Befektetők előtt a legkraftosabb ötletek

2021. 06. 16., 10:45

Célegyenesbe érkezett a MagentaKraft idei mentorprogramja: a legkreatívabb fiatalok több hónapon át – a Telekom edukátorainak segítségével – fejlesztett projektjei bemutatkoztak a befektetési célpontot kereső zsűri előtt. A legnagyobb sikert egy interaktív méhésztérkép aratta, de a szakértők szerint az összes prezentáció valós üzleti környezetben is megállná a helyét.

Hogy egy innováció mennyit ér, azt végső soron a piac dönti el, de fontos mutató az is, hogy a befektetők fantáziáját mennyire tudja megmozgatni – ezért fontos mérföldkő a KraftRoad, azaz a MagentaKraft ötletfejlesztő program végső szakaszának kihívása, ahol a kimunkált projektek bemutatásra kerülnek potenciális befektetők számára.

Száznál is több beérkezett pályázatból választották ki idén immár másodjára azt a 9 projektet, amelyet a Telekom 12 szakértő edukátora végigkísért a KraftRoadon, egészen a pitchelésig annak érdekében, hogy a fejlesztési folyamat kezdeti fázisánál tartó ötletekből érett, befektetésre kész üzleti ajánlat születhessen.

A csapattagok (összesen 25 fiatal) 60 órányi szakmai design thinking képzésen vehettek részt, miközben bekapcsolódhattak a Deutsche Telekom Futureproof kampányába és a MagentaKraft fő közösségi csatornájának számító Insta-felület elindításába is.

A KraftRoad végén a tökéletesre csiszolt projektek közül 6 csapat mérkőzött meg a befektetők – Simán Kristóf, Hiventures (az MFB csoport tagja) kockázatitőke-társaság befektetési menedzsere, Bohner Tamás, a Drukka Startup Stúdió ügyvezetője, illetve Lévai Gábor, az Ashoka Magyarország társadalmi startupokkal foglalkozó üzleti angyala – előtt.

A fiatalok videokonferencia keretében prezentáltak, de maga az értékelés a járványveszély enyhülésével már offline formában zajlott, amit az érdeklődők streamen követhettek. A befektetésre pályázó projektek között a települési műanyaghulladék-feldolgozást újragondoló megoldás, mesterséges intelligenciára épülő hírgyűjtő és -ajánló platform, kultúrtartalom-népszerűsítő felület, a múzeumok anyagait a kiterjesztett valóság segítségével bemutató alkalmazás, a méhészeket és a méhlegelővel rendelkező gazdákat összekötő, a méhpusztulás megelőzését és a hatékony beporzást segítő interaktív térkép, illetve a Tisza-tó környéki települések közéletét és idegenforgalmát felpezsdítő online újság is volt. A MagentaKraft segítségének köszönhetően mind eljutott odáig, hogy alkalmas legyen az üzleti hasznosításra – a többi már a befektetőkön múlik.

A profi befektetési szakemberekből álló zsűri a legnagyobb lehetőséget a méheket óvó és a beporzást segítő, ezzel fontos társadalmi küldetést is teljesítő projektben látta – a fejlesztővel, a programozónak tanuló és mellette méhészkedő Somogyi Attilával mindhárman szívesen folytatnák a közös munkát. De kapott szavazatot a Hírflip híraggregáló alkalmazás, a KultúRecept kultúrPR-vállalkozás és a Tóvidék hírportál is.

„Az idei projektek minősége ismét minden várakozást felülmúlt. Nemzetközi tapasztalat, hogy a fiatalok intenzív kreatív tevékenységekkel és a hasonló érdeklődésű kortársak felé fordulással reagálnak a járványhelyzet érzelmi kihívásaira; ennek hatását érzékeltük mi is a zsűriben. Az először tavaly meghirdetett MagentaKraft megtalálta a maga közönségét a tizen-huszonéves generáció újítói között, amit nem csak az innovációk magas száma, hanem a kezdeményezés körül szerveződő közösség gyors bővülése is igazol. A fiatalok lelkesedése és a Telekom által nyújtott szakmai háttér láthatóan képes eljuttatni az innovatív projekteket a piac előszobájáig. Büszkék vagyunk rá, hogy idén 6 csapat is a pitch lehetőség mellett döntött, és hogy mindegyikük olyan projekttel pályázott, amelyek a digitális eszközökkel jobbá tehetik a világot, hiszen ugyanez a mi célunk is. Bízunk benne, hogy a MagentaKrafttól kapott lendület és tudás nem csak az egyéni pályájukban jelent előrelépést, hanem társadalmi szinten is hasznosul majd” – nyilatkozta az értékelés után Szabó Béla Attila, aki a Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatójaként vett részt a zsűri munkájában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 06., 09:05
2024-ben a mezőgazdaság teljes kibocsátása 4,0 ezer milliárd forint felett alakult, az előző évitől 8,0 százalékkal maradt el; a növénytermesztés volumene 11 százalékkal kisebb, az állattenyésztésé 4,9 százalékkal nagyobb volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2024-12-07 08:07:00
Az utazási kedv 2024-ben csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS