Kiváló kutatási infrastruktúra címet kapott a Széchenyi Egyetem Járműipari Kutatóközpontja

Kiváló kutatási infrastruktúra címet kapott a Széchenyi Egyetem Járműipari Kutatóközpontja
2022. 05. 16., 20:46

Egyre meghatározóbb szerepet tölt be az autonóm közlekedési rendszerek és az elektromobilitás kutatásában a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja, amit nemzetközi színvonalú laborháttér, tesztpálya és berendezések segítenek Győrben és a zalaegerszegi ZalaZONE Parkban. Ezt ismerte el a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal a „Kiváló kutatási infrastruktúra” adományozásával.

„Magyarország nemzetközi összehasonlításban is kiváló kutatási infrastruktúrái – a velük együttműködő oktatási és kutatási intézmények alkotta ökoszisztémában – kulcsfontosságú szereplői a siker és kiválóság érdekében végzett folyamatos tudományos erőfeszítéseknek” – fogalmazott dr. Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal tudományos és nemzetközi elnökhelyettese abban a kiadványban, amelynek célja, hogy bemutassa a legjobbnak ítélt magyarországi kutatási infrastruktúrákat, és egyúttal felhívja a figyelmet az ott elérhető kutatási és együttműködési lehetőségek széles körére. Hozzátette: egyre növekszik azon kutatási infrastruktúrák száma, melyek minden tekintetben világszínvonalúak. A kötetben a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja (JKK) is szerepel, amely mostantól használhatja a „Kiváló kutatási infrastruktúra” elismerő címet.

A kiadvány hangsúlyozza: a JKK munkatársai az Autonóm Közlekedési Rendszerek Központjában, az e-Mobilitás Központban, az Ipar 4.0–Mobil Robotika Központban és a Mesterséges Intelligencia Központban azon dolgoznak, hogy a jövő közlekedése kompromisszumok nélküli, biztonságos, egyszerű és fenntartható legyen. Ennek kutatási irányai olyan aktuális területeket fognak át, mint az elektromobilitás, a gépi tanulás, a környezetérzékelés, a robotika, a járműszimuláció, az önvezető járműirányítási, a telekommunikációs, valamint az intelligens közlekedési rendszerek. Emellett a JKK kiemelkedően nagy hangsúlyt fektet a hallgatói tehetséggondozásra, a kutatói utánpótlás biztosítására: a kutatómérnökök mentorként támogatják a fiatal tehetségeket.

„A győri laboratóriumi háttér és eszközpark nagymértékben fejlődött az elmúlt években, emellett hatalmas támogatást jelent a Széchenyi István Egyetem egyre erősebb zalaegerszegi jelenléte. Az intézmény jelenleg is fejleszti tudományos és innovációs parkját a ZalaZONE parkban, amely egyszerre segíti a kutatás-fejlesztést, az oktatást és hallgatói csapataink tevékenységét. Felbecsülhetetlen értékű lehetőséget jelent, hogy munkatársainknak, hallgatóinknak hozzáférésük van Európa egyik legkorszerűbb tesztpályájához” –hangsúlyozta dr. Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának központvezetője. Megjegyezte: különösen büszke ara, hogy az autonóm járművekkel kapcsolatos kutatásaikhoz saját alsó és felső szintű járműirányítási platformot fejlesztettek.

A JKK tevékenységét számos neves intézmény, szervezet együttműködésével végzi. Közülük Magyarországon érdemes kiemelni – a ZalaZONE mellett – a Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetet (SZTAKI), a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemet, az Eötvös Loránd Kutatási Hálózatot, a Szegedi Tudományegyetemet, a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratóriumot és az Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratóriumot.

A legfontosabb külföldi partnerek sorában megtalálható az egyesült államokbeli Massachusetts Institute of Technology (MIT), a lengyel Gépjárműközlekedési Intézet, a bécsi, a grazi, a kolozsvári és a brnói műszaki egyetem, valamint a Brassói Erdélyi Egyetem is.

(Fotók: Májer Csaba József)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-02-05 12:25:00
Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.
2023-02-04 14:40:00
A magyar vállalkozásoknak sok problémával kell manapság megküzdeniük, a legrosszabb azonban a bizonytalanság – mondta Perlusz László, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára az ATV Start című műsorában.
2023-02-04 14:23:33
Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal meghívására 2023. január 30-31. között hazánkba látogatott a finn nukleáris hatóság főigazgatója, Petteri Tiippana, valamint Janne Nevalainen projektigazgató.