Hogyan írjunk vonzó álláshirdetést, ami felkelti a potenciális jelöltek figyelmét?

Hogyan írjunk vonzó álláshirdetést, ami felkelti a potenciális jelöltek figyelmét?
2023. 06. 08., 05:00

Amikor megüresedik egy pozíció a cégen belül, akkor az egyik legfontosabb feladat, hogy megírjunk egy olyan álláshirdetést, amivel felkelthetjük a potenciális jelöltek figyelmét, ezáltal pedig gond nélkül megtalálhatjuk az ideális munkavállalót.

Bár ez nem nagy ördöngösség, mégis sok hibalehetőséget rejt magában, ha nem figyelünk oda arra, hogy mit, illetve hogyan fogalmazunk meg benne, vagy ha nincs kép arról a fejünkben, hogy a hirdetést kinek címezzük.

Ez pedig rendkívül fontos, ugyanis az ITNav.hu Állásoldalaink listája aloldal is jól mutatja, hogy az álláskeresők milyen sok lehetőség közül válogathatnak. Miért jelentkezzenek a mi hirdetésünkre? Miért akarják pont azt az állást, amit mi kínálunk nekik? Erre kell közvetetten választ adnunk számukra, most pedig nézzük, hogy ezt hogyan tudjuk megtenni!

Nevezzük nevén a pozíciót!

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, hogy már a címnél elrontjuk az egész hirdetésünket, mégpedig azzal, hogy ahelyett, hogy konkrétan leírnánk a betöltendő pozíciót, csak kacifántosan fogalmazunk.

Meglehet, hogy szeretnénk felkelteni a figyelmet vagy az átlagnál kreatívabban fogalmazni, hogy kitűnjünk a tömegből, ám ennek nem itt van a helye! Az álláskeresők rengeteg hirdetést átböngésznek napi szinten, és ki vannak élezve a konkrét kifejezésekre, munkakörök megnevezéseire, amiket keresnek.

A hatékonyság az egyik legfontosabb szempont a mai felgyorsult világunkban, így érthető módon nem fognak időt tölteni azzal, hogy kibogarásszák a hirdetésből, hogy az valójában milyen pozíciót is takar.

Alkalmazzunk megfelelő stílust!

Nagyon fontos, hogy legyen elképzelésünk arról, kit szeretnénk felvenni, amibe többek között az is beletartozik, hogy be tudjuk lőni nagyjából az illető életkorát.

Ha inkább a fiatal vagy a középkorú munkavállalókat szeretnénk megszólítani, akkor érdemes kicsit közvetlenebb stílust használni; természetesen a megfelelő komolysággal fűszerezve. Ha pedig kifejezetten az idősebb korosztálynak címezzük a hirdetést, akkor mindenképp a hagyományos, magázós hangvételben fogalmazzuk meg a szöveget!

Beszéljünk a cégről!

Az unalmas cégtörténettől inkább kíméljük meg az álláskeresőket, ugyanis kevés az esély rá, hogy érdekelni fogja őket. Ugyanakkor nem árt elárulni pár dolgot magáról a vállalatról, ezzel ugyanis megkülönböztethetjük magunkat a IT-NAV Hungary oldalon hirdető több száz vagy több ezer cég közül.

Ha leírjuk, hogy például kutyabarát vagy a környezetvédelmet szem előtt tartó munkahelyre számíthat a jelentkező, akkor azzal felkelthetjük a figyelmét, és valamelyest előrevetíthetjük, hogy milyen értékrendű közösségbe csöppen majd bele.

Ezeket a tanácsokat mindenképp érdemes érdemes megfogadni, ha az a célunk, hogy a potenciális jelöltek számára vonzó álláshirdetést írjunk. Amennyiben így teszünk, hamarosan egy halom CV-t kapunk, tele ígéretes munkavállalókkal, akik tökéletesen alkalmasak arra, hogy betöltsék a pozíciót.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 15:10:41
Ugyanazon elbírálás alá esik a bányászat, a kereskedelem, a fogadás, a befektetés, valamint az ellenértékként történő szerzés is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS