát járta körbe Erdős Mihály, a Magyar Biztosítók Szövetsége elnökének szakértői segítségével.
2024-11-04 10:04:00
Korszerű irodabusz segíti a NAV pénzügyi nyomozóinak munkáját. Az elektronikus úton tárolt bizonyítékok gyors és hatékony lementésére hivatott mikrobuszt bűnügyi helyszíneken alkalmazzák a jövőben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS