A járvány hetek alatt forgatta fel a kozmetikai bérgyártást

2021. 03. 08., 12:00

A kozmetikai bérgyártás egyes szegmenseiben az igény és a forgalom is megnőtt a koronavírus-járvány hatására, míg más területeket gyakorlatilag teljesen tönkretett a válság. Az emberek a krízishelyzetben a nem létszükségletnek számító szépségápolási termékeket inkább nem vásárolták meg, a másik oldalon a higiéniai kozmetikumokra a fertőzés elleni védekezés jegyében nőtt a kereslet.

Király Zsolt, a C&C Laboratory Kft. tulajdonosa arról beszélt, több új szereplő is megjelent a kozmetikai piacon, ők főként teljesen kezdő vállalkozások, a portfóliójukat bővíteni szándékozó cégek és közéleti személyiségek. A koronavírus-járvány az élet minden területére kihatott, gyakorlatilag néhány hét leforgása alatt változtatta meg alapjaiban a hétköznapjainkat.

A kozmetikai iparágra is érezhetően hatással volt a kialakult helyzet, ugyanakkor egyfajta kettősséget is lehet érezni a piacon. Egyes szegmensekben nagyon komoly profitra tettek szert a cégek és ezáltal a bérgyártó partnerek is. Ennek oka, hogy rendkívüli többletigény keletkezett az alapvető higiéniai termékek iránt, mint például a kézfertőtlenítő.

A másik oldalon viszont hatalmas pusztítást végzett a járvány, sok célországban teljes zárlatot vezettek be, így fennakadások voltak a szállításokban, de vásárlók is kétszer meggondolták, milyen szépségápolási terméket emelnek le a polcokról.

A szakember úgy fogalmazott, a bizonytalan időszakban azokat a kozmetikumokat aligha vették meg az emberek, amire nem feltétlen volt szükségük. Értelemszerűen ezekből a termékekből nem is kellett annyit legyártani a tavalyi évben.

„A rúzs, a különböző szépségápolási kenceficék nem annyira hatották meg már a vásárlókat, sokkal inkább védekezni akartak a koronavírus ellen. Ez a két párhuzamos jelenség viszont kompenzálta egymást a kozmetikai ipar egészét nézve, aminek persze voltak nagy nyertesei és nagy vesztesei egyaránt” – fogalmazott Király Zsolt.

Nagy gondot jelent a nyugat-európai zárlat

A cég termékfejlesztője hozzátette, az idei évre nem túl pozitívak általánosságban az előrejelzések, de mindezt nagyban befolyásolhatja, hogy világszerte milyen gyorsasággal sikerül visszaszorítani a járvány terjedését. Ha Nyugat-Európa fenntartja a korlátozásokat, ami például Magyarországnak egy jelentős piaca, az beláthatatlan következményekkel járhat akár már rövidtávon is.

A 2020-as évben valamelyest átalakult a kozmetikai bérgyártók ügyfélköre is. A legtöbb esetben kezdő vállalkozások, közéleti személyiségek, influenszerek vagy olyan vállalatok lépnek be a piacra, akik szeretnék szélesíteni a portfóliójukat. Király Zsolt érdekességként említette, bár az átlagemberek aligha tudják, de sok olyan komoly márka létezik, aminek egyáltalán nincs gyártókapacitása, ezért bérgyártással állítják elő a termékeiket.

Hozzátette, a járványra reagálva egyre többen próbálnak online is értékesíteni, ott próbálnak brandet építeni, ami kis költséggel, rövid időn belül meg is valósítható. Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, vannak olyan alapelvek, melyekre hatványozottan oda kell figyelni, ha valaki bérgyártásban gondolkozik.

Két hónap alatt elkészülhetnek az új ügyfelek első termékei

„Fontos megfelelő minőségbiztosítási rendszerrel rendelkező partnert keresni. Ez szavatolja a gyártott anyagok követését, a különböző folyamatok közötti átmenetek pontos betartását, az adminisztrálási feladatok hiánytalan elvégzését és az infrastrukturális hátteret is alapjaiban megszabja” – magyarázta.

Mindenkinek azt ajánlja, keressen rá az adott bérgyártó cégre és vizsgálja meg a kapacitáslehetőségeit: hány darab termék előállítását tudják vállalni, hány tonnát tudnak lekeverni az adott időintervallumban, és hogy van-e például hideg-meleg technológia külön-külön. Fontos, hogy az adott cég rugalmasan tudja kezelni a kis szériás megrendeléseket ugyanúgy, mint a nagyobb mennyiségek legyártását. Érdemes a cégeknél a minőségbiztosítási rendszereik után is érdeklődni.

A GMP (Good Manufacturing Practice) minősítés már önmagában biztosítja a kiváló gyártási minőséget. Király Zsolt arról is beszélt, a kész tervvel érkező ügyfelek koncepciói az esetek túlnyomó részében nem valósulnak meg, ugyanis szakmailag átértékelve mindig tudnak jobbat vagy olcsóbb alternatívát kínálni nekik.

Bár a minőségbiztosítási rendszerekből fakadó adminisztratív teendők miatt a C&C Laboratory Kft.-nél is bonyolultabb lett az adminisztráció, a versenytársakhoz képest a fejlesztési sebességük még mindig háromszoros. És mivel hamarabb kész lesz a termék, az ügyfelek gyorsabban is tudnak majd pénzhez jutni.

A kozmetikumok előállítási ideje nagyon sok tényezőtől függ, de legjobb esetben már akár két hónapon belül kézhez kaphatja az ügyfél és elkezdheti azt értékesíteni a piacon.

(Fotók: uwpremium.com)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.
A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS