Hogyan írjunk vonzó álláshirdetést, ami felkelti a potenciális jelöltek figyelmét?

Hogyan írjunk vonzó álláshirdetést, ami felkelti a potenciális jelöltek figyelmét?
2023. 06. 08., 05:00

Amikor megüresedik egy pozíció a cégen belül, akkor az egyik legfontosabb feladat, hogy megírjunk egy olyan álláshirdetést, amivel felkelthetjük a potenciális jelöltek figyelmét, ezáltal pedig gond nélkül megtalálhatjuk az ideális munkavállalót.

Bár ez nem nagy ördöngösség, mégis sok hibalehetőséget rejt magában, ha nem figyelünk oda arra, hogy mit, illetve hogyan fogalmazunk meg benne, vagy ha nincs kép arról a fejünkben, hogy a hirdetést kinek címezzük.

Ez pedig rendkívül fontos, ugyanis az ITNav.hu Állásoldalaink listája aloldal is jól mutatja, hogy az álláskeresők milyen sok lehetőség közül válogathatnak. Miért jelentkezzenek a mi hirdetésünkre? Miért akarják pont azt az állást, amit mi kínálunk nekik? Erre kell közvetetten választ adnunk számukra, most pedig nézzük, hogy ezt hogyan tudjuk megtenni!

Nevezzük nevén a pozíciót!

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, hogy már a címnél elrontjuk az egész hirdetésünket, mégpedig azzal, hogy ahelyett, hogy konkrétan leírnánk a betöltendő pozíciót, csak kacifántosan fogalmazunk.

Meglehet, hogy szeretnénk felkelteni a figyelmet vagy az átlagnál kreatívabban fogalmazni, hogy kitűnjünk a tömegből, ám ennek nem itt van a helye! Az álláskeresők rengeteg hirdetést átböngésznek napi szinten, és ki vannak élezve a konkrét kifejezésekre, munkakörök megnevezéseire, amiket keresnek.

A hatékonyság az egyik legfontosabb szempont a mai felgyorsult világunkban, így érthető módon nem fognak időt tölteni azzal, hogy kibogarásszák a hirdetésből, hogy az valójában milyen pozíciót is takar.

Alkalmazzunk megfelelő stílust!

Nagyon fontos, hogy legyen elképzelésünk arról, kit szeretnénk felvenni, amibe többek között az is beletartozik, hogy be tudjuk lőni nagyjából az illető életkorát.

Ha inkább a fiatal vagy a középkorú munkavállalókat szeretnénk megszólítani, akkor érdemes kicsit közvetlenebb stílust használni; természetesen a megfelelő komolysággal fűszerezve. Ha pedig kifejezetten az idősebb korosztálynak címezzük a hirdetést, akkor mindenképp a hagyományos, magázós hangvételben fogalmazzuk meg a szöveget!

Beszéljünk a cégről!

Az unalmas cégtörténettől inkább kíméljük meg az álláskeresőket, ugyanis kevés az esély rá, hogy érdekelni fogja őket. Ugyanakkor nem árt elárulni pár dolgot magáról a vállalatról, ezzel ugyanis megkülönböztethetjük magunkat a IT-NAV Hungary oldalon hirdető több száz vagy több ezer cég közül.

Ha leírjuk, hogy például kutyabarát vagy a környezetvédelmet szem előtt tartó munkahelyre számíthat a jelentkező, akkor azzal felkelthetjük a figyelmét, és valamelyest előrevetíthetjük, hogy milyen értékrendű közösségbe csöppen majd bele.

Ezeket a tanácsokat mindenképp érdemes érdemes megfogadni, ha az a célunk, hogy a potenciális jelöltek számára vonzó álláshirdetést írjunk. Amennyiben így teszünk, hamarosan egy halom CV-t kapunk, tele ígéretes munkavállalókkal, akik tökéletesen alkalmasak arra, hogy betöltsék a pozíciót.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS