Vadonatúj megoldásokat mutatott be a világ legfenntarthatóbb vállalata

2021. 12. 02., 13:12

Világszerte 167 millió háztartás, 23 millió vállalkozás lehet képes 2050-ig arra, hogy saját maga is tiszta energiát termeljen. Emiatt a villamos hálózatokat úgy kell átalakítani, hogy alkalmasak legyenek a kétirányú energiaszállításra, ez a jövő a villamosenergia-iparban. A megújuló energiaforrásokkal és a digitális megoldásokkal együtt ez a leggyorsabb út a dekarbonizáció felé – ezt állítja az idén a világ legfenntarthatóbb vállalata címet elnyerő Schneider Electric. Az energiahálózatok átalakítása egyben azt is segíti, hogy a világ megfelezhesse CO2 kibocsátását és elérje célját, a globális felmelegedés 1,5°C alatt tartását. A vállalat az Enlit Europe névre hallgató rendezvényen vonultatta fel újdonságait. Az Enlit Europe az energiaszektor meghatározó eseménye, Milánóban november 30. és december 2. között tartják, mintegy 500 kiállító és 10 ezer látogató vesz részt rajta, és 350 előadó osztja meg gondolatait az energiaszektor jelenéről és jövőjéről.

Ahogy egyre gyakrabban sújtanak le a globális felmelegedés okozta természeti katasztrófák, úgy válik egyre kritikusabbá, hogy az áramellátás megbízható legyen, és rugalmasan tudja kezelni a tiszta, megújuló forrásokból származó, de ingadozó energiatermelést.

Az energiamenedzsment megoldások piacán vezető Schneider Electric és az üzleti informatika, illetve tanácsadás területén meghatározó BloombergNEF egy közös tanulmánya rámutatott: a napenergia hasznosítása a leginkább kihasználatlan lehetőség a decentralizált áramtermelésben. A potenciál óriási: világszerte 167 millió háztartás, 23 millió vállalkozás lehet képes 2050-ig arra, hogy saját maga is tiszta energiát termeljen. Ennek a dekarbonizációban is meghatározó szerepe lesz.

A nagy energiaátviteli rendszereket üzemeltető társaságoknak új helyzetet kell kezelniük, a helyben megtermelt áramot, a kis helyi hálózatokat kell a nagy rendszerekbe integrálniuk. Ez műszakilag is hatalmas kihívást jelent. A Schneider Electric az Enlit Europe rendezvényen mutatta be azokat a technikai fejlesztéseit, amelyek ebben segítik az energiaelosztó társaságokat. Az úgynevezett EcoStruxure megoldások adatokat gyűjtenek az elektromos hálózatokról, azokat az internetes felhőben kezelik, szoftveres segítséggel, digitális úton segítenek feldolgozni az adathalmazt, és ez alapján optimalizálják az áramhálózatokat. Vagyis a villamosenergia elosztórendszer-üzemeltetők olyan adatgyűjtési, adatkezelési és fejlett elemzési megoldásokhoz juthatnak hozzá, amelyek lehetővé teszik, hogy digitalizációval is gyorsítsák a dekarbonizáció folyamatát.

„A következő 10 év az elektromosság évtizede lesz. Ígéretes, ahogy közelebb kerülhetünk a karbonsemlegességhez. A folyamatot a tiszta, megújuló energiaforrásokon alapuló, megbízható és rugalmas áramellátás viszi előre, ezt hívjuk úgy, hogy Elektromosság 4.0. Ugyanakkor a cél eléréséhez az is kell, hogy a kétirányú energiaszállításra alkalmas okoshálózatokat fejlesszünk, amelyek képesek kiszolgálni a növekvő igényt a zöld áramra, illetve az energiatermelés új generációját jelentő, helyben megtermelt, megújuló forrásból származó energia visszatáplálására” –mondta Frederic Godemel, a Schneider Electric energiarendszerekért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Az EcoStruxure megoldások abban segítik a villamosáram-hálózatok üzemeltetőit, hogy kisebb legyen az áramkimaradások kockázata, rugalmasan tudják kezelni az aktuális áramfelhasználás és a megtermelt áram közötti egyensúlytalanságokat, valamint működésük és maga az energiafelhasználás is hatékonyabb legyen.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS