A Vitesco Technologies csökkenti a hibrid járművek károsanyag-kibocsátását

2021. 02. 25., 18:15

A Vitesco Technologies mostantól katalizátorokhoz használható elektromos fűtési rendszert is gyárt nagyfeszültséggel működő hibridek számára. Az új DC/DC átalakítónak köszönhetően az elektromosan fűtött EMICAT® katalizátor fűtőtárcsái már a nagyfeszültséggel működő hibridekben is alkalmazhatók. Az új megoldás emellett tisztán belsőégésű motorokkal és mild hibrid járműveknél is használható.

A cégnek, mint a modern erőátviteli technológiák és elektromos megoldások vezető beszállítójának, a fűtési technológia ilyen újszerű felhasználása az eddigi termékpalettája bővítését jelenti. Az innovatív e-katalizátorral a lehető legalacsonyabb működés közbeni károsanyag-kibocsátást érhetünk el – ez pedig egyre jelentősebb kérdés az olyan szabályozások hajnalán, mint például az Euro 7.

„A hatékony villamosítás intelligens megoldásokat igényel. A már kipróbált és letesztelt EMICAT fűtött katalizátorral és a legújabb DC/DC átalakítónkkal valódi kibocsátás-csökkentés érhető el kritikus helyzetekben, köztük újraindított motorral is” – mondja Klaus Hau, a Vitesco Technologies Sensing & Actuation egységének ügyvezető alelnöke. Hozzáteszi: „A plug-in hibridek katalizátorának elektromos fűtésénél alkalmazott átalakítóval egy fontos új megoldást kínálunk a piacon eddig elérhető villamosítási lehetőségek mellé.”

A plug-in hibridek kihívásai: hatékony CO2-csökkentés és alacsony hidegindítási kibocsátás

A hibrid járművek úgy érik el a lehető legnagyobb CO2 kibocsátás-csökkentést, hogy amikor csak lehetséges, a hagyományos motor leállításával elektromos meghajtásra váltanak. Ezzel a belső égésű motor működését hosszabb időszakokra szüneteltetik, így ez alatt az autó nem bocsát ki szén-dioxidot. Ezalatt azonban a motor lehűl, így mire újra szükség lesz rá, eleinte a kipufogó is hideg lesz. Könnyedén olyannyira lehűlhet, hogy az nem teszi lehetővé a károsanyagok megfelelő átalakítását a beépített katalizátorban. „A hidegindítás a jellemző, különösen a hatékonyság-vezérelt hibrideknél” – emeli ki Rolf Brück, a Vitesco Technologies Catalysts and Filters részlegének vezetője.

„A kibocsátás-csökkentés szempontjából nézve a hidegindítás a kihívás döntő részét adja” – foglalja össze. Ha tehát a villamosítás által a leghatékonyabban szeretnénk a jármű károsanyag-kibocsátását csökkenteni, megoldást kell találnunk az összes, hidegindítással kapcsolatos kihívásra.

A kipufogógázok utókezelésének ez a formája eddig alig volt elérhető nagyfeszültséggel működő hibrideknél – mint például az egyre népszerűbb plug-in hibridek – mert a fűtőtárcsa közvetlenül a 200-450 V-os nagyfeszültségű rendszerről nem működtethető. A frissen kifejlesztett DC/DC átalakító azonban kisfeszültséggé alakítva látja el a fűtőtárcsát árammal a vezetési rendszer nagyfeszültségű forrását felhasználva.

A korszerű, nyomtatott áramkörös technológián és a legújabb, kisméretű alkatrészeken alapuló kompakt egység 95 százalékos hatékonysággal képes működni. A fűtőtárcsából és a DC/DC átalakítóból kiépített rendszerszintű megoldás magasabb szintre emeli a kipufogógázok utókezelését, amely megfelelhet akár a jövőbeli, szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak is.

„Az átalakítót úgy terveztük meg, hogy akár többáramú kipufogórendszert is el tudjon látni, még több fűtőtárcsával és különálló kimenetekkel is” – hangsúlyozza Alexander Reich, a Vitesco Technologies of Product Management High Voltage Electronics osztályának vezetője. A gyártás várhatóan 2023-ban kezdődhet meg. Reich hozzátette: „Középtávon a DC/DC átalakítóban megvan a lehetőség, hogy a járművek más nagy energiaigényű részeit is ellássa. Az elektromos gördülőstabilizátor vagy az elektromos kormányzássegítő is szerepel a lehetséges példák között.”

A Vitesco Technologies a kevés beszállító cég egyike világszerte, amely az elektronika, a szoftver és a rendszerintegráció széles skáláját kínálja a villamosított érőátvitelhez. A cég sokszínű portfóliója előremutató megoldásokat nyújt számos terület kihívásaira a 48-voltos rendszerektől és a plug-in hibridektől egészen a teljesen akkumulátorról működő elektromos járművekig bezárólag.

Köztük a rendkívül összetett teljesítményelektronikára, intelligens szenzoros technológiákra és integrált tengelyhajtásokra is, csak úgy, mint az akkumulátor-, energia- és hőkezelő rendszerekre. Ez a sokrétűség lehetővé teszi az egyedileg fejlesztett alkatrészek ellátását és összetett, átfogó rendszerek fejlesztését – egyetlen forrásból.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 27., 16:17
Saját honlapján és a népszámlálás internetes oldalán is közzétette az idei cenzus kérdőívének mintáját a Központi Statisztikai Hivatal. A népszámlálási kérdőívet bárki kitöltheti önállóan online, október 1. és 16. között.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A mintegy 300 háztartás részvételével lezajlott mérés eredményei szerint fejenként 25,2 kg élelmiszert dobunk feleslegesen a szemétbe évente, a leggyakrabban elpazarolt élelmiszerek toplistáját pedig továbbra is az ételmaradékok vezetik.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS