Ez az AI fotómodell milliókat keres havonta, pedig nem is létezik

Ez az AI fotómodell milliókat keres havonta, pedig nem is létezik
2023. 11. 26., 14:10

Az eddigi legsikeresebb AI influencer egy jobb hónapban már most négymillió forintot termel az őt létrehozó ügynökségnek. Aitana a közösségi média oldala szerint spanyol, 25 éves és Barcelonában él. Vagyis ott élne, ha valóban létezne.

A hivatásos fotómodellként „dolgozó” Aitana sikere akkor is egyedülálló, ha messze nem ő az első mesterséges intelligenciával generált közösségi média sztár. Hasonló kísérletek már korábban is voltak: motion capture technológiával közvetített élő adásokkal, animált fantázia karakterekkel, sőt, emberi replikákkal is sokan próbálkoztak már. Az egyik leghíresebb ugyanakkor Caryn Marjorie, aki saját magából készített AI-klónt, hogy az bérbe vehető barátnőként működjön, egy önálló Snapchat profilon. A „lány” percenként egy dollárért cseveg az őt követő 2,6 milliós közönség bármelyik tagjával – persze integrált ChatGPT-4 segítségével.

Mitől különleges mégis a nemrég megjelent, de sosem létezett Aitana?

A spanyol lányt a kifejezetten AI modellek létrehozására alapított The Clueless Agency alkotta. Az ügynökség hátborzongató módon azzal hirdeti szolgáltatásait, hogy „tartós” modelleket kínál, értsd: ezek a lányok sosem fáradnak el, sosem betegek és sosem öregszenek ki.

Eddigi legismertebb termékük Aitana Lopez, akinek kitaláltak egy saját személyiséget. Olyan fotókat, videókat osztanak meg a cikkünk születése idején 137 ezer követővel rendelkező Instagram profilján, amelyeket akár igazi ember is készíthetett volna. Az, hogy mennyire etikus teljes hazugságot gyártani a közösségi médiában, régóta nem kérdés, mert úgy tűnik, egyre kevesebb embert érdekel, hogy amit ott lát, az igaz-e, vagy sem. Egy ilyen közegben nyilván virágzásnak indulnak a mindenféle valóságot nélkülöző karakterek, mint például Aitana, aki október elején még Blink 182 koncerten is járt. A buli valós esemény volt, de a lány érthető okokból nem lehetett ott, hiszen nem is létezik.

Az AI modell mögött álló csapat teljesen realisztikus, valósnak hihető képeket oszt meg a sok élő modell arcvonásaiból és testalkatából kevert Atianáról. Az ügynökséget alapító Rubén Cruz az Euronewsnak elárulta: az AI-val generált lány csak hirdetésekből legalább ezer eurót keres havonta, de ez csak a kezdet, mert nemrég ő lett egy sportruházatokat gyártó márka, a Big arca is. További extra jövedelmeit - amelyek akár havi négymillió forintot is kitehetnek - egy OnlyFanshoz hasonló, erotikus közösségi platformon, a Fanvue-n szedi össze, fehérneműben „pózolva”.

Az Instagram mellett – egyelőre kisebb sikerrel – jelen van X-en, TikTokon is, és a The Clueless csapatának sikerült annyira hitelessé tenni a tevékenységeit, hogy sokan randit kérnek tőle. Ezt tévedésből egy nagyon ismert latin-amerikai színész is megtette. A híresség nevét Cruz nem árulta el, csak annyit fűzött hozzá: „a pasasnak fogalma sem volt róla, hogy Aitana nem létezik”.

A The Clueless eddigi legsikeresebb projektje úgy működik, mint egy igazi médiaügynökségé, ami közszereplők imázsát építi - leszámítva, hogy az ügyfél ez esetben nem egy létező személy. A cég munkatársai minden hétfőn tartanak egy meetinget, amelyen megbeszélik, hogy Aitana az adott héten mivel foglalkozzon, ami tovább építi a márkáját. Ezt követően születnek meg a fiktív tevékenységekről készült tartalmak, kizárólag generatív AI alkalmazásokkal és képszerkesztő szoftverekkel. Ennél olcsóbb és jövedelmezőbb talán nem is lehetne a projekt, hiszen amellett, hogy nincs feladat egy élő ember szükségleteivel, allűrjeivel és időbeosztásával, nem kell fotósokat, operatőröket, sminkeseket és ki tudja még kit fizetni a tökéletes végeredményért.

Aitana egyelőre csak fotós tartalmakat „oszt meg magáról”, de a következő evolúciós lépcső nyilván az lesz, hogy videók is készülni fognak róla. Az ügynökség gondosan figyel arra is, hogy a megosztott tartalmak kövessék a közösségi média legnépszerűbb trendjeit. Mindezt persze nem lehet egyetlen karakterrel kivitelezni, szóval már készül a következő AI-modell, Maia, aki Cruz szerint már „egy kicsivel szégyenlősebb lesz”.

Gábor János

Főoldali kép: The Clueless Agency

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-27 18:27:22
Az állam számára nagy anyagi terhet jelentő, és az ellátottakra veszélyt jelentő játékkórházakat, kórházparódiákat meg kell szüntetni – mondta Fábián Lajos, a VOSZ Egészségügyi Tagozatának elnöke a Portfolio Private Health Forum 2024 konferencián szeptember 26-án Budapesten.
2024-09-26 19:26:00
A Nemzetgazdasági Minisztérium megbízásából immár nyolcadik alkalommal rendezi meg az MGFÜ Közhasznú Nonprofit Kft. a Modern Gyárak Éjszakája országos eseményt, amelyre idén 2024. november 8-án kerül sor.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS