„A fenntartható vásárlást mindenki számára megfizethetővé tesszük” – ez az ambiciózus cél áll az ALDI SÜD csoport új globális vállalati felelősségvállalási stratégiájának középpontjában, amelynek az ALDI Magyarország is része. A diszkont elvvel összhangban és az ellátási láncban együttműködő partnerekkel közösen, az ALDI mindenki számára elérhetővé kívánja tenni a fenntartható vásárlást. Emellett napjaink globális kihívásainak javítása érdekében tesz lépéseket, az emberi jogok tiszteletben tartása, az erőforrás-hatékonyság javítása, és teljes karbonsemlegesség elérése területén.
Az ALDI SÜD csoport új vállalati felelősségvállalási stratégiája kifejezetten a legsürgetőbb globális alapkérdésekre összpontosít, valamint azokra, amelyek esetében a diszkont áruházlánc a leginkább pozitív hatással lehet az emberekre és a környezetre.
A stratégiában négy nemzetközi prioritás szerepel: az alapvető emberi jogok tiszteletben tartása, az erőforrás-hatékonyság növelése, a teljes karbonsemlegesség elérése és a cégcsoport vonzó és felelős munkáltatói értékének további növelése.
A cég összesen tizenegy hosszú távú célt határozott meg, ezek között szerepel az ellátási lánc átláthatóságának növelése, az emberi jogok tiszteletben tartását erősítő programok bővítése, az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése a saját folyamatok során, valamint az ellátási láncban, az üzleti partnerek működési folyamataiban.
Ezen túlmenően, az új stratégia keretében az ALDI újabb tanúsított termékeket is kínál, elősegíti a fenntartható termékfejlesztést, ösztönzi a felelősségteljes vízhasználatot és az erdőirtástól mentes ellátási láncokat, csökkenti a csomagolás- és élelmiszer-hulladék mennyiségét, újrahasznosítja a hulladékot, és vonzó munkakörülményeket kínál munkavállalói számára. E célok többségét az ALDI az ellátási láncok részletes környezeti és emberi jogi elemzése alapján fejlesztette ki.
Az új stratégia szilárd alapokon áll
Az ALDI SÜD csoport üzleti modelljének több mint egy évtizede szerves része környezetünk és természeti erőforrásaink felelős kezelése a társadalmi normák betartása és az emberi jogok tiszteletben tartása. Az új tízéves stratégia megvalósítása során az ALDI továbbra is a fenntarthatósággal kapcsolatos partnerségek, a felelős beszerzések és a hatékony üzleti folyamatok területén szerzett tapasztalataira épít. Erre jó példák az alábbiak:
- A vállalat két ázsiai, Hong Kongban és Bangladesben található CR irodái révén szorosan együttműködik az ázsiai országok beszállítóival és így képes fenntartani a magas szintű szociális normákat.
- Az ALDI Gyárfejlesztési projektjében a munkakörülmények fenntartható javítását célzó intézkedések középpontjában a munkavállalók és a gyárak irányítása állnak. Eddig mintegy 85 000 munkavállalót és 40 részt vevő gyártóüzemet érintettek a kedvező változások.
- Az ALDI Detox Commitment részeként csökkentette a textil- és cipőipar vegyipari termelési folyamataiban a munkavállalókat, a helyi közösségeket és a környezetet sújtó negatív hatásokat. A folyamatban tizenegy különböző veszélyes vegyianyag-csoportot váltottak ki biztonságos alternatív anyaggal.
- A cégcsoport 2020. júliusában közreadott, éghajlati célkitűzése szerint 2025 végéig 26 %-kal csökkenti az operatív működéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását. A vállalat arra ösztönzi üzleti partnereit, hogy fogalmazzák meg saját célkitűzéseiket.
Az ALDI Magyarország mindennapjainak szerves részét képezi a minden területre kiterjedő felelős működés és a jövő iránt érzett felelősség, éppen ezért a vállalat már eddig is számos lépést tett az élhető környezet érdekében:
- 2017-ben az ALDI teljes üzlethálózatával, logisztikai és igazgatási központjával a zöldáram használatára állt át.
- Egy évvel később, 2018-ban már karbonsemleges lett a cég működése, mivel klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását.
- Az ALDI a „Tegyünk ma a holnapért” kampány keretében következetesen hajtja végre a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéseit, amelyeknek eredményeképpen 2025-re a saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15 százalékkal csökkenti a sajátmárkás csomagolóanyag-felhasználását. Ennek egyik lépéseként már 2019-ben kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat, amelyeket alternatív anyagból készült termékekkel helyettesített.
- A vállalat fokozatosan elhagyta sajátmárkás, magyar beszerzésű tejtermékekről a műanyag fedőket, ennek köszönhetően éves szinten 16,4 tonnával csökkent a csomagolások műanyag-felhasználása.
- A vállalat magyarországi piacra lépése óta szelektíven gyűjti a hulladékot, és ezt a lehetőséget vásárlói számára is lehetővé teszi, hiszen az üveget, a papírt, a műanyagot, használt elemet és az elektronikai hulladékot is szelektíven adhatják le. 2021 januárjában tovább bővült ez a kör, hiszen a vállalat 11 áruházánál helyezett el tesztjelleggel használt sütőolajat gyűjtő tárolókat, amelyek rendkívül nagy népszerűségre tettek szert a vásárlók körében.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.