Ma már minden webes felületen elengedhetetlen az adatok megfelelő védelme. Ez igaz az online számlázó programokra is. Fontos, hogy ne tudjanak kiszivárogni a pénzügyi adatok. Olyan online számlázó programot érdemes választani, amely biztosítja a biztonságos felhasználói fiókot.
A kétfaktoros bejelentkezés lényege
Kulcsfontosságú ezeknek a programoknak a biztonságos használata, már csak a bennük tárolt adatok miatt is. A megbízható online számlázó programok felkínálják a kétfaktoros bejelentkezést, amely egyszerűen beállítható.
A kétfaktoros bejelentkezés lényege, hogy a bejelentkezés során a számlázó program nem egy, hanem két adatot kér a felhasználó azonosításához. Tehát nemcsak az e-mail-címet és a jelszót. A második adat lehet például telefon, ujjlenyomat, bankkártya, USB kulcs, PIN kód. Ezek a programok általában a telefon mellett döntenek, és egy biztonságos alkalmazást is adnak.
Milyen lépésekből áll a folyamat?
Amennyiben a felhasználó egy ismeretlen helyről vagy másik böngészőből próbál bejelentkezni az online számlázó fiókjába, a kétfaktoros bejelentkezés miatt a felhasználónév és a jelszó mellett egy másik adatot is meg kell adni.
Ez a legtöbb esetben a telefonra küldött, 6 számjegyű jelszó. Ennek a jelszónak a kiküldése egy speciális alkalmazás által történik, és a kapott jelszó mindössze 30 másodpercig lesz érvényes. Ha ennyi idő alatt megtörténik a számsor megadása, a rendszer lehetővé teszi a belépést. Ha nem sikerül megadni, a rendszer nem teszi lehetővé a belépést. Minden felhasználó egyedi jelszót kap.
Milyen alkalmazást érdemes választani?
Általában bármilyen olyan alkalmazás használható e célra, amelyik támogatja a TOTP algoritmust. Például jó választásnak bizonyul a Google Authenticator alkalmazás, mivel ingyenes, egyszerűen használható, valamint Androidon és iOS-en is kiválóan működik. További előnye ennek az alkalmazásnak, hogy lehetőséget biztosít a személyes adatok QR-kódból történő beolvasására.
Emellett választható alkalmazás például a Duo Mobile (Android és iOS), az Authenticator (Windows Phone 7) és az Amazon AWS MFA (Android). Nem jelent problémát, ha valamilyen oknál fogva nincs nálad a telefon, hiszen ezek az egyszer használatos jelszavak akár ki is nyomtathatók, hiszen az érvényességük a felhasználást követően lejár. Azonban érdemes pontosan nyomon követni, hogy melyek azok a jelszavak, amelyek már felhasználásra kerültek. Érdemes egyértelműen jelezni, például jó módszer erre, ha a lapon kihúzod a felhasznált jelszavakat. Azonban fontos, hogy ezek a kinyomtatott lapok mindig biztonságos helyen legyenek, hiszen veszélybe kerülhetnek az adatok, ha illetéktelenek kezébe kerülnek. Amennyiben elveszne a lap, azonnal értesíteni kell a számlázó program ügyfélszolgálatát, és kérni a jelszavak érvénytelenítését.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.