Ezeket ne rontsd el álláskereséskor!

Ezeket ne rontsd el álláskereséskor!
2023. 02. 02., 06:45

A munkakeresés első ránézésre egyszerű folyamatnak tűnhet, azonban mégis van pár olyan apróság, amire oda kell figyelnünk. Mai cikkünkben bemutatjuk azokat az érzékeny pontokat, ahol el tud csúszni a megfelelő állás kiválasztásának folyamata. Érdemes velünk tartani!

Ismerjük meg magunkat!

Ahhoz, hogy megtaláljuk az ideális munkát, először is magunkat kell megismernünk. Hiszen ha nem tudjuk, hogy pontosan mi is érdekel minket, akkor nincs is esélyünk rá, hogy megleljük azt a munkát, amiben ki tudunk teljesedni. Ez főként pályakezdőként lehet gond, hiszen ekkor még nincs kellő tapasztalatunk a munkaerőpiacon.

Amennyiben Szeged környékén élünk, és itt szeretnénk munkát találni, akkor érdemes szétnézni a szegedallas.hu oldalon, ugyanis ezen a platformon válogatott, minőségi álláslehetőségek várnak mindenkire!

Alapszabály az álláskeresés esetében is, hogy ami túl szép, hogy igaz legyen, az általában nem igaz. Így ha kezdőként magas státusszal kecsegtető pozíciót kínálnak fel, akkor kezeljük kellő fenntartásokkal a dolgot. Könnyen lehet, hogy ami elsőre jól hangzik, annak a valóságban csupán töredéke fog megvalósulni.

Emiatt ha szeretnénk megóvni magunkat a csalódástól, akkor próbáljunk mindent óvatosan kezelni. Így elképzelhető, hogy a végén szerencsénk lesz, és sikerül kifogni egy igazán testhezálló munkalehetőséget.

Ne csak egy helyen keressünk!

Mindannyian hajlamosak vagyunk arra, hogy a munkakeresést csupán az interneten található állásportálokra hagyatkozva végezzük. Azonban közel sem biztos, hogy itt fogjuk megtalálni az ideális munkát.

Érdemes ellátogatni különféle állásbörzékre, hiszen itt személyesen lesz lehetőségünk megismerni a jövőbeli lehetséges munkaadónkat. Ilyen módon sokkal személyesebb viszonyt tudunk kialakítani, amely igencsak előnyös lehet a továbbiakban. Emiatt mindenképpen jó ötlet, ha erre adjuk a fejünket.

Továbbá fontos kiemelni azt is, hogy használjuk ki a kapcsolati tőkénket! Említsük meg barátainknak, illetve ismerőseinknek, hogy éppen új munka után kutatunk. Elképzelhető, hogy éppen valaki az ismeretségi körünkben el tud irányítani minket egy olyan helyre, ahol van nyitott pozíció.

Így pedig nem ismeretlenként, hanem ajánlás útján tudunk kapcsolatba kerülni a céggel, ami szintén előnnyel indíthat el bennünket az úton, ilyen módon pedig egyszerűbben menedzselhetjük és alakíthatjuk karrierünket.

Írjunk releváns információkat!

Amennyiben motivációs levelet is készítünk, ügyeljünk a tartalom relevanciájára! Érdemes kerülni a közhelyes, elcsépelt kifejezéseket, hiszen ezek nem fogják elnyerni a HR-esek tetszését. Próbáljunk kicsit egyedibben fogalmazni, és így nagyobb eséllyel tudjuk felhívni magunkra a figyelmet.

Fontos kiemelni azt is, hogy legyünk tisztában a saját értékeinkkel! Ne vállaljuk el rögtön az első szembejövő ajánlatot, hanem várjuk meg amíg megkapjuk azt, amelyik a legideálisabbnak tűnik. Szánjunk kellő időt a munkakeresésre, és higgyük el, meglesz az eredménye, és pozitívabbak lesznek a mindennapjaink!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-11-04 10:04:00
Korszerű irodabusz segíti a NAV pénzügyi nyomozóinak munkáját. Az elektronikus úton tárolt bizonyítékok gyors és hatékony lementésére hivatott mikrobuszt bűnügyi helyszíneken alkalmazzák a jövőben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS