Kreatívipari világsztárral erősít a Publicis Groupe-hoz tartozó Le Pont

2022. 02. 15., 19:12

A Publicis Groupe magyar, cseh és lengyel szakértői központjait egyesítő Le Pont kreatív vezetői feladatait 2022 februárjától Jerker Fagerström látja el, aki emellett megtartja kreatív vezetői pozícióját a Publicis Groupe Nordicsnál is. A szakember korábban a szintén a Publicis Groupe-hoz tartozó stockholmi Saatchi & Saatchi iroda alapító partnere volt, majd átment a svéd fővárosban lévő DDB élére, ahonnan Ausztráliába igazolt. Itt a sydney-i McCANN irodát vezette és csapatával megnyerte az ügynökség történetének első Cannes Lions Festival Titanium Lions díját.

Magyarország egyre jelentősebb szerepet tölt be a regionális kreatíviparban, amiben óriási lépést jelentett a Publicis Groupe által 2021 végén a cseh, magyar és lengyel szakértői központok összevonásával indított Le Pont, aminek élére Sásdi Helgát, a cég budapesti iroda CEO-ját nevezték ki társvezetőként.

Az új formáció elindításával a Publicis Groupe Hungary-nél dolgozó több mint 21 nációt képviselő 260 kolléga nagy része egy olyan nemzetközi csapathoz csatlakozott, ami a világ legnagyobb piacaira dolgozik, így túlzás nélkül állítható, hogy a Le Pont-nal a reklámipar élvonalába lépett a magyar főváros.

Jól mutatja a Le Pont-ban rejlő potenciált, hogy a csapat élére nemzetközi topmanagerek érkeznek. A legújabb igazolás Jerker Fagerström, a Publicis Groupe Nordics kreatív vezetője, aki pozíciója megtartása mellett 2022 februárjától a Le Pont kreatív feladatait is irányítja.

„Üzenetértéke van annak, hogy olyan klasszis vezetők csatlakoznak a Le Pont-hoz, mint Jerker: azt mutatja, hogy olyan csapatot építünk, ami a világ legjobbjává válhat. Hiszünk a kreativitás erejében, ami mindenünket átszövi. Ezért is igazán nagy szó mind számunkra, mind a közép-kelet-európai szakma számára Jerker érkezése, aki egy sportkifejezéssel élve a téli átigazolási ablak legnagyobb fogása. Jerker egy nagyszerű ember, a személyében biztos kezű vezető érkezik a Le Ponthoz, aki az egész csapatot inspirálni tudja” – mondta Tomas Lauko, a cég közép-kelet-európai CEO-ja.

Jerker Fagerströmnek saját bevallása szerint ez a második karrierje: egészen fiatalon 5 évet szolgált a svéd hadseregben, ebből 7 hónapot egy katonai különítménnyel Boszniában állomásozott. Ezt követően Londonba ment tanulni, miután szerzett egy éves bérletet kedvenc focicsapata, a Chelsea hazai meccseire. Innen indult közel 20 éves kommunikációs karrierje: stratégiai tervezőként kezdte, üzleti vezetőként folytatta, majd díjnyertes kreatív igazgató lett belőle.

Rendkívül szerencsésnek tartja magát, amiért olyan csapatokhoz tartozhatott – és sok esetben vezethette is őket –, akikkel jelentős versenyekről hozhatott el díjakat, mint például a D&AD, Effie, Cannes Lion (Titanium Lion), Eurobest, Clios, One Show.

Pályafutásának fő mérföldkövei:

- A stockholmi Saatchi & Saatchi iroda alapítója

- Managing partner a svéd DDB-nél

- A McCANN sydney-i irodájának ügyvezető kreatív igazgatója

- A Publicis Groupe Nordics kreatív vezetője

- A Le Pont kreatív vezetője

„A kreativitás, a technológia és az emberiség metszéspontja olyan táptalaj, amiből nagy ötletek születhetnek – a Le Pont ezt testesíti meg számomra. Egy igazi jövőálló kezdeményezés: országhatárokon átívelő, ami miatt sokszínű, rengeteg kompetencia egyesül benne, ezért kreatív, nincs merev keretek közé szorítva, emiatt agilis, óriási az adatok szerepe benne, így tűpontos minden, amit kitalálunk. Szeretem az ilyen nagyívű megbízásokban rejlő lehetőségeket, ráadásul mindig rajongtam a közép-kelet-európai régióért – elképesztő, hogy mennyi tehetséget találni a világ ezen szegletében. Alig várom, hogy összpontosítsam és szabadjára engedjem a Le Pont több mint 600 kiváló szakemberében rejlő kreatív erőt és együtt hozzunk megoldásokat ügyfeleink legnagyobb üzleti kihívásaira” – mondta Jerker Fagerström.

Jerker érkezése nemcsak nekünk, hanem regionális szinten is remek hír a kreatív szakmának: azt mutatja, hogy vonzó lehetőségeket kínálunk az iparág nagyágyúinak. Nem mindennapi lehetőség ilyen emberekkel együtt dolgozni, a Le Pont által elindított változások a teljes magyar kreatív szakma számára unikális lehetőséget kínálnak” – mondta Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, a Le Pont társvezetője.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS