Befektetők előtt a legkraftosabb ötletek

2021. 06. 16., 10:45

Célegyenesbe érkezett a MagentaKraft idei mentorprogramja: a legkreatívabb fiatalok több hónapon át – a Telekom edukátorainak segítségével – fejlesztett projektjei bemutatkoztak a befektetési célpontot kereső zsűri előtt. A legnagyobb sikert egy interaktív méhésztérkép aratta, de a szakértők szerint az összes prezentáció valós üzleti környezetben is megállná a helyét.

Hogy egy innováció mennyit ér, azt végső soron a piac dönti el, de fontos mutató az is, hogy a befektetők fantáziáját mennyire tudja megmozgatni – ezért fontos mérföldkő a KraftRoad, azaz a MagentaKraft ötletfejlesztő program végső szakaszának kihívása, ahol a kimunkált projektek bemutatásra kerülnek potenciális befektetők számára.

Száznál is több beérkezett pályázatból választották ki idén immár másodjára azt a 9 projektet, amelyet a Telekom 12 szakértő edukátora végigkísért a KraftRoadon, egészen a pitchelésig annak érdekében, hogy a fejlesztési folyamat kezdeti fázisánál tartó ötletekből érett, befektetésre kész üzleti ajánlat születhessen.

A csapattagok (összesen 25 fiatal) 60 órányi szakmai design thinking képzésen vehettek részt, miközben bekapcsolódhattak a Deutsche Telekom Futureproof kampányába és a MagentaKraft fő közösségi csatornájának számító Insta-felület elindításába is.

A KraftRoad végén a tökéletesre csiszolt projektek közül 6 csapat mérkőzött meg a befektetők – Simán Kristóf, Hiventures (az MFB csoport tagja) kockázatitőke-társaság befektetési menedzsere, Bohner Tamás, a Drukka Startup Stúdió ügyvezetője, illetve Lévai Gábor, az Ashoka Magyarország társadalmi startupokkal foglalkozó üzleti angyala – előtt.

A fiatalok videokonferencia keretében prezentáltak, de maga az értékelés a járványveszély enyhülésével már offline formában zajlott, amit az érdeklődők streamen követhettek. A befektetésre pályázó projektek között a települési műanyaghulladék-feldolgozást újragondoló megoldás, mesterséges intelligenciára épülő hírgyűjtő és -ajánló platform, kultúrtartalom-népszerűsítő felület, a múzeumok anyagait a kiterjesztett valóság segítségével bemutató alkalmazás, a méhészeket és a méhlegelővel rendelkező gazdákat összekötő, a méhpusztulás megelőzését és a hatékony beporzást segítő interaktív térkép, illetve a Tisza-tó környéki települések közéletét és idegenforgalmát felpezsdítő online újság is volt. A MagentaKraft segítségének köszönhetően mind eljutott odáig, hogy alkalmas legyen az üzleti hasznosításra – a többi már a befektetőkön múlik.

A profi befektetési szakemberekből álló zsűri a legnagyobb lehetőséget a méheket óvó és a beporzást segítő, ezzel fontos társadalmi küldetést is teljesítő projektben látta – a fejlesztővel, a programozónak tanuló és mellette méhészkedő Somogyi Attilával mindhárman szívesen folytatnák a közös munkát. De kapott szavazatot a Hírflip híraggregáló alkalmazás, a KultúRecept kultúrPR-vállalkozás és a Tóvidék hírportál is.

„Az idei projektek minősége ismét minden várakozást felülmúlt. Nemzetközi tapasztalat, hogy a fiatalok intenzív kreatív tevékenységekkel és a hasonló érdeklődésű kortársak felé fordulással reagálnak a járványhelyzet érzelmi kihívásaira; ennek hatását érzékeltük mi is a zsűriben. Az először tavaly meghirdetett MagentaKraft megtalálta a maga közönségét a tizen-huszonéves generáció újítói között, amit nem csak az innovációk magas száma, hanem a kezdeményezés körül szerveződő közösség gyors bővülése is igazol. A fiatalok lelkesedése és a Telekom által nyújtott szakmai háttér láthatóan képes eljuttatni az innovatív projekteket a piac előszobájáig. Büszkék vagyunk rá, hogy idén 6 csapat is a pitch lehetőség mellett döntött, és hogy mindegyikük olyan projekttel pályázott, amelyek a digitális eszközökkel jobbá tehetik a világot, hiszen ugyanez a mi célunk is. Bízunk benne, hogy a MagentaKrafttól kapott lendület és tudás nem csak az egyéni pályájukban jelent előrelépést, hanem társadalmi szinten is hasznosul majd” – nyilatkozta az értékelés után Szabó Béla Attila, aki a Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatójaként vett részt a zsűri munkájában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-19 16:10:00
Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.
2024-04-19 14:10:00
Április 18-án este tartották Siemens Media Award 2024 hazai díjátadóját, amelyen a technológia területén különösen magas színvonalon alkotó újságírók, illetve tartalomkészítők munkáját ismerték el.
2024-04-19 13:10:00
A cégbírósági eljárások száma is csökkent, de a cégalapítási kedv 30 százalékkal elmaradt márciusban az előző hónaphoz képest – derül ki az Opten összesítéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.