Pénzügyi tudatosságra nevel egy új magyar applikáció

2021. 08. 23., 19:00

Világviszonylatban is egyedülálló az a magyar fejlesztésű applikáció, amelyet két pénzügyi szakember alkotott meg, hogy segítsenek vele megalapozni a gyerekek pénzhez való viszonyát.

Hogyan magyarázzuk el a gyerekeknek a pénz értékét a mindennapokban, és mivel lehet motiválni őket? Milyen formában jelenjen meg a zsebpénz az életünkben? Ilyen kérdésekben segít az ingyenesen letölthető MoneyMate.

A magyar fejlesztésű applikáció egyedülálló funkciókkal segíti a gyerekeket a pénzük beosztásában, a szülőknek pedig átlátható, következetes jutalmazórendszert kínál.

Az általános iskolai oktatásból ugyanis régóta hiányzik a pénzügyi nevelés, míg a szülők részéről sokszor tapasztaljuk, hogy nincsenek szabályok, meghatározott keretrendszer. Ezt igyekszik megváltoztatni Kovács Gábor, aki kontrollerként számos nagyvállalat gazdálkodását segítette hatékonyabbá tenni és Pap Dávid, aki kockázatkezeléssel is foglalkozott.

A két édesapa hamar felismerte: nincs olyan gyerekeknek szóló pénzügyi applikáció, ami igazán megfelelne az igényeiknek. Ekkor döntötték el, hogy szeretnék egy saját megoldással segíteni a közösséget, szülőket és gyerekeket egyaránt.

“Amikor szülőként alkalmazásokat keresgéltünk, amelyek pénzügyi önállóságra nevelik a gyerekeket, még angol nyelven sem találtunk olyat, ami megfelelt volna az elképzeléseinknek” – mondja Pap Dávid. Ezek az appok ugyanis főleg a zsebpénz beosztása köré épültek, a szakember azonban úgy látja: az “ingyen pénz” nem feltétlenül segít a gyerekeknek megtapasztalni a pénz értékét.

Játékos jutalmazórendszer motivál a teljesítményre

A MoneyMate arra is lehetőséget ad, hogy a gyerekek akár maguk könyveljék a bevételeiket és kiadásaikat. A cél nem csupán a családon belüli pénzügyek átláthatóbbá tétele, hanem az is, hogy tudatosabb, szabadabb embereket neveljünk a gyerekeinkből, akik nem adósodnak el, így életpályát is kötetlenebbül választhatnak majd maguknak.



“Mi nem azokat a tevékenységeket erősítjük, amikről úgy gondoljuk: alap, hogy egy gyerek elvégezze, mint például, hogy rendben tartsa a szobáját. Inkább azokat, amelyek ténylegesen a javára válnak. A gyereket a rövid távú céljai elérésével motiváljuk, míg szülőként az elvárásainkat a hosszútávú célokat szem előtt tartva támasztjuk. Mindezt úgy, hogy közben pénzügyi tudatosságra is szeretnénk nevelni” – mondja az apa.

A MoneyMate a pénzgyűjtő funkciók mellett arra is lehetőséget nyújt, hogy a szülő egyéb eszközökkel is motiválja a gyerekeket: a pénz mellett így például digitális matricákat gyűjthetnek a különböző tevékenységek elvégzésével, amelyekből meghatározott darab “váltható be” egy-egy kedvezményre vagy ajándékra a szülőnél.

“A digitális matricákat mi az ötéves kisfiammal is használjuk. Fontos, hogy már akár egy óvodás gyerek szemléletében is megjelenhet, hogy a célokért meg kell küzdeni. De a matricákat a tízéves lányom is gyűjti: ő az olvasásért cserébe kapja azokat, mivel korábban nem szeretett olvasni. Amióta viszont bevezettük ezt a rendszert, a hétköznapi céljai elérésén túl szépen haladunk azzal is, hogy az olvasás a napi rutin részévé váljon” – mondja az apa, aki szerint ez a játékos rendszer abban is segít, hogy kirobbantsa a gyerekeket az xbox vagy az ipad elől.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS