16 százalékkal múlta felül az ipari termelés márciusban az egy évvel korábbi alacsony szintet

2021. 05. 12., 15:21

2021 márciusában az ipari termelés volumene 16,5 százalékkal meghaladta az előző év márciusának alacsony bázisszintjét; munkanaphatástól megtisztítva a termelés 16,2 százalékkal emelkedett – tájékoztatott a KSH.

A statisztikai hivatal részletes adatai szerint az ipari export volumene 21 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál. A feldolgozóipari exportértékesítés 35 százalékát képviselő járműgyártás kivitele 34, a 15 százalékos súlyú számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásáé 15,2 százalékkal nőtt.

Az ipar belföldi értékesítése 10,6, míg a feldolgozóiparé 8,3 százalékkal emelkedett az előző év azonos hónapjához képest.

Az iparon belül döntő súlyt (96 százalék) képviselő feldolgozóipar termelése 16,8 százalékkal nőtt, ugyanakkor a csekély súlyú bányászaté 8,6 százalékkal visszaesett. Az energiaipar (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) kibocsátása 9,6 százalékkal emelkedett, elsősorban az előző évinél hidegebb idő hatására (az Országos Meteorológiai Szolgálat közlése szerint a 2021. márciusi átlagos középhőmérséklet 1,4℃-kal alacsonyabb volt a 2020. márciusinál).

A legnagyobb súlyú, a feldolgozóipari termelés 28 százalékát képviselő járműgyártás kiugróan, 28 százalékkal nőtt, ami főleg az előző év azonos időszakában történt átmeneti gyárleállások miatti alacsony bázisértékkel van összefüggésben. A közúti gépjármű gyártásának volumene 45, a közúti jármű alkatrészeinek gyártásáé 14,6 százalékkal emelkedett.

A feldolgozóipari termelés 12 százalékát adó számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása 9,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A két legnagyobb alágazat közül az elektronikai alkatrész, áramköri kártya gyártása 13,3, az elektronikus fogyasztási cikké pedig 14,0 százalékkal bővült.

A feldolgozóiparból 10 százalékkal részesülő élelmiszer, ital és dohánytermék gyártása 1,1 százalékkal emelkedett, a külpiaci eladások mérséklődésének és a hazai eladások növekedésének az eredőjeként. A legnagyobb súlyt (25 százalék) képviselő húsfeldolgozás, -tartósítás, húskészítmény gyártása 6,6 százalékkal nőtt az előző év azonos hónapjához képest, és a leginkább, 79 százalékkal a csekély súlyt adó dohánytermék gyártása emelkedett. Öt alágazatban csökkent a termelés, a legnagyobb mértékben, 16,0 százalékkal a gyümölcs-, zöldségfeldolgozás, -tartósítás esett vissza. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-06 18:05:00
Sághi Attila lett az Év Projektmenedzsere, aki a hagyományokat a funkcionalitással ötvöző Magyarország Háza Brüsszelben projekttel nyerte el a hazai projektmenedzsment szakma egyik legrangosabb elismerését.
2024-12-06 11:05:00
Hiába szorított az adóprésükön a kormány, a bankok így is növelni tudták a nyereségüket. Kilenc hónap alatt már 1419 milliárd volt a profitjuk, holott a jegybank a tavalyinál jóval alacsonyabban tartja az alapkamatot, és augusztus óta magasabb tranzakciós illetéket kell fizetniük – írja elemzésében a Bank360.hu.
2024-12-05 21:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS