Tízezer ügyfelet kérdeztek a vendéglátóipar zöldüléséről

2022. 06. 17., 14:17

Bár az elmúlt időszak nem volt könnyű a vendéglátóipari cégek számára, az Indepack Kft. idei felmérése szerint, nem hagytak alább a környezetvédelem megóvását célzó törekvések. A komposztálható, lebomló csomagolóeszközök napi használatba kerültek és bár a tapasztalatok sokfélék, az adatok alapján a vendéglátóhelyek közel 30 százaléka már csak ilyen termékeket használ. Az élelmiszerárak, csomagolóanyagok és szállítási költségek növekedése viszont változást hozott a fogyasztási szokásokban. Minden tizedik vendég az olcsóbb ételeket keresi, a forgalom nem mutat növekedést.

Az elmúlt évekhez hasonlóan az Indepack Kft. 2022-ben is kérdőívvel fordult több mint 10 ezer a vendéglátóipari ügyfeléhez (éttermek, gyorséttermek, kávézók, büfék, pizzériák), hogy felmérje csomagolóeszköz-használatukat, illetve megismerje tapasztalataikat a lebomló/komposztálható eszközökről.

A kérdőívre adott válaszokból jól látszik, hogy az elmúlt három év trendjét követve a komposztálható/lebomló csomagolóeszközök használata továbbra is emelkedést mutat. Ennek alakulását a törvényi szabályozás is nagyban elősegítette. 2022 az első olyan év, amikor a hagyományos műanyag és a lebomló csomagolóeszközöket vegyesen használó cégek száma (38 százalék) megelőzi a kizárólag egyszer használatos műanyag termékeket alkalmazó vállalkozásokat (33 százalék).

A válaszadók 60 százaléka nyilatkozta, hogy az új csomagolóeszközök használatával tenni szeretne a környezetvédelemért, ezért olyan eszközeit is lecserélte, amit a törvényi szabályozás még nem ír elő számára. Azt is megtudtuk, hogy a vendégek általában örülnek a műanyagot leváltó dobozoknak/poharaknak, bár a válaszadók 10 százalék tapasztalja, hogy panasz érkezik a környezetbarát dobozok árára. A cukornád, papír alapú termékek természetesen más tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a hagyományos dobozok, (például javasolt a szállítás után az ételt más tárolóba helyezni, vagy a nagyon meleg hőfok okozhat enyhe deformitást) azonban a válaszadók csupán 12 százaléka tapasztal negatív visszajelzést.

Az Indepack Kft. kutatása arra is választ keresett, hogy az élelmiszerárak, csomagolóanyagok és szállítási költségek emelkedése milyen változást hozott a cégek életében. A vendéglátóhelyek harmada (32,6 százalék) tapasztalja, hogy a vendégszám kis mértékben visszaesett, ugyanakkor a válaszokból az is kiderül, hogy minden 10. vendég az olcsóbb ételek közül választ. A Covid időszak alatt a házhozszállítások száma megnőtt és ennek mértéke a válaszadók 51 százalék szerint az elmúlt 1-2 hónapban nem változott, 35 százalékuk szerint viszont visszaesés tapasztalható. Növekedést csupán a vendéglátóhelyek 14 százaléka tapasztal.

Ahogy a korábbi évek kutatásai is mutatták, a válaszadók 70 százaléka továbbra sem tervezi tartós, visszaváltható csomagolóeszközök bevezetését. Jelentős részük, azért, mert a visszahozott edények mosogatását nem tudják megoldani. 10 százalék nyilatkozta, hogy próbálta már a tartós dobozokra történő átállást, de a vendégek sajnos nem hozták vissza a dobozt, ezek pótlása folyamatos beruházást igényelt a vállalkozástól.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS