Hogyan írjunk vonzó álláshirdetést, ami felkelti a potenciális jelöltek figyelmét?

Hogyan írjunk vonzó álláshirdetést, ami felkelti a potenciális jelöltek figyelmét?
2023. 06. 08., 05:00

Amikor megüresedik egy pozíció a cégen belül, akkor az egyik legfontosabb feladat, hogy megírjunk egy olyan álláshirdetést, amivel felkelthetjük a potenciális jelöltek figyelmét, ezáltal pedig gond nélkül megtalálhatjuk az ideális munkavállalót.

Bár ez nem nagy ördöngösség, mégis sok hibalehetőséget rejt magában, ha nem figyelünk oda arra, hogy mit, illetve hogyan fogalmazunk meg benne, vagy ha nincs kép arról a fejünkben, hogy a hirdetést kinek címezzük.

Ez pedig rendkívül fontos, ugyanis az ITNav.hu Állásoldalaink listája aloldal is jól mutatja, hogy az álláskeresők milyen sok lehetőség közül válogathatnak. Miért jelentkezzenek a mi hirdetésünkre? Miért akarják pont azt az állást, amit mi kínálunk nekik? Erre kell közvetetten választ adnunk számukra, most pedig nézzük, hogy ezt hogyan tudjuk megtenni!

Nevezzük nevén a pozíciót!

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, hogy már a címnél elrontjuk az egész hirdetésünket, mégpedig azzal, hogy ahelyett, hogy konkrétan leírnánk a betöltendő pozíciót, csak kacifántosan fogalmazunk.

Meglehet, hogy szeretnénk felkelteni a figyelmet vagy az átlagnál kreatívabban fogalmazni, hogy kitűnjünk a tömegből, ám ennek nem itt van a helye! Az álláskeresők rengeteg hirdetést átböngésznek napi szinten, és ki vannak élezve a konkrét kifejezésekre, munkakörök megnevezéseire, amiket keresnek.

A hatékonyság az egyik legfontosabb szempont a mai felgyorsult világunkban, így érthető módon nem fognak időt tölteni azzal, hogy kibogarásszák a hirdetésből, hogy az valójában milyen pozíciót is takar.

Alkalmazzunk megfelelő stílust!

Nagyon fontos, hogy legyen elképzelésünk arról, kit szeretnénk felvenni, amibe többek között az is beletartozik, hogy be tudjuk lőni nagyjából az illető életkorát.

Ha inkább a fiatal vagy a középkorú munkavállalókat szeretnénk megszólítani, akkor érdemes kicsit közvetlenebb stílust használni; természetesen a megfelelő komolysággal fűszerezve. Ha pedig kifejezetten az idősebb korosztálynak címezzük a hirdetést, akkor mindenképp a hagyományos, magázós hangvételben fogalmazzuk meg a szöveget!

Beszéljünk a cégről!

Az unalmas cégtörténettől inkább kíméljük meg az álláskeresőket, ugyanis kevés az esély rá, hogy érdekelni fogja őket. Ugyanakkor nem árt elárulni pár dolgot magáról a vállalatról, ezzel ugyanis megkülönböztethetjük magunkat a IT-NAV Hungary oldalon hirdető több száz vagy több ezer cég közül.

Ha leírjuk, hogy például kutyabarát vagy a környezetvédelmet szem előtt tartó munkahelyre számíthat a jelentkező, akkor azzal felkelthetjük a figyelmét, és valamelyest előrevetíthetjük, hogy milyen értékrendű közösségbe csöppen majd bele.

Ezeket a tanácsokat mindenképp érdemes érdemes megfogadni, ha az a célunk, hogy a potenciális jelöltek számára vonzó álláshirdetést írjunk. Amennyiben így teszünk, hamarosan egy halom CV-t kapunk, tele ígéretes munkavállalókkal, akik tökéletesen alkalmasak arra, hogy betöltsék a pozíciót.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS