Néhány éven belül érkezhetnek a zéró fogyasztású kommunikációs eszközök

2022. 02. 09., 19:27

Három-öt éven belül megjelenhetnek azok a kisméretű, ultraalacsony fogyasztású eszközök, amelyek a működésükhöz szükséges energiát a környezet rádiófrekvenciás jeleiből gyűjtik össze – olvasható az OPPO okoseszköz márka tanulmányában. Az ezek felhasználásával létrehozott zero power kommunikációs rendszerek új távlatokat nyithatnak a távközlési iparban.

Az OPPO vezető globális mobil- és okoseszköz márka kutatóintézete, az OPPO Research Institute bemutatta a nulla fogyasztású kommunikációval foglalkozó fehér könyvét. A dokumentum felvázolja a zero power rendszerek alapelveit, legfontosabb alkalmazási területeit, valamint a technológia előtt álló legnagyobb kihívásokat.

A hordozható elektronikai eszközök többsége jelenleg akkumulátort használ áramforrásként,és bár az elmúlt évek során a technológia jelentős fejlődésen ment keresztül, továbbra is számos probléma merül fel a nagy méretek, a magas gyártási költségek, az általános élettartam és környezeti hatások tekintetében.

Az ultra alacsony, vagy nulla energiaigényű zero power technológiák esetében nincs szükség beépített áramforrásra, így kompaktabb, hosszabb élettartamú és kisebb ökológiai lábnyommal rendelkező eszközök tervezése válik lehetővé. Ezek a tulajdonságok új fejlesztéseknek engednek teret az olyan alkalmazási területeken, mint az ipar, a mezőgazdaság, az egészségügy, a kereskedelem, az intelligens otthonok, vagy a hordható eszközök, de például fontos szerepet játszhatnak jövőben a vándormadarak vonulásának nyomon követésében is.

„A modern távközlési ipart meghatározó technológiák fejlődése során eddig mindig a nagyobb adatátviteli sebesség elérése volt a cél, azonban most úgy gondoljuk, hogy a hálózatok következő évtizedben megjelenő generációi elsősorban a felhasználói funkcionalitás és a fenntarthatóság területén jelentenek majd előrelépést. A zero power technológia az egyik fő fókuszterületünk, amikor a 5G/6G technológiák fejlesztésével foglalkozunk, mivel lehetőséget kínál az elektronikai gyártók számára, hogy termékeikből eltávolítsák az akkumulátorokat egyszerre csökkentve ezzel költségeiket és a környezeti hatásukat is"– mondta Henry Tang, az OPPO vezető 5G kutatója.

Bár a passzív kommunikációs technológia már ma is létezik a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) formájában, ez számos olyan hátránnyal rendelkezik, mint például az alacsony hatósugár és a kis rendszerkapacitás. Ez jelentős kihívásokat jelent, amikor az RFID-technológiát olyan speciális vagy összetett alkalmazásokban alkalmazzák, mint például az ipari szenzorhálózatok. Ezzel szemben zero power eszközök TV tornyok, az FM rádiótornyok, cellás bázisállomások és a WiFi hozzáférési pontokból sugárzott környezeti rádiójeleket gyűjtenek be, majd a visszaszórásnak nevezett folyamat során kifelé is továbbítják azokat.

A tanulmány szerint a zero power kommunikációs rendszerek olyan keretrendszerekben építhető ki, amely a cellás kommunikációt, a sidelink kommunikációt vagy egy hibrid rendszerben egyszerre mindkettőt használja.  A cella alapú zero power rendszerek költségei viszonylag magasak, elsősorban az ipari szenzorhálózatok támogatására alkalmasak, valamint olyan alkalmazási területeken, ahol például eszközöket szélsőséges környezetben kell telepíteni. A sidelink alapú megközelítés jobban megfelel az alacsony költségű, kis hatókörű kommunikációnak, ami ideálissá teszi hordható vagy intelligens otthoni eszközök esetében történő alkalmazáshoz.

Az OPPO a saját kutatásai mellett vezető szerepet vállal a zero power kommunikáció szabványának népszerűsítésében is.  Többek között kezdeményezte zero power kommunikáció kutatási projektek beindítását a mobil távközlési protokollok szabványosításával foglalkozó 3GPP-nél valamint eredményeit számos olyan iparági konferencián mutatta, be mint a FuTURE, vagy az ICCC.

A nulla fogyasztású kommunikációs rendszerekkel foglalkozó fehér könyv előtt az OPPO 2021-ben adta ki a 6G hálózatokkal foglalkozó fehér könyvét, amely az iparágban elsők között foglalkozik részletesen a következő generációs 6G hálózatok architektúrájával.

A „Technológia az emberiségnek, kedvesség a világnak” márkaküldetésének megfelelően az OPPO célja, hogy a következő 3-5 évben kereskedelmi forgalomba hozható zero power kommunikációs technológiát hozzon létre, miközben továbbra is intelligensebb, kényelmesebb és környezetbarátabb kommunikációs rendszereket épít.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS