Tízezer ügyfelet kérdeztek a vendéglátóipar zöldüléséről

2022. 06. 17., 14:17

Bár az elmúlt időszak nem volt könnyű a vendéglátóipari cégek számára, az Indepack Kft. idei felmérése szerint, nem hagytak alább a környezetvédelem megóvását célzó törekvések. A komposztálható, lebomló csomagolóeszközök napi használatba kerültek és bár a tapasztalatok sokfélék, az adatok alapján a vendéglátóhelyek közel 30 százaléka már csak ilyen termékeket használ. Az élelmiszerárak, csomagolóanyagok és szállítási költségek növekedése viszont változást hozott a fogyasztási szokásokban. Minden tizedik vendég az olcsóbb ételeket keresi, a forgalom nem mutat növekedést.

Az elmúlt évekhez hasonlóan az Indepack Kft. 2022-ben is kérdőívvel fordult több mint 10 ezer a vendéglátóipari ügyfeléhez (éttermek, gyorséttermek, kávézók, büfék, pizzériák), hogy felmérje csomagolóeszköz-használatukat, illetve megismerje tapasztalataikat a lebomló/komposztálható eszközökről.

A kérdőívre adott válaszokból jól látszik, hogy az elmúlt három év trendjét követve a komposztálható/lebomló csomagolóeszközök használata továbbra is emelkedést mutat. Ennek alakulását a törvényi szabályozás is nagyban elősegítette. 2022 az első olyan év, amikor a hagyományos műanyag és a lebomló csomagolóeszközöket vegyesen használó cégek száma (38 százalék) megelőzi a kizárólag egyszer használatos műanyag termékeket alkalmazó vállalkozásokat (33 százalék).

A válaszadók 60 százaléka nyilatkozta, hogy az új csomagolóeszközök használatával tenni szeretne a környezetvédelemért, ezért olyan eszközeit is lecserélte, amit a törvényi szabályozás még nem ír elő számára. Azt is megtudtuk, hogy a vendégek általában örülnek a műanyagot leváltó dobozoknak/poharaknak, bár a válaszadók 10 százalék tapasztalja, hogy panasz érkezik a környezetbarát dobozok árára. A cukornád, papír alapú termékek természetesen más tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a hagyományos dobozok, (például javasolt a szállítás után az ételt más tárolóba helyezni, vagy a nagyon meleg hőfok okozhat enyhe deformitást) azonban a válaszadók csupán 12 százaléka tapasztal negatív visszajelzést.

Az Indepack Kft. kutatása arra is választ keresett, hogy az élelmiszerárak, csomagolóanyagok és szállítási költségek emelkedése milyen változást hozott a cégek életében. A vendéglátóhelyek harmada (32,6 százalék) tapasztalja, hogy a vendégszám kis mértékben visszaesett, ugyanakkor a válaszokból az is kiderül, hogy minden 10. vendég az olcsóbb ételek közül választ. A Covid időszak alatt a házhozszállítások száma megnőtt és ennek mértéke a válaszadók 51 százalék szerint az elmúlt 1-2 hónapban nem változott, 35 százalékuk szerint viszont visszaesés tapasztalható. Növekedést csupán a vendéglátóhelyek 14 százaléka tapasztal.

Ahogy a korábbi évek kutatásai is mutatták, a válaszadók 70 százaléka továbbra sem tervezi tartós, visszaváltható csomagolóeszközök bevezetését. Jelentős részük, azért, mert a visszahozott edények mosogatását nem tudják megoldani. 10 százalék nyilatkozta, hogy próbálta már a tartós dobozokra történő átállást, de a vendégek sajnos nem hozták vissza a dobozt, ezek pótlása folyamatos beruházást igényelt a vállalkozástól.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-09-29 20:10:00
A korábbi éveket jelentősen meghaladó számú jelölés érkezett az idei Prima Primissima díjra. A tudomány, művészet, sport, oktatás és ismeretterjesztés terén kiemelkedő munkássággal bíró jelölteknek odaítélt elismerést december elején adják át a Művészetek Palotájában.
2023-09-29 16:50:00
A rossz egyéni döntéseket jobb elkerülni, ennek pedig a legjobb módja, ha a felnövekvő generáció már az iskolában elsajátítja a pénz használatának alapjait, a pénzügyi rendszer lényegét, a takarékosságot és a saját erőforrásainkkal való gazdálkodást – mondta Varga Mihály a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díj átadóünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS