Ezekben a kávézókban fenntarthatóbban kortyolhatjuk a feketét

2019. 04. 25., 16:00

Egy-egy népszerűbb kávézó reggeli forgalmát tekintve nem tűnik túlzónak a megállapítás, hogy ma a világot a kávé tartja mozgásban. Igaz, nem mindegy, hogyan.

A forgalom jelentős részét a papírpoharas, elviteles italok teszik ki, becslések szerint egy évben világszinten nagyjából 500 milliárd ilyen poharat használunk el – írja a Gusto.

Az eldobható papírpoharak leváltására több lehetőségünk van, a legegyszerűbb a saját elviteles csésze. Ilyen gondolatok mentén indult a HuskeeCup története. Az alapötlet az volt, hogy természetes anyagot felhasználva készítsenek többször felhasználható csészét. Elsőként Ausztráliában kezdhették használni a kávézók és a vendégek a HuskeeCupot.

Ausztráliában bevezették a csererendszert. Tehát az ember egyszerűen leadja rendeléskor az akár elmosatlan csészéjét, ami helyett a kávézó a saját készletéből egy tisztába tölti a kávét.

Ez a rendszer fogta meg a budapesti Bloom Coffee tulajdonosát, Miklosik Istvánt. Elsődleges szempont volt a választásnál az, hogy fenntartható a termék. Mindemellett az is fontos, hogy jól nézzen ki, hiszen akkor válhat igazán sikeressé, ha szeretik a vendégek a csészéket. A legjobbkor vettük fel a kapcsolatot az ausztrálokkal, épp most tervezik az európai csererendszer-hálózat kiépítését.”

Megkerestek több budapesti specialty kávézót, első körben 11-en vállalták, hogy csatlakoznak, és cserélik a csészéket.

Az itthoni hivatalos startnak a Föld napját választották, mostantól ha valaki megvásárol egy HuskeeCupot, 11 budapesti kávézóban tudja használni a csészéjét, ezzel akár évi több száz papírpohárral kevesebb hulladékot termel egy-egy ember.

A 11 kávézó, ahol mostantól fenntarthatóbban kávézhatunk:

  • Bloom Coffee
  • By Beans Coffee
  • Csillaghegyi Megálló
  • Dorado Café
  • Dose Espresso
  • Double Shot (2 helyszínen)
  • Dynamo Bike & Bake
  • Fabrik Budapest
  • Horizont
  • Kontakt
  • Mantra Specialty Coffee Bar
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS