Hazai virág vásárlásával lehet segíteni a magyar termelőket

2022. 02. 28., 12:51

A virágüzletek készülnek a közelgő nőnapra, forgalmuk ilyenkor jelentősen megnő – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből. A szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy jobban megéri magyar termelésű virágot vagy friss vegyes tavaszi csokrot vásárolni, mint egy szál drága import rózsát.

A nőnapi virágcsokrokban az utóbbi években újra divatba jött a liliom, a nárcisz és a jácint, ugyanakkor az export vörös rózsa mellett egyre több fogy a piros, pink és bordó színű rózsából – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületének körképéből.

A virágárusok nehéz éveken vannak túl, a koronavírus miatt események elmaradása – ballagások, esküvők, rendezvények – csökkenő keresletet eredményezett. A virágpiac szempontjából a Valentin-nap volt az év első kiugró eseménye, a nőnapot pedig már várják, és készülnek rá az árusok, hiszen az a „legvirágosabb” jeles napok közé tartozik, ilyenkor a virágüzletek átlagos napi forgalma megtöbbszöröződik.

Az időjárás miatt ilyenkor hazai termesztésben kevesebb vágott és cserepes virág érhető el, de azért akad bőven a kínálatban. Az import virágokok – főleg a klasszikus vörös rózsa – többnyire a holland virágtőzsdén keresztül kerülnek hozzánk, de akad olyan importőr is, aki közvetlenül dél-amerikai, vagy akár dél-afrikai farmoktól szerzi be a virágokat. Ilyenkor az import mennyisége elérheti a 60 százalékot is.

Az elmúlt években szerencsére egyre jobban divatba jöttek a tavaszi hagymások (nárcisz, jácint). Ezek előnye, hogy javarészt hazai termesztésűek, frissen, életerősen kerülnek a virágüzletekbe, nem mellékesen alacsonyabb áron. Illetve a rózsa ugyanebbe a színkörbe tartozó, más-más színvariánsait – a bordót, a pirosat, a lilát és a pinket – is sokan veszik.

Nőnapkor a kék, fekete rózsa, az extrémebb színek nem jellemzőek, ahogy a cserepes növények ajándékozása, illetve a szegfű sem. Sokan választanak a virág mellé különféle kiegészítőket is. A virágkötők kreativitásának semmi sem szab határt, egyre divatosabbak és kelendőbbek a virágdobozok, vagyok azok az akár tavaszi virágból készült virágcsokrok/díszek, amelyek valamilyen kiegészítőt tartalmaznak. Nem is feltétlen ragaszkodunk minden esetben a piros színhez, egyre több a rózsaszínes, pinkes árnyalatú készítmény, melyek népszerűsége folyamatosan nő.

A virágkereskedők egyesülete bízik abban, hogy a tavalyi, hosszú lezárásokkal járó évnél nagyobb forgalmat érnek el, amelynek jelei már láthatók. Természetesen – mint mindig – az eredmények országszerte változók, de a tagság többsége pozitívan látja a jövőt. A vásárlók már hozzászoktak a pandémia viszontagságaihoz, és a kereskedők is alkalmazkodtak a szükségszerűen változó szabályokhoz.

Amennyiben valóban visszatér a „normális élet”, az az egyesület szerint intenzív növekedéshez vezethet. Ha korlátozások nélkül tarthatók esküvők, rendezvények, összejövetelek, az meghozhatja a várt fellendülést a virágkereskedelemben is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-09-29 20:10:00
A korábbi éveket jelentősen meghaladó számú jelölés érkezett az idei Prima Primissima díjra. A tudomány, művészet, sport, oktatás és ismeretterjesztés terén kiemelkedő munkássággal bíró jelölteknek odaítélt elismerést december elején adják át a Művészetek Palotájában.
2023-09-29 16:50:00
A rossz egyéni döntéseket jobb elkerülni, ennek pedig a legjobb módja, ha a felnövekvő generáció már az iskolában elsajátítja a pénz használatának alapjait, a pénzügyi rendszer lényegét, a takarékosságot és a saját erőforrásainkkal való gazdálkodást – mondta Varga Mihály a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díj átadóünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS