16 milliárd euró kellene a magyar energiafüggetlenség erősítésére

16 milliárd euró kellene a magyar energiafüggetlenség erősítésére
2022. 07. 11., 19:23

A magyar kormány és az ipar szereplőinek kapcsolata magas szintű, és ezt a kiváló együttműködést a jövőben is folytatják – jelentette ki az ipari és technológiai miniszter hétfőn Budapesten, az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) üzleti fórumán.

A párbeszédnek számos fóruma működik, példaként említette, hogy megalakították a Mesterséges Intelligencia Koalíciót, működik a Magyar Hidrogénszövetség, a legújabb pedig a Körforgásos Gazdaság Technológiai Platform. Ezek a szakmai fórumok a hatékony konzultáció lehetőségét biztosítják – hangsúlyozta Palkovics László.

Az újonnan megalakult Technológiai és Ipari Minisztériumról (TIM) elmondta, hogy az a legnagyobb és legtöbb feladatkörrel rendelkező tárca.

Közölte, hogy megújították a finanszírozást és működést az innováció és k+f területén. Elkezdődött az egyetemek modellváltása, a finanszírozás-támogatási rendszer sokkal hatékonyabb lett az eddigi tapasztalatok szerint. Ugyanilyen fontosnak nevezte a szakképzési rendszer megújítását, a felnőttoktatásban pedig a piaci követelményeknek megfelelő képzések bevezetését.

Kiemelte: a kormány célja, hogy az ipar magyar, zöld és high tech legyen. Gazdaságfejlesztési programok indultak, létrejött a Vali vállalkozói információs portál, ahol a vállalkozások naprakész információkat kaphatnak. Hozzátette, a portálon minden vállalkozó könnyen megtalálja a számára elérhető támogatásokat és állami hiteleket.

A közlekedéspolitika területéről kiemelte az integrált közösségi közlekedési rendszer elindítását, és hangsúlyozta, hogy az országban a gyorsforgalmi úthálózat 20 százaléka 2018 és 2022 között épült.

Kiemelten kezelik a vasúti fejlesztéseket, a vasúthálózat modernizálása mellett elindult a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése is.

A megtett intézkedések között kiemelten szólt a klímapolitikai akciótervről, amely a jövő kihívásainak megfelelő intézkedési terveket tartalmaz. Az ország energiaszuverenitásának erősítése érdekében mintegy 16 milliárd eurós beruházás megvalósulására van szükség 2030-ig, ennek érdekében 25 alágazati projektet dolgoztak ki.

Közlése szerint folytatják az előző négy évben elkezdett technológiai és iparpolitikai reformokat. A fő célok közé sorolta a termelékenység-versenyképesség javítását, a magas hozzáadott értéket képviselő, fenntartható technológiai és iparfejlesztést, a stabil, megfizethető, fenntartható energiaellátást, valamint a gazdasági növekedést támogató, teljes foglalkoztatás megvalósítását. Erősíteni tervezik a védelmi ipar kapacitásait. Az országban európai autóipari tesztközpont működik, ez a ZalaZONE járműipari tesztpálya, amelynek az első két fázisa befejeződött, a harmadik még előkészítés alatt áll. (MTI)

Fotók: MTI/Balogh Zoltán

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS