Orosz válasz a hamburgerlánc kivonulására

2022. 06. 12., 13:37

A Vkuszno – i tocska (Finom - és pont) elnevezést kapta az Oroszországot elhagyó McDonald's helyén megnyíló gyorsétteremlánc – közölte Oleg Parojev, a cég vezérigazgatója a sajtóval vasárnap Moszkvában.

Az első 15 gyorsétterem vasárnap fogadta az első vendégeket, hétfőn pedig további félszáz étterem nyit ki újra ott, ahol korábban az arany M betűs cégér alatt árulták a kólát, a húspogácsát és az orosz piacról az ukrajnai invázió miatt eltávozott amerikai cég jellegzetes desszertjeit.

A vállalat hetente 50-100 üzlet megnyitását tervezi. Az új lánc logóját, amely zöld alapon két, hasábburgonyát jelképező sárga vonást és egy hamburgert szimbolizáló narancsszínű korongot ábrázol, csütörtökön hozták nyilvánosságra.

Oleg Parojev szerint az első időszakban az egész megszokott kínálat még nem elérhető, amit logisztikai problémák és a csomagolással kapcsolatos nehézségek számlájára írt. Elmondta, hogy az étlapról lekerült a BigMac hamburger és a McFlurry fagylalt, mert ezeket a termékeket a fogyasztó a McDonald's márkához köti.

Megígérte azonban, hogy a cég a közeljövőben méltó módon fogja helyettesíteni ezeket a termékeket. A vállalat az ízeket a régiókhoz fogja igazítani, de az orosz McDonald's-utód kínálatában sem szerepel az alkohol.

A lánc megváltoztatta árait, hogy megfizethetően maradjon finom. A cég igyekszik megőrizni a korábbi megszokott hangulatot, ugyanakkor eltávolít mindent, ami a McDonald'sra utal.

A McDonald's március 14-én függesztette fel tevékenységét Oroszországban az ukrajnai különleges hadművelet miatt, két nappal később pedig bejelentette, hogy elhagyja az orosz piacot és eladja az országban lévő eszközeit. Az orosz lánc tulajdonosa Alekszandr Govor üzletember, aki korábban 25 szibériai franchise-éttermet vezetett. A vállalat pénzügyi jelentése szerint a McDonald's az orosz piacról való kivonulása miatt 127 millió dollár veszteséget szenvedett.

A McDonald's első üzlete 1990 januárjában nyitott meg a Szovjetunióban, a moszkvai Puskin téren, azon a helyen mostantól egy Vkuszno - i tocska üzemel.

(Illusztrácó: Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-17 09:40:00
2024 első negyedévében 2500 darab új internetes elfogadóhely jött létre, az összes átutalásnak pedig a 78,1 százalékát indították internet- vagy mobilbankon keresztül; a kártyás vásárlások száma 11,5, százalékkal nőtt éves összevetésben, a fizetési kártyákkal elkövetett visszaélések száma 28,5 százalékkal meghaladta az előző negyedévit – tájékoztatott az MNB.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS