A járvány ellenére is sikeresen terjeszkedik az okosmegoldásokat kínáló magyar startup

2020. 11. 04., 17:30

A járvány ellenére belföldi és nemzetközi sikereket ért el a magyar startup, az ingatlanokba rendszerfüggetlen okosmegoldásokat kidolgozó és telepítő Chameleon Smart Home Zrt, amely az elmúlt pár évben megötszörözte, 2,5 milliárd forint fölé növelte cégértékét – közölte a cég az MTI-vel.

A Chameleon árbevétele a járványügyi korlátozások ellenére 30 százalékkal, 200 millió forintra bővülhet idén, és a sikeres nemzetközi terjeszkedés, valamint a több százmillió forintos friss tőke bevonása tovább erősíti a piaci pozícióit, és előkészíti a 2022-re tervezett tőzsdére lépést is – áll a közleményben.

A cég alapító tulajdonosa, Szarvas Péter a közleményben hangsúlyozta, hogy robbanásszerű fejlődés előtt áll az okosotthonok, az otthoni okoseszközök piaca világszerte, ami Magyarországon is új távlatokat nyit az ingatlanfejlesztőknek, a szolgáltatások körét pedig egy teljesen új szakmával, a smart home-szerelővel bővítheti.

A cég több világújdonsága is áttörést hozott az okos otthonok piacán, mert a termékeiket nemcsak lakásokhoz, hanem komplett okosotthon-rendszerekkel integrálhatóan is kínálják, ezzel a világon elsőként jöhettek létre okosotthonokkal kommunikáló okostársasházak és okoslakóparkok.

Megemlítette, hogy a Chameleon Smart Home a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval is megjelent a piacon, amihez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán is nyertek el forrást. A 2019-ben 8 munkavállalót foglalkoztató vállalkozás alkalmazottainak száma 24-re emelkedett.

A versenyképes magyar termékek külpiaci hódítása nemzetgazdasági érdek is, ezt tükrözi, hogy befektetési szerződést írtak alá a hazai startup és kkv-szektor egyik elsőszámú tőkefinanszírozó partnerével, így a vállalkozás 150 millió forint friss tőkét kapott. Ezen túl az idei, angyal befektetések összege meghaladja az 51 millió forintot, a legutolsó tőkebevonásnál ezzel a cégérték 2,5 milliárd forintra nőtt.

A magyar csapat a járványhelyzet ellenére megvetette lábát a kanadai piacon is. A Chameleon egyedüli magyar cégként kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen egy 4 hónapos kanadai akcelerátor programban, a világ első számú, egyetemi inkubátorprogramjában, a torontói székhelyű The DMZ-ben. A programot követően a külpiaci terjeszkedésben Magyarország Torontói Főkonzulátusa és a HEPA Magyar Export Fejlesztési Ügynöksége nyújt segítséget. A mintaprojekt keretében elsőként egy 250 lakásos társasházat „okosítanak”.

A koronavírus-járvány ugyanakkor a Chameleon számára is új kihívásokat jelentett, az angyaltőke-finanszírozás belassult, ezért új finanszírozási tervet dolgoztak ki év végéig. Ebben egy tőkefinanszírozó stratégiai partnerrel is egyeztetnek, több millió eurós, második körös tőkeemelésről, amely a reálisan 2022-re várható tőzsdére lépés előszobája lehet.

Jövőre az elsődleges cél a nemzetközi terjeszkedés, amire jó alapot adnak az idei eredmények. Az első nemzetközi White Label – márkázatlan termék – partneri megrendelését több százmilliós értékben már meg is kapták egy francia gyártótól. Malajziában és Szingapúrban is bemutatkozott a cég, a munka a pandémiás helyzet rendeződése után folytatódhat. Angliában most véglegesítik a megállapodás részleteit egy kizárólagos forgalmazó partnerrel, és jövőre szeretnék bővíteni nemzetközi jelenlétüket, ennek keretében elindulnának Délkelet-Ázsiában is egy projekttel.

Másodlagos cél a nem közvetlenül a fogyasztóknak, hanem a vállalkozásnak történő értékesítés bővítése, amely egyre erősebb a Chameleonnál, a B2B (Business to business) stratégiával a második fél évben már 110 millió forint árbevételt ért el a cég. A fő célcsoportok a villanyszerelők, nagykereskedők, generál kivitelezők, lakberendezők és külföldi disztribútori partnerek, White Label – márkázatlan terméket vevő – partnerek.

Szarvas Péter szerint a megfelelő szakemberek száma még alacsony a hazai piacon, ezért a Chameleon kétszintű képzést alakított ki, L1 (kábelezés és szerelés) és L2 (programozás, integráció), valamint megkezdték az eLearning tananyag összeállítást is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-17 19:40:21
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ismételten kiállítóként vett részt a már harmadik alkalommal megrendezett üzleti eseményen, ahol olyan égető kérdésekre igyekeztek vállalkozások vezetői számára válaszokkal adni, mint a fenntarthatóság, finanszírozás, munkaerő-kölcsönzés és atipikus foglalkoztatási formák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS