Orosz válasz a hamburgerlánc kivonulására

2022. 06. 12., 13:37

A Vkuszno – i tocska (Finom - és pont) elnevezést kapta az Oroszországot elhagyó McDonald's helyén megnyíló gyorsétteremlánc – közölte Oleg Parojev, a cég vezérigazgatója a sajtóval vasárnap Moszkvában.

Az első 15 gyorsétterem vasárnap fogadta az első vendégeket, hétfőn pedig további félszáz étterem nyit ki újra ott, ahol korábban az arany M betűs cégér alatt árulták a kólát, a húspogácsát és az orosz piacról az ukrajnai invázió miatt eltávozott amerikai cég jellegzetes desszertjeit.

A vállalat hetente 50-100 üzlet megnyitását tervezi. Az új lánc logóját, amely zöld alapon két, hasábburgonyát jelképező sárga vonást és egy hamburgert szimbolizáló narancsszínű korongot ábrázol, csütörtökön hozták nyilvánosságra.

Oleg Parojev szerint az első időszakban az egész megszokott kínálat még nem elérhető, amit logisztikai problémák és a csomagolással kapcsolatos nehézségek számlájára írt. Elmondta, hogy az étlapról lekerült a BigMac hamburger és a McFlurry fagylalt, mert ezeket a termékeket a fogyasztó a McDonald's márkához köti.

Megígérte azonban, hogy a cég a közeljövőben méltó módon fogja helyettesíteni ezeket a termékeket. A vállalat az ízeket a régiókhoz fogja igazítani, de az orosz McDonald's-utód kínálatában sem szerepel az alkohol.

A lánc megváltoztatta árait, hogy megfizethetően maradjon finom. A cég igyekszik megőrizni a korábbi megszokott hangulatot, ugyanakkor eltávolít mindent, ami a McDonald'sra utal.

A McDonald's március 14-én függesztette fel tevékenységét Oroszországban az ukrajnai különleges hadművelet miatt, két nappal később pedig bejelentette, hogy elhagyja az orosz piacot és eladja az országban lévő eszközeit. Az orosz lánc tulajdonosa Alekszandr Govor üzletember, aki korábban 25 szibériai franchise-éttermet vezetett. A vállalat pénzügyi jelentése szerint a McDonald's az orosz piacról való kivonulása miatt 127 millió dollár veszteséget szenvedett.

A McDonald's első üzlete 1990 januárjában nyitott meg a Szovjetunióban, a moszkvai Puskin téren, azon a helyen mostantól egy Vkuszno - i tocska üzemel.

(Illusztrácó: Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS