A Vitesco Technologies csökkenti a hibrid járművek károsanyag-kibocsátását

2021. 02. 25., 18:15

A Vitesco Technologies mostantól katalizátorokhoz használható elektromos fűtési rendszert is gyárt nagyfeszültséggel működő hibridek számára. Az új DC/DC átalakítónak köszönhetően az elektromosan fűtött EMICAT® katalizátor fűtőtárcsái már a nagyfeszültséggel működő hibridekben is alkalmazhatók. Az új megoldás emellett tisztán belsőégésű motorokkal és mild hibrid járműveknél is használható.

A cégnek, mint a modern erőátviteli technológiák és elektromos megoldások vezető beszállítójának, a fűtési technológia ilyen újszerű felhasználása az eddigi termékpalettája bővítését jelenti. Az innovatív e-katalizátorral a lehető legalacsonyabb működés közbeni károsanyag-kibocsátást érhetünk el – ez pedig egyre jelentősebb kérdés az olyan szabályozások hajnalán, mint például az Euro 7.

„A hatékony villamosítás intelligens megoldásokat igényel. A már kipróbált és letesztelt EMICAT fűtött katalizátorral és a legújabb DC/DC átalakítónkkal valódi kibocsátás-csökkentés érhető el kritikus helyzetekben, köztük újraindított motorral is” – mondja Klaus Hau, a Vitesco Technologies Sensing & Actuation egységének ügyvezető alelnöke. Hozzáteszi: „A plug-in hibridek katalizátorának elektromos fűtésénél alkalmazott átalakítóval egy fontos új megoldást kínálunk a piacon eddig elérhető villamosítási lehetőségek mellé.”

A plug-in hibridek kihívásai: hatékony CO2-csökkentés és alacsony hidegindítási kibocsátás

A hibrid járművek úgy érik el a lehető legnagyobb CO2 kibocsátás-csökkentést, hogy amikor csak lehetséges, a hagyományos motor leállításával elektromos meghajtásra váltanak. Ezzel a belső égésű motor működését hosszabb időszakokra szüneteltetik, így ez alatt az autó nem bocsát ki szén-dioxidot. Ezalatt azonban a motor lehűl, így mire újra szükség lesz rá, eleinte a kipufogó is hideg lesz. Könnyedén olyannyira lehűlhet, hogy az nem teszi lehetővé a károsanyagok megfelelő átalakítását a beépített katalizátorban. „A hidegindítás a jellemző, különösen a hatékonyság-vezérelt hibrideknél” – emeli ki Rolf Brück, a Vitesco Technologies Catalysts and Filters részlegének vezetője.

„A kibocsátás-csökkentés szempontjából nézve a hidegindítás a kihívás döntő részét adja” – foglalja össze. Ha tehát a villamosítás által a leghatékonyabban szeretnénk a jármű károsanyag-kibocsátását csökkenteni, megoldást kell találnunk az összes, hidegindítással kapcsolatos kihívásra.

A kipufogógázok utókezelésének ez a formája eddig alig volt elérhető nagyfeszültséggel működő hibrideknél – mint például az egyre népszerűbb plug-in hibridek – mert a fűtőtárcsa közvetlenül a 200-450 V-os nagyfeszültségű rendszerről nem működtethető. A frissen kifejlesztett DC/DC átalakító azonban kisfeszültséggé alakítva látja el a fűtőtárcsát árammal a vezetési rendszer nagyfeszültségű forrását felhasználva.

A korszerű, nyomtatott áramkörös technológián és a legújabb, kisméretű alkatrészeken alapuló kompakt egység 95 százalékos hatékonysággal képes működni. A fűtőtárcsából és a DC/DC átalakítóból kiépített rendszerszintű megoldás magasabb szintre emeli a kipufogógázok utókezelését, amely megfelelhet akár a jövőbeli, szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak is.

„Az átalakítót úgy terveztük meg, hogy akár többáramú kipufogórendszert is el tudjon látni, még több fűtőtárcsával és különálló kimenetekkel is” – hangsúlyozza Alexander Reich, a Vitesco Technologies of Product Management High Voltage Electronics osztályának vezetője. A gyártás várhatóan 2023-ban kezdődhet meg. Reich hozzátette: „Középtávon a DC/DC átalakítóban megvan a lehetőség, hogy a járművek más nagy energiaigényű részeit is ellássa. Az elektromos gördülőstabilizátor vagy az elektromos kormányzássegítő is szerepel a lehetséges példák között.”

A Vitesco Technologies a kevés beszállító cég egyike világszerte, amely az elektronika, a szoftver és a rendszerintegráció széles skáláját kínálja a villamosított érőátvitelhez. A cég sokszínű portfóliója előremutató megoldásokat nyújt számos terület kihívásaira a 48-voltos rendszerektől és a plug-in hibridektől egészen a teljesen akkumulátorról működő elektromos járművekig bezárólag.

Köztük a rendkívül összetett teljesítményelektronikára, intelligens szenzoros technológiákra és integrált tengelyhajtásokra is, csak úgy, mint az akkumulátor-, energia- és hőkezelő rendszerekre. Ez a sokrétűség lehetővé teszi az egyedileg fejlesztett alkatrészek ellátását és összetett, átfogó rendszerek fejlesztését – egyetlen forrásból.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 05., 11:05
A hatóságok minden eddiginél szigorúbb, megerősített audit és ellenőrzési tevékenységet folytatnak mind a hazai, mind az uniós források átlátható, hatékony és szabályos felhasználásának érdekében, a csalás elleni küzdelem hangsúlyozott céljával és zéró tolerancia meghirdetésével a visszaélésekkel szemben.
2024. 11. 06., 15:06
A konstrukciók támogatják a víztakarékos öntözési technológiák bevezetését, az öntözőrendszerek vízfelhasználásának optimalizálását, a víztakarékos öntözési infrastruktúra és a kapcsolódó műtárgyak korszerűsítését, bővítését és rekonstrukcióját, valamint új öntözővíz-szolgáltató művek és -rendszerek létrehozását.
2024-11-06 23:06:12
Egyre elterjedtebb az elektronikus fizetés, de még mindig sok hazai kereskedő ódzkodik a bevezetésétől. Az OTP Bank reprezentatív felméréséből kiderült, milyen aggályok merülnek fel a vállalkozások részéről, és milyen elvárásokat támasztanak. Ahogy az is: tudják-e, hogy valójában milyen költségekkel jár az elektronikus fizetés biztosítása, illetve ezzel szemben a készpénzhasználat.
2024-11-06 22:06:21
A Nemzetgazdasági Minisztérium által kitűzött bérszintek eléréshez évi 6–7 százalékos reálbér-emelkedésre van szükség a következő három évben. Az elmúlt húsz évben átlagosan évi 3,3 százalékkal növekedett a bérek vásárlóereje – állapítja meg az Egyensúly Intézet 2024 októberi gazdasági gyorsjelentésében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.
Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS