Akár a jövőnket szeretnénk egyengetni, akár a család megélhetését kell biztosítanunk, egy biztos, mindannyiunk számára fontos az anyagi biztonság. Emiatt pedig szeretnénk olyan állást találni, amely kiemelkedő kereseti lehetőséget kínál.
Az egyik ilyen terület a fuvarozás. Magas fizetéssel várják a teherautó és sofőr állások Zalaegerszegen, valamint az ország egész területén.
No, de mennyi is az annyi?
Egy nemzetközi fuvarokat teljesítő kamion- vagy teherautó-sofőr egyes cégeknél akár nettó harmincezer forint napidíjat is kaphat. Aki pedig még hajlandó veszélyes árukat is szállítani, nettó harmincháromezer forintos keresetre számíthat naponta, plusz általában fuvaronként jár még neki tizenöt-húszezer forint veszélyességi pótlék is.
Ha pedig a sofőr a fuvarok során némi üzemanyagot is megtakarít, vagy átlépte a havi kilométerlimitet, akkor is számíthat valamennyi bónuszra.
Ezek alapján tehát azoknak a sofőröknek, akik 25 napig vannak a volán mögött, és hagyományos rakományt szállítanak, a nettó keresetük minimum 750 ezer forint, ami jóval a magyarországi átlagkereset felett van. Ha pontos adatokkal akarunk élni, akkor közel a duplája.
A pénz azonban nem minden. Jó néhány hátulütője is van ennek a szakmának
A kamion és a tehergépjármű hatékonyan történő elvezetése, az utak megismerése és a jobb navigációs képesség szinte mindenkinél viszonylag gyorsan kialakul.
Azzal a lélektani súllyal viszont már sokkal kevesebben tudnak megbirkózni, ami az egyedüllétből ered. Egy-egy hosszabb időtartamú fuvar során ugyanis előfordulhat, hogy akár hetekig nem szól hozzánk senki sem magyarul.
Ezen pedig még tovább ront a beszűkült élettér a kamion vagy a teherautó fülkéjében. Itt dolgozunk, alszunk, eszünk, illetve olvassuk el vagy hallgatjuk meg a napi híreket.
Viszont aki ezekhez a dolgokhoz hozzá tud szokni, azt elvarázsolja ennek az életmódnak a szépsége
Ebben a munkakörben nincs idő elbambulni és elkényelmesedni, mivel az út során nagyon sok a kiszámíthatatlan tényező és váratlan esemény van, ami megtanítja az embert arra, hogy a mának éljen. Erre pedig mai felgyorsult világunkban nagyon is szükség van.
Ráadásul a sofőrök többsége olyan szerencsés helyzetben van, hogy több országban jár, mint más az egész élete során. Természetesen a fuvarok közben nem nagyon van idejük turistáskodni, de azért a pihenőidejük nagy részét ki tudják használni arra, hogy jobban megismerhessék az adott helyet, ahol éppen tartózkodnak.
Sőt, közben még a nyelvi készségeiken is csiszolhatnak. Az ember ugyanis nem feltétlenül a könyvekből tanul meg egy idegen nyelvet, hanem akkor sajátítja el igazán, ha az élet „rákényszeríti”. A fuvarok során pedig bizony jó néhány emberrel kell a sofőröknek kommunikálniuk.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.