Hogyan toborozzunk jelölteket az állásportálokról?

Hogyan toborozzunk jelölteket az állásportálokról?
2023. 03. 05., 07:00

Minden HR-menedzser vagy toborzó tudja, hogy a tehetségek nem fognak egyszerűen az ölükbe hullani még akkor sem, ha a cég kiváló munkáltatói márkával rendelkezik, és csak pozitív vélemények vannak a vállalkozásról, vagy fantasztikusan csábító előnyökkel rendelkezik.

Szükség van például arra, hogy egy vagy akár több hirdetést is elhelyezznek a különböző állásportálokon, mint amilyen a kaposvarallas is. De ennek az eredményességéhez néhány szabályt nem árt betartani.

Válasszuk ki a megfelelő állásportálokat!

A toborzási költségvetés a legértékesebb erőforrás minden vállalkozásban, ezért ha nem szeretnénk elpazarolni, akkor olyan állásportálokat kell keresnünk, amelyeken keresztül hatékonyan érhetjük el a képzett jelentkezőket, hogy a befektetésünknek magas legyen a megtérülése.

Ezekből az oldalakból azonban annyi van, mint égen a csillag, így nehéz megtalálni azt az egyet, amely számunkra hasznosnak bizonyul. De miért kellene egy portálnál leragadnunk, ha ezeknek a különböző típusai más-más előnyöket hordoznak magukban?

Mivel a nagyobb álláskereső portálok több embert vonzanak, így ezeken mindenképpen tanácsos elhelyezni legalább egy álláshirdetést. Emellett azonban érdemes még az egyedi iparágakra specializálódott webhelyekben rejlő potenciált is kiaknázni, és a helyi portálokon is hirdetni, hogy elérjük a vállalkozásunk közelében élő jelölteket.

Készítsük el a tökéletes hirdetést!

Miután eldöntöttünk, hol szeretnénk hirdetést feladni, időt kell szánnunk egy olyan hirdetés elkészítésére, amely informatív és vonzó a jelöltek számára. Ennek eléréséhez először is próbáljunk meg arra koncentrálni, hogy a szakzsargon vagy a kevésbé egyértelmű megfogalmazások használata helyett pontos megnevezéseket alkalmazzunk.

De az is elengedhetetlen szempont, hogy az álláshirdetésben minden fontos információ szerepeljen, például a munkaköri kötelezettségek, a munkavégzés helye és a szerepkörhöz szükséges készségek részletezése. Érdemes a leírás végén azt is megemlíteni, hogy a jelentkezők mikor kapnak visszajelzést.

Végül pedig írjunk le pár dolgot magáról a szervezetről is, hiszen a jelentkezőket manapság már nem csupán a fizetés mozgatja meg, hanem kíváncsiak arra is, hogy milyen kultúrája van a vállalkozásunknak, és mit nyerhetnek ők abból, ha nálunk dolgoznak.

Végül figyeljünk oda a profilunkra is!

Az álláshirdetésen kívül érdemes még a portálon lévő profilban is a lehető legtöbb mindent feltüntetni a vállalkozásról. Feltölthetünk például egy videót vagy képet az irodai eseményekről vagy a csapat összejöveteleiről, hogy a jelentkezők bepillantást nyerhessenek abba, hogyan is zajlik a szervezetben a munka.

Ezenkívül írjunk le apróbb részleteket arról, hogy hogyan indult el a cég, és mi hajtja minden egyes tagját a siker felé nap mint nap! De ne feledkezzünk meg a jelenlegi dolgozóink pozitív vélemenyeiben rejlő potenciálról sem! Egy pozitív és hiteles beszámoló minden bizonnyal hozzájárulhat a potenciális jelentkező bizalmának kialakításához.

Ha a fentieket betartjuk, garantáltan eredményes és hatékony lesz a munkaerő keresése!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS