Biztonságos online számlázó felhasználói fiók

Biztonságos online számlázó felhasználói fiók
2023. 02. 02., 04:00

Ma már minden webes felületen elengedhetetlen az adatok megfelelő védelme. Ez igaz az online számlázó programokra is. Fontos, hogy ne tudjanak kiszivárogni a pénzügyi adatok. Olyan online számlázó programot érdemes választani, amely biztosítja a biztonságos felhasználói fiókot.

A kétfaktoros bejelentkezés lényege

Kulcsfontosságú ezeknek a programoknak a biztonságos használata, már csak a bennük tárolt adatok miatt is. A megbízható online számlázó programok felkínálják a kétfaktoros bejelentkezést, amely egyszerűen beállítható.

A kétfaktoros bejelentkezés lényege, hogy a bejelentkezés során a számlázó program nem egy, hanem két adatot kér a felhasználó azonosításához. Tehát nemcsak az e-mail-címet és a jelszót. A második adat lehet például telefon, ujjlenyomat, bankkártya, USB kulcs, PIN kód. Ezek a programok általában a telefon mellett döntenek, és egy biztonságos alkalmazást is adnak.

Milyen lépésekből áll a folyamat?

Amennyiben a felhasználó egy ismeretlen helyről vagy másik böngészőből próbál bejelentkezni az online számlázó fiókjába, a kétfaktoros bejelentkezés miatt a felhasználónév és a jelszó mellett egy másik adatot is meg kell adni.

Ez a legtöbb esetben a telefonra küldött, 6 számjegyű jelszó. Ennek a jelszónak a kiküldése egy speciális alkalmazás által történik, és a kapott jelszó mindössze 30 másodpercig lesz érvényes. Ha ennyi idő alatt megtörténik a számsor megadása, a rendszer lehetővé teszi a belépést. Ha nem sikerül megadni, a rendszer nem teszi lehetővé a belépést. Minden felhasználó egyedi jelszót kap.

Milyen alkalmazást érdemes választani?

Általában bármilyen olyan alkalmazás használható e célra, amelyik támogatja a TOTP algoritmust. Például jó választásnak bizonyul a Google Authenticator alkalmazás, mivel ingyenes, egyszerűen használható, valamint Androidon és iOS-en is kiválóan működik. További előnye ennek az alkalmazásnak, hogy lehetőséget biztosít a személyes adatok QR-kódból történő beolvasására.

Emellett választható alkalmazás például a Duo Mobile (Android és iOS), az Authenticator (Windows Phone 7) és az Amazon AWS MFA (Android). Nem jelent problémát, ha valamilyen oknál fogva nincs nálad a telefon, hiszen ezek az egyszer használatos jelszavak akár ki is nyomtathatók, hiszen az érvényességük a felhasználást követően lejár. Azonban érdemes pontosan nyomon követni, hogy melyek azok a jelszavak, amelyek már felhasználásra kerültek. Érdemes egyértelműen jelezni, például jó módszer erre, ha a lapon kihúzod a felhasznált jelszavakat. Azonban fontos, hogy ezek a kinyomtatott lapok mindig biztonságos helyen legyenek, hiszen veszélybe kerülhetnek az adatok, ha illetéktelenek kezébe kerülnek. Amennyiben elveszne a lap, azonnal értesíteni kell a számlázó program ügyfélszolgálatát, és kérni a jelszavak érvénytelenítését.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-11-04 10:04:00
Korszerű irodabusz segíti a NAV pénzügyi nyomozóinak munkáját. Az elektronikus úton tárolt bizonyítékok gyors és hatékony lementésére hivatott mikrobuszt bűnügyi helyszíneken alkalmazzák a jövőben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS