36 milliárd forinttal támogatja a kormány a zöld buszprogramot

2021. 07. 17., 11:00

A következő tíz évre 36 milliárd forintot különített el a kormány zöld buszok vásárlásának és üzemeltetésének támogatására – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára pénteken Sopronban, a Zöld busz demonstrációs mintaprojekt soproni állomásának sajtótájékoztatóján.

Steiner Attila emlékeztetett, hogy Magyarország 2050-re klímasemlegessé kíván válni, amelynek érdekében a kormány elfogadta a Klíma- és természetvédelmi akciótervet. Ennek a hetedik pontja a közlekedés zöldítése, mert az ország kibocsátásának egyötödéért a közlekedési szektor felel.

A kormány az elmúlt években majdnem 20 milliárd forintot költött az elektromos közlekedés elterjesztésének népszerűsítésére, amelynek legfontosabb alappillére a Zöld busz program.

Első körben a Volánbusz Zrt. tenderében 123 elektromos és négy önjáró trolibuszt szereznek be, amelyek a közeljövőben jelennek meg a városokban.

Steiner Attila kiemelte, hogy a Zöld busz demonstrációs mintaprojektet azért indították el, hogy tapasztalatot szerezhessenek az önkormányzatok és az üzemeltető cégek is a zöld buszokról.

Sopronban július 9-e óta közlekedik egy zöld busz, amelyet a BYD Electric Bus & Truck Hungary Kft. bocsátott rendelkezésre.

Steiner Attila a zöld buszok előnyéről szólva azt mondta, hogy kedvezőek a levegőminőség és a szállópor szempontjából, mert nincs károsanyag-kibocsátásuk és jelentősen csökken a zajterhelés is.

Az eddigi tapasztalatok szerint egy busz egy hónap alatt 4911 kilogramm szén-dioxid-kibocsátást spórol meg, ezt a mennyiséget 71 fa tudná megkötni – mondta, hozzátéve, hogy éves szinten így egy busz majdnem 60 ezer kilogrammal kevesebb szén-dioxidot juttat a levegőbe.

Az államtitkár szólt arról is, hogy a környezetkímélés mellett iparfejlesztési eleme is van a programnak, mert a kormány szeretné elérni, hogy a buszgyártásban 60 százalékban belföldön készüljenek a zöld buszok.

A zöld buszok támogatása mellett a kormány az elektromos autók vásárlását is támogatja, nemrég egy hárommilliárd forintos keretösszegű pályázatot írtak ki, amely már elfogyott ugyan, de a jövőben újabb forrást szeretnének erre biztosítani.

Minden hónapban megnyílik az elektromos kerékpárok vásárlásának támogatására is a pályázat, emellett a kormány készül az elektromos meghajtású teherkerékpárok támogatása is, 400 millió forintos keretösszeggel.

Barcza Attila, Sopron és térsége fideszes országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy Sopron klimatikus gyógyhely, ezért kiemelten fontos a környezet megóvása.

A városvezetés szándéka az, hogy Sopron és térsége előre tudjon lépni a közlekedés-fejlesztésben, minden szinten – szögezte le, hozzátéve, hogy a város az M85-ös gyorsforgalmi úttal bekapcsolódott az országos autópályahálózatba és folyamatosan újulnak meg Sopronban és az agglomerációban is az utak.

Simon István, a város (Fidesz-KDNP) alpolgármestere azt emelte ki, hogy a környezet védelmében nemcsak a kormánynak, hanem a kisebb közösségeknek és az egyéneknek is fontos szerepe van.

Krenner László, BYD Electric Bus & Truck Hungary Kft. értékesítési vezetője azt mondta, hogy a Sopronban augusztus 6-ig ingyenesen használható zöld busz a cég komáromi gyárában készült.

Kitért arra is, hogy a cégcsoportnak világszerte 60 ezer elektromos autóbusza fut az utakon, ezen belül Európa húsz országának mintegy száz városában pedig kétezer jármű.

Veszprémi László, a Volánbusz Zrt. üzemeltetési főigazgatója azt mondta, hogy 2018 óta 1070 újszerű busz állt forgalomba a társaságnál, így tavaly több mint 20 ezer tonnával csökkent a cég szén-dioxid-kibocsátása. Idén 1665 új jármű beszerzését tervezik, jövő év végéig pedig a teljes állomány 40 százaléka újul meg. (MTI)

A fotón Steiner Attila, az ITM államtitkára.

(Fotó: MTI/Filep István)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2025. 05. 30., 18:05
A tervek szerint július 1-jén életbe lépő törvényjavaslat már most változásokat indított el a hazai ingatlanpiacon. A szabályozás különösen az agglomerációs településeken, valamint a kiemelt nyaralóövezetekben, a Balaton és a Velencei-tó környékén okozott árakban és keresletben is fordulatot. A Duna House ezért a helyi viszonyokat jól ismerő ingatlanszakértőket is megkérdezte.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS