Elindult a vállalati ChatGPT: nagyobb, gyorsabb, okosabb

Elindult a vállalati ChatGPT: nagyobb, gyorsabb, okosabb
2023. 08. 29., 18:41

A mesterséges intelligencia vezérelte nyelvi modell evolúciós szintet lépett. A nagyvállalatok kiszolgálására hangolt AI a legnagyobb jelentőségű bejelentés az eredeti ChatGPT megjelenése óta: a benne rejlő lehetőségek szinte szó szerint korlátlanok.

Az első nyilvánosan elérhető és használható mesterséges intelligenciát alkotó cég operatív vezetője a CNBC-nek nyilatkozva közölte, hogy az útjára indított üzleti célú AI-t kevesebb mint egy év alatt alkották meg. Brad Lightcap hozzáfűzte: a fejlesztés ideje alatt már 20 kisebb-nagyobb vállalatnak adtak korai hozzáférést.

A kifejezetten nagyvállalatoknak szánt, üzleti szintű nyelvi modell rajtját az OpenAI blogja is megerősíti. Mint írják, az ún. ChatGPT Enterprise „vállalati szintű biztonságot és adatvédelmet, korlátlan, nagyobb sebességű GPT-4 hozzáférést, hosszabb kontextusablakokat, fejlett adatelemzési képességeket, testreszabási lehetőségeket és még sok mást kínál”.

„Úgy hisszük, hogy a mesterséges intelligencia a munkánk minden területén segíthet, javíthatja a munkánkat és kreatívabbá, produktívabbá teheti a teameket. A mai nap egy újabb lépést jelent egy olyan mesterséges intelligencia asszisztens felé, ami bármilyen feladatban segít, az Ön szervezetére szabható, és megvédi a vállalati adatokat.”

A blog megjegyzi: a ChatGPT-t a kilenc hónappal ezelőtti indítása óta – havi mintegy 100 millió egyéni felhasználó mellett – a Fortune 500 vállalatok több mint 80 százaléka kezdte el aktívan alkalmazni. A tőlük kapott visszajelzések alapján kiderült, hogy a cégvezetők egyszerű és biztonságos módszert szeretnének a nyelvi modell szervezetükbe történő integrálására. A ChatGPT Enterprise korai felhasználói – olyan iparági vezetők, mint a Block, a Canva, a Carlyle, a The Estée Lauder Companies, a PwC és a Zapier – azóta újradefiniálják működésüket, és a ChatGPT-t használják, például világosabb kommunikáció kialakítására, kódolási feladatok gyorsítására, összetett üzleti kérdésekre adott gyors válaszok feltárására vagy éppen a kreatív munka támogatására.

Mint emlékezetes, az OpenAI közben elmélyítette együttműködését a Microsofttal, ami dollárban is milliárdos nagyságrendű pénzügyi forrást biztosít a cégnek, cserébe a fejlett mesterséges intelligenciamodellhez való hozzáférésért. E megállapodás bejelentése óta két jelentősebb dolog történt: az előfizetős felhasználói szolgáltatás, a ChatGPT Plus bevezetése, valamint a napokban elérhetővé vált üzleti szintű chatbot, a ChatGPT Enterprise útnak indítása. Ez a kettő annyiban hasonlít, hogy amíg a „mezei” userek ingyenesen csak a hasznos, de pontatlan és lassú 3.5 verziószámú ChatGPT-hez férnek csak hozzá, addig a Plus és Enterprise előfizetők a 4-es szintű modellhez.

Az OpenAI által a jelenlegi legfejlettebbnek nevezett 4-es verzió (ami gyorsabb válaszidőt, illetve különböző exkluzív kiegészítőket tartalmaz) havi 20 dollárért (kb. 7000 forintért) érhető el magánszemélyek számára, a Plus előfizetés keretében. Azt viszont, hogy a nagyvállalatok mennyiért kapják meg az Enterprise hozzáférést, nem hozták nyilvánosságra. A blog csak annyit jelez: „vegye fel a kapcsolatot a sales csapattal az induláshoz”.

A ChatGPT Enterprise az eddig megosztott információk alapján megszünteti az összes felhasználói korlátozást, és akár kétszer gyorsabban működik, mint a nyilvánosan elérhető verzió. Az Enterprise-ban 32 ezer kontextus található, így a felhasználók négyszer hosszabb szövegeket vagy fájlokat dolgozhatnak fel. Korlátlan hozzáférést kapnak továbbá a fejlett adatelemzéshez is, ami lehetővé teszi technikusi és nem technikusi csapatok számára, hogy másodpercek alatt analizáljanak információkat – legyen szó piaci adatokra éhes pénzügyi kutatókról, felmérések eredményeit elemző marketingesekről vagy ETL-szkriptekkel foglalkozó adattudósokról. Ha a ChatGPT-t valaki a saját szervezetére szeretné szabni, új, megosztható csevegősablonokat használhat az együttműködések és a közös munkafolyamatok kialakításához.

Gábor János

A főoldali kép illusztráció. Fotó: Freepik

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-17 12:10:00
Egyre elterjedtebb utazásszervezési forma az utazási irodáktól független utazási tanácsadás. A hagyományosan ismert, utazási irodák által szervezett utazások és a független utazási tanácsadók tevékenysége között jelentős különbségek vannak, különösen az utazásért való felelősség tekintetében, ezért a Pest Vármegyei Főügyészség vizsgálatot tartott e területen.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS