Az AdBlue adalék ma már könnyedén beszerezhető

Az AdBlue adalék ma már könnyedén beszerezhető
2023. 08. 08., 05:00

Már lassan mindenki elfelejtette, de bő egy-két évvel ezelőtt a hírek tele voltak az AdBlue adalék hiányával. A boltokban, beszerzési helyeken valóságos pánik uralkodott. Ez nemcsak Magyarországon volt tapasztalható, hanem Európa egész területén. Ma már minden rendben van, sőt, a beszerzés kifejezetten gyerekjáték lett.

Amit az AdBlue adalékról tudni érdemes

Ahogy említettük, a vásárlás könnyen megoldható: a Weber Autotechnik oldaláról AdBlue adalék 5 literes kiöntős kannában is kapható. Azonban azt már kevesebben tudják, hogy pontosan mire használják ezt az adalékot. Miért van rá egyáltalán szükség?

Ehhez elkerülhetetlen, hogy a dízelmotorok működését alaposabban megvizsgáljuk. A dízeles motorok nagy hátránya, hogy még a benzines meghajtáshoz képest is sokkal több kormot termelnek és juttatnak a levegőbe. A nitrogén-kibocsátásuk is kifejezetten magas, ami szintén nagyon káros a környezetünkre. Mivel kifejezetten káros a környezetre, ezért is volt szükség a 2009-ben életbe léptetett Euro 5-ös környezetvédelmi normára.

Ez a szabvány egy teljesen új adalékanyag használatát írja elő. Ez a mai címszereplőnk, az AdBlue, amit más néven még AUS 32-nek is lehet nevezni. Ez az aqueous urea solution kifejezés rövidítése. A karbamid vizes oldatából áll össze az adalék. Menet közben ezt a kipufogógázhoz kell adagolni, ami az SCR (szelektív katalitikus redukció) technológia alkalmazásával lehetséges. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy az AdBlue-t a kipufogógázba fecskendezve egy speciális katalizátorba lép be.

Az AdBlue működése, tárolása

Ahhoz, hogy az adalékanyag megfelelően működjön minimum 250 Celsius fokos hőmérsékletre van szükség. Csak így érhető el, hogy csökkenjen a károsanyag-kibocsátás és egyben növekedjen az AdBlue hatékonysága. A magas hőmérséklet eléréshez eltérő motorvezérlési folyamatokat használnak, hogy minél gyorsabban fel legyen fűtve a katalizátor.

Az AdBlue adalékot Euro 6-os szabvány óta kötelező dízeles autókban, valamint buszokban, mezőgazdasági vontatókban és más haszongépjárművekben használni. Az sem mindegy, hogyan tároljuk az adalékanyagot: az ideális hőmérséklet -10 és +35 fok között van. Nagy melegben a karbamid bomlásnak indul, hidegben pedig egyszerűen kikristályosodik.

Nem kell a hiány miatt aggódni!

Az egy-két évvel ezelőtti “pánikot” több tényező együttes hatása okozta, amelyek közül kiemelkedett a földgáz árának növekedése. Ennek hatására az üzemek korlátozni kezdték a gyártás mennyiségét, és új rendeléseket sem vettek fel. Hamar eljutott oda a piac, hogy kialakult a hiány, a gyártók pedig inkább kivárásra, azaz a földgáz árának csökkenésére vártak.

Azóta már több intézkedést is hoztak, hogy még egyszer ennyire súlyos helyzet ne alakuljon ki. Általános ajánlás egyébként továbbra is az, hogy érdemes tartalék AdBlue adalékból is betárazni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 15:10:41
Ugyanazon elbírálás alá esik a bányászat, a kereskedelem, a fogadás, a befektetés, valamint az ellenértékként történő szerzés is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS