Bemutatta 2030-ig terjedő vállalati felelősségvállalási stratégiáját az ALDI

2021. 03. 17., 12:15

„A fenntartható vásárlást mindenki számára megfizethetővé tesszük” – ez az ambiciózus cél áll az ALDI SÜD csoport új globális vállalati felelősségvállalási stratégiájának középpontjában, amelynek az ALDI Magyarország is része. A diszkont elvvel összhangban és az ellátási láncban együttműködő partnerekkel közösen, az ALDI mindenki számára elérhetővé kívánja tenni a fenntartható vásárlást. Emellett napjaink globális kihívásainak javítása érdekében tesz lépéseket, az emberi jogok tiszteletben tartása, az erőforrás-hatékonyság javítása, és teljes karbonsemlegesség elérése területén.

Az ALDI SÜD csoport új vállalati felelősségvállalási stratégiája kifejezetten a legsürgetőbb globális alapkérdésekre összpontosít, valamint azokra, amelyek esetében a diszkont áruházlánc a leginkább pozitív hatással lehet az emberekre és a környezetre.

A stratégiában négy nemzetközi prioritás szerepel: az alapvető emberi jogok tiszteletben tartása, az erőforrás-hatékonyság növelése, a teljes karbonsemlegesség elérése és a cégcsoport vonzó és felelős munkáltatói értékének további növelése.

A cég összesen tizenegy hosszú távú célt határozott meg, ezek között szerepel az ellátási lánc átláthatóságának növelése, az emberi jogok tiszteletben tartását erősítő programok bővítése, az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése a saját folyamatok során, valamint az ellátási láncban, az üzleti partnerek működési folyamataiban.

Ezen túlmenően, az új stratégia keretében az ALDI újabb tanúsított termékeket is kínál, elősegíti a fenntartható termékfejlesztést, ösztönzi a felelősségteljes vízhasználatot és az erdőirtástól mentes ellátási láncokat, csökkenti a csomagolás- és élelmiszer-hulladék mennyiségét, újrahasznosítja a hulladékot, és vonzó munkakörülményeket kínál munkavállalói számára. E célok többségét az ALDI az ellátási láncok részletes környezeti és emberi jogi elemzése alapján fejlesztette ki.

Az új stratégia szilárd alapokon áll

Az ALDI SÜD csoport üzleti modelljének több mint egy évtizede szerves része környezetünk és természeti erőforrásaink felelős kezelése a társadalmi normák betartása és az emberi jogok tiszteletben tartása. Az új tízéves stratégia megvalósítása során az ALDI továbbra is a fenntarthatósággal kapcsolatos partnerségek, a felelős beszerzések és a hatékony üzleti folyamatok területén szerzett tapasztalataira épít. Erre jó példák az alábbiak:

- A vállalat két ázsiai, Hong Kongban és Bangladesben található CR irodái révén szorosan együttműködik az ázsiai országok beszállítóival és így képes fenntartani a magas szintű szociális normákat.

- Az ALDI Gyárfejlesztési projektjében a munkakörülmények fenntartható javítását célzó intézkedések középpontjában a munkavállalók és a gyárak irányítása állnak. Eddig mintegy 85 000 munkavállalót és 40 részt vevő gyártóüzemet érintettek a kedvező változások.

- Az ALDI Detox Commitment részeként csökkentette a textil- és cipőipar vegyipari termelési folyamataiban a munkavállalókat, a helyi közösségeket és a környezetet sújtó negatív hatásokat. A folyamatban tizenegy különböző veszélyes vegyianyag-csoportot váltottak ki biztonságos alternatív anyaggal.

- A cégcsoport 2020. júliusában közreadott, éghajlati célkitűzése szerint 2025 végéig 26 %-kal csökkenti az operatív működéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását. A vállalat arra ösztönzi üzleti partnereit, hogy fogalmazzák meg saját célkitűzéseiket.

Az ALDI Magyarország mindennapjainak szerves részét képezi a minden területre kiterjedő felelős működés és a jövő iránt érzett felelősség, éppen ezért a vállalat már eddig is számos lépést tett az élhető környezet érdekében:

- 2017-ben az ALDI teljes üzlethálózatával, logisztikai és igazgatási központjával a zöldáram használatára állt át.

- Egy évvel később, 2018-ban már karbonsemleges lett a cég működése, mivel klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását.

- Az ALDI a „Tegyünk ma a holnapért” kampány keretében következetesen hajtja végre a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéseit, amelyeknek eredményeképpen 2025-re a saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15 százalékkal csökkenti a sajátmárkás csomagolóanyag-felhasználását. Ennek egyik lépéseként már 2019-ben kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat, amelyeket alternatív anyagból készült termékekkel helyettesített.

- A vállalat fokozatosan elhagyta sajátmárkás, magyar beszerzésű tejtermékekről a műanyag fedőket, ennek köszönhetően éves szinten 16,4 tonnával csökkent a csomagolások műanyag-felhasználása.

- A vállalat magyarországi piacra lépése óta szelektíven gyűjti a hulladékot, és ezt a lehetőséget vásárlói számára is lehetővé teszi, hiszen az üveget, a papírt, a műanyagot, használt elemet és az elektronikai hulladékot is szelektíven adhatják le. 2021 januárjában tovább bővült ez a kör, hiszen a vállalat 11 áruházánál helyezett el tesztjelleggel használt sütőolajat gyűjtő tárolókat, amelyek rendkívül nagy népszerűségre tettek szert a vásárlók körében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS