A FOXrail Zrt. egy Vectron mozdonyt rendelt egy további mozdonyra érvényes opcióval. A szállító a Siemens Mobility.
A mozdonyt a határon átnyúló forgalomban kívánják üzemeltetni Magyarországon és a szomszédos országokban. A mozdony ETCS, PZB90 és MIREL vasútbiztosító rendszerekkel van felszerelve, maximális teljesítménye 6400 kW 15 és 25 kV mellett, végsebessége pedig 160 km/óra.
A mozdonyt a szerződés szerint 2021 nyarán szállítja le a Siemens Mobility. A FOXrail Zrt. az első magyar magánvasúttársaság, amelyik Vectron mozdonyt rendelt. Ez a szerződés is jó példa lehet a többi magyarországi teherfuvarozással foglalkozó magánvasút részére, hogy éppen krízis időszak alatt érdemes ilyen beruházást tenni, felkészülve a következő időkre.
A FOXrail vasúttársaság 2013-ban alakult 100 százalékban magyar tulajdonban lévő független vállalat az árufuvarozási piacon. Kihasználva a vasút liberalizációját és az Európai Unión belüli szabad mozgást, határokon átnyúló folyosóforgalmat működtetnek kizárólag az intermodális szektorban.
„Ma a vasúti közlekedés a legjobb megoldás, ha nagy mennyiségű árut akarunk nagy távolságokon gyorsan, biztonságosan és mindenekelőtt környezetbarát módon szállítani. Ehhez fontos, hogy a vonatainkat kiváló és megbízható mozdony vontassa az indulástól a rendeltetési helyre érkezésig” – mondta Bogdán András, a Foxrail Zrt. vezérigazgatója.
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a FOXrail bennünket választott és cégünk ezzel is hozzájárulhat a vasúti közlekedés korszerűsítéséhez. A Vectron ismét bebizonyította, hogy kiemelkedő teljesítményének köszönhetően Európában az egyik vezető mozdonytípus” – nyilatkozta Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. vezérigazgatója.
A csúcstechnológiát képviselő Vectron mozdonyok alkalmasak arra, hogy Európában 20 ország vasúthálózatán közlekedjenek. Ennek a képességének is köszönhető, hogy már több mint 1000 mozdonyt értékesítettek, és ebből már több mint 850 Vectron teljesít a kontinensen szolgálatot. A Vectron flotta teljes futásteljesítménye eddig több mint 390 millió kilométer.
A jármű kialakítása lehetővé teszi, hogy az ETCS üzemmód mellett (egységes európai vonatbefolyásolási rendszer), annak teljes európai vasúthálózaton történő elterjedéséig az egyes országok nemzeti, B osztályú rendszereivel is közlekedjen.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.