A kamionos és teherautó-sofőr életpálya

A kamionos és teherautó-sofőr életpálya
2023. 06. 08., 06:50

Akár a jövőnket szeretnénk egyengetni, akár a család megélhetését kell biztosítanunk, egy biztos, mindannyiunk számára fontos az anyagi biztonság. Emiatt pedig szeretnénk olyan állást találni, amely kiemelkedő kereseti lehetőséget kínál.

Az egyik ilyen terület a fuvarozás. Magas fizetéssel várják a teherautó és sofőr állások Zalaegerszegen, valamint az ország egész területén.

No, de mennyi is az annyi?

Egy nemzetközi fuvarokat teljesítő kamion- vagy teherautó-sofőr egyes cégeknél akár nettó harmincezer forint napidíjat is kaphat. Aki pedig még hajlandó veszélyes árukat is szállítani, nettó harmincháromezer forintos keresetre számíthat naponta, plusz általában fuvaronként jár még neki tizenöt-húszezer forint veszélyességi pótlék is.

Ha pedig a sofőr a fuvarok során némi üzemanyagot is megtakarít, vagy átlépte a havi kilométerlimitet, akkor is számíthat valamennyi bónuszra.

Ezek alapján tehát azoknak a sofőröknek, akik 25 napig vannak a volán mögött, és hagyományos rakományt szállítanak, a nettó keresetük minimum 750 ezer forint, ami jóval a magyarországi átlagkereset felett van. Ha pontos adatokkal akarunk élni, akkor közel a duplája.

A pénz azonban nem minden. Jó néhány hátulütője is van ennek a szakmának

A kamion és a tehergépjármű hatékonyan történő elvezetése, az utak megismerése és a jobb navigációs képesség szinte mindenkinél viszonylag gyorsan kialakul.

Azzal a lélektani súllyal viszont már sokkal kevesebben tudnak megbirkózni, ami az egyedüllétből ered. Egy-egy hosszabb időtartamú fuvar során ugyanis előfordulhat, hogy akár hetekig nem szól hozzánk senki sem magyarul.

Ezen pedig még tovább ront a beszűkült élettér a kamion vagy a teherautó fülkéjében. Itt dolgozunk, alszunk, eszünk, illetve olvassuk el vagy hallgatjuk meg a napi híreket.

Viszont aki ezekhez a dolgokhoz hozzá tud szokni, azt elvarázsolja ennek az életmódnak a szépsége

Ebben a munkakörben nincs idő elbambulni és elkényelmesedni, mivel az út során nagyon sok a kiszámíthatatlan tényező és váratlan esemény van, ami megtanítja az embert arra, hogy a mának éljen. Erre pedig mai felgyorsult világunkban nagyon is szükség van.

Ráadásul a sofőrök többsége olyan szerencsés helyzetben van, hogy több országban jár, mint más az egész élete során. Természetesen a fuvarok közben nem nagyon van idejük turistáskodni, de azért a pihenőidejük nagy részét ki tudják használni arra, hogy jobban megismerhessék az adott helyet, ahol éppen tartózkodnak.

Sőt, közben még a nyelvi készségeiken is csiszolhatnak. Az ember ugyanis nem feltétlenül a könyvekből tanul meg egy idegen nyelvet, hanem akkor sajátítja el igazán, ha az élet „rákényszeríti”. A fuvarok során pedig bizony jó néhány emberrel kell a sofőröknek kommunikálniuk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 15:10:41
Ugyanazon elbírálás alá esik a bányászat, a kereskedelem, a fogadás, a befektetés, valamint az ellenértékként történő szerzés is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS