Ötven, látásproblémával élő gyermeket vezet be a kódolás világába a Microsoft és a Digitális Tudásért Alapítvány. Az idei Kódolás órájával azt szeretnék megmutatni, hogy a programozás alapjainak elsajátításával a fogyatékkal élő emberek is jókora lépést tehetnek kreativitásuk kibontakoztatása felé.
Alapvető programozási tudás birtokában gyengénlátó embertársaink is aktív alkotói lehetnek a digitális világnak – ez a megfontolás vezérelte a Microsoft Magyarországot, valamint a Logiscool által alapított Digitális Tudásért Alapítványt, amikor látásproblémával élő gyermekeket vezetett be a kódolás és a programozás világába.
A Kodu és a Minecraft alkalmazásokkal a gyerekek szó szerint játszva tanulják meg a programozás alapjait, fejlődik az algoritmikus gondolkodásuk, ízelítőt kapnak a csapatmunkából. A Microsoft és az Alapítvány szakemberei tavaly a Mozgásjavító Iskola diákjainak tartottak foglalkozásokat a Kódolás órája keretében, az idén pedig a Gyengénlátók Általános Iskolájába költözött be a nemzetközi kezdeményezés.
Itt 22 számítógép segítségével ötven, felsőtagozatos fiatalnak tanították meg a programozás alapjait a Digitális Tudásért Alapítvány oktatói és a Microsoft önkéntesei. Ehhez a code.org és a KODU fejlesztői programjait használták, amelyekkel a látásukban korlátozott fiatalok is tudnak kódolni, egyszerűbb alkalmazásokat fejleszteni.
IT-tudásuk elmélyítésével a későbbiekben akár informatikai munkát végezhetnek, így keresett és jól jövedelmező szakmájuk, állásuk lehet, miután elvégzik az iskolát.
„A kódolás kreatív feladat. Miközben jobbá, gazdagabbá teszi a világot a gyengénlátó fiatalok kreativitása, az informatikai tudás komoly esélyt ad nekik egy gazdagabb, teljesebb életre” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
„Örülünk, hogy a gyengénlátó fiatalokat is bevezethetjük az élményalapú programozásba, hiszen a logikus, algoritmikus gondolkodás elsajátítása későbbi, felnőttkori esélyeiket is növeli a munka világában” – tette hozzá Breuer Anita, a Digitális Tudásért Alapítvány alapítója. A digitális írástudás fontosságát, a kódolásban, valamint a programozásban rejlő lehetőségeket egy friss amerikai felmérés szerint már a szülők és a tanárok is felismerték. Egy, a Microsoft megbízásából készült amerikai kutatás szerint sok szülő azt tartja nagy kihívásnak, hogy nincs elég tanár, aki megtanítaná a gyerekeknek a digitális képességeket.
A kódolás bárhol, bármilyen életkorban elkezdhető, ráadásul hasznos képességgel vértezi fel azt, aki ebbe belevág. „Egy iskola az értékes, az életben is használható tudással nyújthatja a legtöbbet a diákjainak. Ha pedig ez a tudás esélyt is jelent a sérült gyermekeknek, azzal jelentős szolgálatot is teszünk” – fogalmazott Hegyiné Honyek Katalin, a Gyengénlátók Általános Iskolájának igazgatója.
A Magyarországon ötödik alkalommal megrendezendő Kódolás órája kampány keretében – az idén december 3. és 7. között – a csatlakozó gyerekek a szülőkkel vagy tanárokkal együtt fordítanak legalább egy órát kódolásra.
Az ivóvízkincset kímélő és alacsony energiafelhasználású üzemmel bővül Szolnok több mint hét évtizede fejlődő vegyipari ökoszisztémája az elektrolitgyártás vezetői közé tartozó KunlunChem százmillió eurót meghaladó befektetésével.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.