Csökkent a használt autók magyarországi importja 6,6 százalékkal az idei harmadik negyedévben, ezzel már kilenc hónapja tart a visszaesés, ami a Das WeltAuto közleménye szerint elsősorban a forint-euró árfolyam alakulásának következménye.
Az idén január és szeptember között 117 352 használt autót hoztak be Magyarországra, 2,2 százalékkal kevesebbet, mint 2018 azonos időszakában – ismerteti a cég közleményében a Datahouse adatait idézve. A leggyengébb hónap az augusztus volt, amikor 17,8 százalékkal zuhant a behozatal.
A hazai átírások ugyanakkor továbbra is nőnek, eddig 603 303 gépkocsi cserélt gazdát a magyarországi használt autók piacán, 5,9 százalékkal több, mint tavaly az elő kilenc hónapban.
Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója rámutatott: az autóimportot a forint-euró árfolyam befolyásolja leginkább, de már annak is vannak jelei, hogy a használtautó-vásárlók kezdik felismerni a külföldi autóvásárlás kockázatát. A határon túlról érkező gépkocsik ugyanis sokszor ismeretlen múlttal rendelkeznek, megbízhatóságuk is kérdőjeles, legfőképpen azért, mert többségükben idősebb modelleket választanak a vevők. Probléma esetén pedig a jogaikat sem tudják érvényesíteni – hívta fel a figyelmet a márkavezető. Hozzátette: nagy segítség lehet ugyanakkor a használt autót vásárlók számára a Jármű Szolgáltatási Platform, ahol bővebben informálódhatnak a járművekről.
Az átírások adatai alapján belföldön és az importban is az alsó-középkategóriás autók voltak a legkeresettebbek az idén is. A külföldről behozott autók között továbbra is népszerűek a felső-középkategóriás és egyterű autók, azonban az import 60 százalékát még mindig 10 évnél idősebb autók teszik ki.
A Das WeltAuto a Volkswagen csoport márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága, amely 30 értékesítőhellyel rendelkezik országszerte, 2018-ban mintegy 7600 járművet adott el. (MTI)
Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.
Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.