Kreatívipari világsztárral erősít a Publicis Groupe-hoz tartozó Le Pont

2022. 02. 15., 19:12

A Publicis Groupe magyar, cseh és lengyel szakértői központjait egyesítő Le Pont kreatív vezetői feladatait 2022 februárjától Jerker Fagerström látja el, aki emellett megtartja kreatív vezetői pozícióját a Publicis Groupe Nordicsnál is. A szakember korábban a szintén a Publicis Groupe-hoz tartozó stockholmi Saatchi & Saatchi iroda alapító partnere volt, majd átment a svéd fővárosban lévő DDB élére, ahonnan Ausztráliába igazolt. Itt a sydney-i McCANN irodát vezette és csapatával megnyerte az ügynökség történetének első Cannes Lions Festival Titanium Lions díját.

Magyarország egyre jelentősebb szerepet tölt be a regionális kreatíviparban, amiben óriási lépést jelentett a Publicis Groupe által 2021 végén a cseh, magyar és lengyel szakértői központok összevonásával indított Le Pont, aminek élére Sásdi Helgát, a cég budapesti iroda CEO-ját nevezték ki társvezetőként.

Az új formáció elindításával a Publicis Groupe Hungary-nél dolgozó több mint 21 nációt képviselő 260 kolléga nagy része egy olyan nemzetközi csapathoz csatlakozott, ami a világ legnagyobb piacaira dolgozik, így túlzás nélkül állítható, hogy a Le Pont-nal a reklámipar élvonalába lépett a magyar főváros.

Jól mutatja a Le Pont-ban rejlő potenciált, hogy a csapat élére nemzetközi topmanagerek érkeznek. A legújabb igazolás Jerker Fagerström, a Publicis Groupe Nordics kreatív vezetője, aki pozíciója megtartása mellett 2022 februárjától a Le Pont kreatív feladatait is irányítja.

„Üzenetértéke van annak, hogy olyan klasszis vezetők csatlakoznak a Le Pont-hoz, mint Jerker: azt mutatja, hogy olyan csapatot építünk, ami a világ legjobbjává válhat. Hiszünk a kreativitás erejében, ami mindenünket átszövi. Ezért is igazán nagy szó mind számunkra, mind a közép-kelet-európai szakma számára Jerker érkezése, aki egy sportkifejezéssel élve a téli átigazolási ablak legnagyobb fogása. Jerker egy nagyszerű ember, a személyében biztos kezű vezető érkezik a Le Ponthoz, aki az egész csapatot inspirálni tudja” – mondta Tomas Lauko, a cég közép-kelet-európai CEO-ja.

Jerker Fagerströmnek saját bevallása szerint ez a második karrierje: egészen fiatalon 5 évet szolgált a svéd hadseregben, ebből 7 hónapot egy katonai különítménnyel Boszniában állomásozott. Ezt követően Londonba ment tanulni, miután szerzett egy éves bérletet kedvenc focicsapata, a Chelsea hazai meccseire. Innen indult közel 20 éves kommunikációs karrierje: stratégiai tervezőként kezdte, üzleti vezetőként folytatta, majd díjnyertes kreatív igazgató lett belőle.

Rendkívül szerencsésnek tartja magát, amiért olyan csapatokhoz tartozhatott – és sok esetben vezethette is őket –, akikkel jelentős versenyekről hozhatott el díjakat, mint például a D&AD, Effie, Cannes Lion (Titanium Lion), Eurobest, Clios, One Show.

Pályafutásának fő mérföldkövei:

- A stockholmi Saatchi & Saatchi iroda alapítója

- Managing partner a svéd DDB-nél

- A McCANN sydney-i irodájának ügyvezető kreatív igazgatója

- A Publicis Groupe Nordics kreatív vezetője

- A Le Pont kreatív vezetője

„A kreativitás, a technológia és az emberiség metszéspontja olyan táptalaj, amiből nagy ötletek születhetnek – a Le Pont ezt testesíti meg számomra. Egy igazi jövőálló kezdeményezés: országhatárokon átívelő, ami miatt sokszínű, rengeteg kompetencia egyesül benne, ezért kreatív, nincs merev keretek közé szorítva, emiatt agilis, óriási az adatok szerepe benne, így tűpontos minden, amit kitalálunk. Szeretem az ilyen nagyívű megbízásokban rejlő lehetőségeket, ráadásul mindig rajongtam a közép-kelet-európai régióért – elképesztő, hogy mennyi tehetséget találni a világ ezen szegletében. Alig várom, hogy összpontosítsam és szabadjára engedjem a Le Pont több mint 600 kiváló szakemberében rejlő kreatív erőt és együtt hozzunk megoldásokat ügyfeleink legnagyobb üzleti kihívásaira” – mondta Jerker Fagerström.

Jerker érkezése nemcsak nekünk, hanem regionális szinten is remek hír a kreatív szakmának: azt mutatja, hogy vonzó lehetőségeket kínálunk az iparág nagyágyúinak. Nem mindennapi lehetőség ilyen emberekkel együtt dolgozni, a Le Pont által elindított változások a teljes magyar kreatív szakma számára unikális lehetőséget kínálnak” – mondta Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, a Le Pont társvezetője.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS