Ez az AI fotómodell milliókat keres havonta, pedig nem is létezik

Ez az AI fotómodell milliókat keres havonta, pedig nem is létezik
2023. 11. 26., 14:10

Az eddigi legsikeresebb AI influencer egy jobb hónapban már most négymillió forintot termel az őt létrehozó ügynökségnek. Aitana a közösségi média oldala szerint spanyol, 25 éves és Barcelonában él. Vagyis ott élne, ha valóban létezne.

A hivatásos fotómodellként „dolgozó” Aitana sikere akkor is egyedülálló, ha messze nem ő az első mesterséges intelligenciával generált közösségi média sztár. Hasonló kísérletek már korábban is voltak: motion capture technológiával közvetített élő adásokkal, animált fantázia karakterekkel, sőt, emberi replikákkal is sokan próbálkoztak már. Az egyik leghíresebb ugyanakkor Caryn Marjorie, aki saját magából készített AI-klónt, hogy az bérbe vehető barátnőként működjön, egy önálló Snapchat profilon. A „lány” percenként egy dollárért cseveg az őt követő 2,6 milliós közönség bármelyik tagjával – persze integrált ChatGPT-4 segítségével.

Mitől különleges mégis a nemrég megjelent, de sosem létezett Aitana?

A spanyol lányt a kifejezetten AI modellek létrehozására alapított The Clueless Agency alkotta. Az ügynökség hátborzongató módon azzal hirdeti szolgáltatásait, hogy „tartós” modelleket kínál, értsd: ezek a lányok sosem fáradnak el, sosem betegek és sosem öregszenek ki.

Eddigi legismertebb termékük Aitana Lopez, akinek kitaláltak egy saját személyiséget. Olyan fotókat, videókat osztanak meg a cikkünk születése idején 137 ezer követővel rendelkező Instagram profilján, amelyeket akár igazi ember is készíthetett volna. Az, hogy mennyire etikus teljes hazugságot gyártani a közösségi médiában, régóta nem kérdés, mert úgy tűnik, egyre kevesebb embert érdekel, hogy amit ott lát, az igaz-e, vagy sem. Egy ilyen közegben nyilván virágzásnak indulnak a mindenféle valóságot nélkülöző karakterek, mint például Aitana, aki október elején még Blink 182 koncerten is járt. A buli valós esemény volt, de a lány érthető okokból nem lehetett ott, hiszen nem is létezik.

Az AI modell mögött álló csapat teljesen realisztikus, valósnak hihető képeket oszt meg a sok élő modell arcvonásaiból és testalkatából kevert Atianáról. Az ügynökséget alapító Rubén Cruz az Euronewsnak elárulta: az AI-val generált lány csak hirdetésekből legalább ezer eurót keres havonta, de ez csak a kezdet, mert nemrég ő lett egy sportruházatokat gyártó márka, a Big arca is. További extra jövedelmeit - amelyek akár havi négymillió forintot is kitehetnek - egy OnlyFanshoz hasonló, erotikus közösségi platformon, a Fanvue-n szedi össze, fehérneműben „pózolva”.

Az Instagram mellett – egyelőre kisebb sikerrel – jelen van X-en, TikTokon is, és a The Clueless csapatának sikerült annyira hitelessé tenni a tevékenységeit, hogy sokan randit kérnek tőle. Ezt tévedésből egy nagyon ismert latin-amerikai színész is megtette. A híresség nevét Cruz nem árulta el, csak annyit fűzött hozzá: „a pasasnak fogalma sem volt róla, hogy Aitana nem létezik”.

A The Clueless eddigi legsikeresebb projektje úgy működik, mint egy igazi médiaügynökségé, ami közszereplők imázsát építi - leszámítva, hogy az ügyfél ez esetben nem egy létező személy. A cég munkatársai minden hétfőn tartanak egy meetinget, amelyen megbeszélik, hogy Aitana az adott héten mivel foglalkozzon, ami tovább építi a márkáját. Ezt követően születnek meg a fiktív tevékenységekről készült tartalmak, kizárólag generatív AI alkalmazásokkal és képszerkesztő szoftverekkel. Ennél olcsóbb és jövedelmezőbb talán nem is lehetne a projekt, hiszen amellett, hogy nincs feladat egy élő ember szükségleteivel, allűrjeivel és időbeosztásával, nem kell fotósokat, operatőröket, sminkeseket és ki tudja még kit fizetni a tökéletes végeredményért.

Aitana egyelőre csak fotós tartalmakat „oszt meg magáról”, de a következő evolúciós lépcső nyilván az lesz, hogy videók is készülni fognak róla. Az ügynökség gondosan figyel arra is, hogy a megosztott tartalmak kövessék a közösségi média legnépszerűbb trendjeit. Mindezt persze nem lehet egyetlen karakterrel kivitelezni, szóval már készül a következő AI-modell, Maia, aki Cruz szerint már „egy kicsivel szégyenlősebb lesz”.

Gábor János

Főoldali kép: The Clueless Agency

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 18., 22:15
A Demján Sándor Program összes támogatási eleme elindult, a 8+1 akciópont azt szolgálja, hogy direkt vagy indirekt módon segítsük a kis- és középvállalkozásokat– mondta Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára.
2025. 03. 18., 15:15
A K&H nagyvállalati növekedési index 2024. IV. negyedévi adatai alapján a nagyvállalatok közel 80 százaléka úgy számol, hogy meg tudja tartani dolgozóit a következő 12 hónapban, minden tízedik vállalatnál csökkenő létszámmal terveznek. A 10 milliárd forintos árbevételt meghaladó cégeknél a legpesszimistábbak, körükben a 15 százalékpontot is eléri a leépítéssel kalkulálók aránya.
2025-03-17 18:10:00
Az építőanyagok és kivitelezői kapacitások elérhetősége, a kiaknázható támogatási források, a kedvezményes finanszírozási lehetőségek és a várható ártrendek alapján a piacon most van a legjobb pillanat az építkezésre, felújításra az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége szerint.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS