Célegyenesbe érkezett a MagentaKraft idei mentorprogramja: a legkreatívabb fiatalok több hónapon át – a Telekom edukátorainak segítségével – fejlesztett projektjei bemutatkoztak a befektetési célpontot kereső zsűri előtt. A legnagyobb sikert egy interaktív méhésztérkép aratta, de a szakértők szerint az összes prezentáció valós üzleti környezetben is megállná a helyét.
Hogy egy innováció mennyit ér, azt végső soron a piac dönti el, de fontos mutató az is, hogy a befektetők fantáziáját mennyire tudja megmozgatni – ezért fontos mérföldkő a KraftRoad, azaz a MagentaKraft ötletfejlesztő program végső szakaszának kihívása, ahol a kimunkált projektek bemutatásra kerülnek potenciális befektetők számára.
Száznál is több beérkezett pályázatból választották ki idén immár másodjára azt a 9 projektet, amelyet a Telekom 12 szakértő edukátora végigkísért a KraftRoadon, egészen a pitchelésig annak érdekében, hogy a fejlesztési folyamat kezdeti fázisánál tartó ötletekből érett, befektetésre kész üzleti ajánlat születhessen.
A csapattagok (összesen 25 fiatal) 60 órányi szakmai design thinking képzésen vehettek részt, miközben bekapcsolódhattak a Deutsche Telekom Futureproof kampányába és a MagentaKraft fő közösségi csatornájának számító Insta-felület elindításába is.
A KraftRoad végén a tökéletesre csiszolt projektek közül 6 csapat mérkőzött meg a befektetők – Simán Kristóf, Hiventures (az MFB csoport tagja) kockázatitőke-társaság befektetési menedzsere, Bohner Tamás, a Drukka Startup Stúdió ügyvezetője, illetve Lévai Gábor, az Ashoka Magyarország társadalmi startupokkal foglalkozó üzleti angyala – előtt.
A fiatalok videokonferencia keretében prezentáltak, de maga az értékelés a járványveszély enyhülésével már offline formában zajlott, amit az érdeklődők streamen követhettek. A befektetésre pályázó projektek között a települési műanyaghulladék-feldolgozást újragondoló megoldás, mesterséges intelligenciára épülő hírgyűjtő és -ajánló platform, kultúrtartalom-népszerűsítő felület, a múzeumok anyagait a kiterjesztett valóság segítségével bemutató alkalmazás, a méhészeket és a méhlegelővel rendelkező gazdákat összekötő, a méhpusztulás megelőzését és a hatékony beporzást segítő interaktív térkép, illetve a Tisza-tó környéki települések közéletét és idegenforgalmát felpezsdítő online újság is volt. A MagentaKraft segítségének köszönhetően mind eljutott odáig, hogy alkalmas legyen az üzleti hasznosításra – a többi már a befektetőkön múlik.
A profi befektetési szakemberekből álló zsűri a legnagyobb lehetőséget a méheket óvó és a beporzást segítő, ezzel fontos társadalmi küldetést is teljesítő projektben látta – a fejlesztővel, a programozónak tanuló és mellette méhészkedő Somogyi Attilával mindhárman szívesen folytatnák a közös munkát. De kapott szavazatot a Hírflip híraggregáló alkalmazás, a KultúRecept kultúrPR-vállalkozás és a Tóvidék hírportál is.
„Az idei projektek minősége ismét minden várakozást felülmúlt. Nemzetközi tapasztalat, hogy a fiatalok intenzív kreatív tevékenységekkel és a hasonló érdeklődésű kortársak felé fordulással reagálnak a járványhelyzet érzelmi kihívásaira; ennek hatását érzékeltük mi is a zsűriben. Az először tavaly meghirdetett MagentaKraft megtalálta a maga közönségét a tizen-huszonéves generáció újítói között, amit nem csak az innovációk magas száma, hanem a kezdeményezés körül szerveződő közösség gyors bővülése is igazol. A fiatalok lelkesedése és a Telekom által nyújtott szakmai háttér láthatóan képes eljuttatni az innovatív projekteket a piac előszobájáig. Büszkék vagyunk rá, hogy idén 6 csapat is a pitch lehetőség mellett döntött, és hogy mindegyikük olyan projekttel pályázott, amelyek a digitális eszközökkel jobbá tehetik a világot, hiszen ugyanez a mi célunk is. Bízunk benne, hogy a MagentaKrafttól kapott lendület és tudás nem csak az egyéni pályájukban jelent előrelépést, hanem társadalmi szinten is hasznosul majd” – nyilatkozta az értékelés után Szabó Béla Attila, aki a Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatójaként vett részt a zsűri munkájában.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.