Ez a nyolc sratup került be a K&H inkubátorprogramjába

2019. 04. 07., 09:31

Habár továbbra is az IT-megoldások a legnépszerűbbek, egyre több startup nyit új ágazatok felé. Biztosítási csalások kivédése, automatizált beltéri gazdálkodás, biztonságos közösségimédia-használat tiniknek – csupán néhány megoldás a Start it @K&H inkubátorprogramba legutóbb bekerült 8 csapat innovációja közül.

„Egy startup életében a megalakulást követő fél-egy év a legkritikusabb szakasz, amikor is a lelkesedést és az innovatív ötletet piacképes termékké vagy szolgáltatássá kell formálni. Különösen nagy jelentősége van tehát az ebben az időszakban nyújtott szakmai segítségnek, amivel a kitűzött célok meg tudnak valósulni. Ezért is indítottunk el egy újabb kiválasztási hullámot, hogy minél több új csapat kerülhessen be a Start it @K&H inkubátorprogramunkba” – mondta el Németh Balázs divízióvezető, a Start it @K&H inkubátorprogram vezetője. „A magyar kreativitást és vállalkozó szellemet jól mutatja, hogy közel 40 csapat jelentkezett részletes, angol nyelvű pályázatával, többnyire informatikai megoldásokkal, de az eddig nem annyira jellemző területeken is, mint a mezőgazdaság, a rendezvényszervezés és az oktatás technológia, egyre több az innovatív ötlet. Mindez alátámasztja véleményünket, hogy a hazai startupok egyre meghatározóbb szerepet töltenek be a gazdaságban, és alapvető motorjai lehetnek a növekedésnek, hiszen évről évre több ágazatot hódítanak meg és inspirálnak innovatív szemléletmódjukkal.”

A pályázati lehetőség lezárultával a legjobb 16 csapat mutathatta be ötletét az ún. Pitch Day-en, azaz a kiválasztás döntő napján. Az előadott prezentáció, valamint a csapat elkötelezettségét és piaci potenciálját is vizsgáló szakmai zsűri – többek között a PwC és az Unilever felsővezetőinek – véleménye alapján 8 új csapat került be a Start it @K&H inkubátorba, és kezdheti meg a legalább fél éven át tartó közös munkát a dedikált iparági mentorokkal. A startupok lendületes fejlődése érdekében folyamatos üzleti tanácsadást és képzést kapnak az alkotó légterű közösségi térben, nem utolsósorban pedig bekerülnek a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerébe is. „Az újonnan bekerült csapatokkal – vezető hazai, iparágfüggetlen nagyvállalati inkubátorként – 25-re bővült az inkubált startupok száma, és az eddig is igen széles spektrumot lefedő portfóliónk most olyan területekkel bővült, mint a mezőgazdaság, a turizmus vagy az élelmiszertechnológia. Mindez jól mutatja, hogy az innováció és a kreativitás nem ágazatspecifikus, és a startupok ma már mernek az IT-világon túl is gondolkodni” – hangsúlyozta Németh Balázs.

A Start it @K&H inkubátorba bekerült 8 startup:

  • Az Agro-Inno teljesen automatizált hardvermegoldást kínál a beltéri gazdálkodáshoz: a gép segítségével a mindennapi felhasználók otthoni körülmények között termelhetnek gyümölcsöket és zöldségeket. A csapat célja, hogy a kontrollált környezetben történő zöldségtermesztés elterjesztésével szélesítsék a hazai agrárpiacot és az önellátó közösségek kialakítását. Az eszköz képes beállítani a megfelelő fényt és hőmérsékletet, emellett biztosítja a szükséges tápanyagokat és öntözést is.
  • A bedrock.farm automatizált megoldása kifejezetten éttermek számára állít elő egész évben kiemelkedő minőségű fűszernövényeket, ehető virágokat és gyógynövényeket. Beépített szenzorokkal folyamatosan kontrollált, állandó körülményeket biztosít a növények számára. Könnyű és gyors telepítési feltételeivel a bedrock.farm segítségével az éttermek rengeteg szállítási feladatot és költséget spórolhatnak meg.
  • Az ExaMe alapítói olyan alkalmazást fejlesztenek, amelybe a kiadók pdf vagy docx formátumban tölthetik fel érettségire felkészítő könyveiket. Ezáltal a felhasználók egy olyan felületen érhetik el a felkészüléshez szükséges összes anyagot, amelyet kifejezetten a mobiltelefonos használatra optimalizáltak.
  • A Mongo egy olyan oktatási applikáció, amely a 10-14 éves gyerekek számára nyújt megoldást a mobileszközük és a közösségi média megfelelő és biztonságos használatához, valamint szüleiknek ennek ellenőrzéséhez.
  • A NASIM csapata szuperegészséges vegán édességeket gyárt. Édességeik „mindenmentesek”, azaz nem tartalmaznak glutént, laktózt, cukrot, pálmaolajat, valamint mesterséges színezéket és tartósítószert sem.
  • A Roomly.io egyszerűen használható online felületet kínál az ingatlanok, helyiségek – kifejezetten rövid időre tervezett – bérléséhez. A startup fejlesztése ideális megoldást nyújt szobák vagy akár rendezvényhelyszínek lefoglalásához is.
  • A TicketNinja kulcsrakész megoldást szállít a rendezvényszervezők számára: személyre szabott felületén nemcsak a jegyeladást, hanem a programnaptár kezelését, a regisztráció és a beléptetés feladatait, de akár a számlázást is elvégezhetik a szervezők, akár több nyelven is.
  • A VCU fejlesztése a biztosítási csalások elkerülését segíti videós arcelemzésével. Mesterséges intelligencián alapuló algoritmusuk 3 különböző komponens (mimika, hangszín és szövegkontextus) egyidejű analízisének segítségével tud dönteni egy adott biztosítási kárbejelentés valóságtartalmáról.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS