Az azonnali zöldmegoldások mellett döntött az Auchan

2020. 05. 18., 12:15

Évről évre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem és a fenntartható élelmezés, amiben az élelmiszeriparnak és a kereskedelmi láncoknak nagy a felelőssége. Egyre több ország határolja el magát az egyszer használatos műanyagok forgalmazásától, Franciaországban januártól, New Yorkban pedig márciustól korlátozásokra került sor. 2021-re várhatóan egész Európában, így Magyarországon is életbe lépnek majd a szabályozások. Az Auchan Magyarország viszont már idén áprilistól megkezdte ezek kivonását a termékkínálatából.

Egyre növekvő fogyasztói igény, hogy fenntarthatóan vásároljunk és minél több környezetbarát cikket vihessünk haza. A felmérések szerint évente körülbelül 2,1 milliárd tonna kommunális hulladékot termelünk világszerte, aminek mindössze 16 százalékát hasznosítjuk újra, ez pedig óriási terhelést jelent a Földünknek.

Az Auchan Magyarország már az európai korlátozások bevezetése előtt konkrét lépéseket tesz, nem csak azért, mert felelős vállalatként kötelességének érzi az aktív és példamutató szerepvállalást, hanem azért is, mert a járványhelyzetben a védőeszközök, előre csomagolt termékek miatt szükségszerűen megnövekedett a műanyaghasználat. A fertőzésveszély miatt ezekről egyelőre nehezen lehet lemondani, ezért az áruházlánc úgy döntött, hogy még a törvényi szabályozás életbe lépése előtt azokat a műanyagtermékeket vonja ki a kínálatából, amelyek egyszer használatosak és nem játszanak szerepet a járvány elleni védekezésben.

Áprilistól kivezetik az áruházakból a műanyag tányérokat, szívószálakat, fültisztító pálcikákat, és helyettük olyan környezetbarát alternatívákat kínálnak majd, amelyek például fából, papírból, cukornádból vagy bambuszból készülnek. Az új, környezetbarát választék már a polcokon van. A váltást áruházi dekoráció is népszerűsíti, hiszen a jövőben ez lesz az állandó kínálat.

A csomagolás is tükrözni fogja a fenntarthatóságot, ezzel is segítve a fogyasztók eligazodását a termékek között.  A műanyagból készült, régi készlet teljes kikopása május végére várható, az áruházak addig is a kiárusítást külön kihelyezéssel valósítják meg.

Az áruházlánc egyébként már tavaly decemberben is komoly lépéseket tett, ilyen volt például a magyarországi piacon elsőként alkalmazott bevásárló kartondoboz, amely az otthoni tárolásra is praktikus megoldás lehet.

Az Auchan idén több egyszer használatos bevásárlótáskát is kivont a forgalomból, amelyeket környezetbarát papír- és szövött, illetve 100 százalékban lebomló, házilag is komposztálható táskákra cserélt le.

„Az új, fenntartható termékcsalád bevezetésével az a célunk, hogy vállalatként is tegyünk a környezetünkért és hosszútávon a fogyasztóinkat is erre ösztönözzük. Szeretnénk a kereskedelem területén élen járni a fenntarthatóságot illetően, ezért számos egyéb fenntarthatósággal kapcsolatos projektünk megvalósítása van folyamatban. Nagyon sokan járnak hozzánk vásárolni, ennek abból a szempontból is érezzük a súlyát, hogy a társadalmi szemléletformálásban is szerepünk van” – mondta Varga-Futó Ildikó, az Auchan kommunikációs és CSR igazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 23., 15:23
Nagy Ferenc Gábor, az NFG Badboys Kft. tulajdonosa reméli, hogy a VOSZ-on belül is sok céghez eljuthatnak, egyre többen ismerik majd meg programjukat és filozófiájukat. A VOSZ Sportvállalkozási Szekciójának új tagjával eddigi eredményeiről és terveiről is beszélgettünk.
2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-05-29 14:35:00
Több hatóság egyszerre tartott revíziót a nagybani piac kereskedőinél. A NAV alapos ellenőrzését a rendőrség és a NÉBIH is segítette. A nagyszabású akcióban az árusokat, a termékek eredetét és a forgalmat is kontrollálták.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS