Az Auchan Magyarország a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj idei nyertese

2020. 09. 23., 16:45

Az Auchan Magyarország Kft.-nek ítélték oda az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, amelyet a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en adott át Bognár Lajos, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin által, Nagy István agrárminiszter fővédnökségével alapított díjat immár három éve az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználók szavazatai alapján a legtöbbet tette a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért.

Idén az Auchan Magyarország Kft. került az első helyre. Az ezüstérmes a CBA Kereskedelmi Kft., a bronzérmes pedig CO-OP Hungary Zrt., lett. Szakmai különdíjat kapott a „kiemelkedő promóciós együttműködésért” a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., valamint a „kiemelkedő védjegy-kommunikációért” az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.

Bognár Lajos helyettes államtitkár az eseményen hangsúlyozta, hogy a pandémia tavaszi hullámában a magyar agrárium ékesen bizonyította erejét és ütésállóságát. Az alapanyag-termeléstől a logisztikáig minden szegmens részt vállalt az önellátás sikerében. A kormányzat és az itt jelenlévők közös célja, hogy a hazai élelmiszerek békeidőben is eljussanak a magyar családok asztalára, és azon minél nagyobb részt foglaljanak el. A hazai élelmiszeripart a kormány 2015-ben stratégiai ágazattá nyilvánította, és azóta is kulcsszerepet játszik a magyar gazdaság jövőképében. Az egymásra épülő támogatási programok hatására az élelmiszeripar jövedelmezősége és eredményessége 2010 óta mintegy 50 százalékkal nőtt: 2791 milliárd forintról csaknem 4 ezer milliárd forintra.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy értékelte, hogy a Magyar Termék védjegy az elmúlt 14 évben talán még soha nem volt annyira fontos, mint idén.  A járvány valósággal felértékelte a magyar termékek szerepét. Szólt arról is, hogy a gazdasági nehézségek ellenére idén is bővült a Magyar Termék védjegyhasználói kör. A védjegyhasználók jobban teljesítenek – jelentette ki az augusztusi statisztikai adatokra támaszkodva. Ezek azt mutatják, hogy körükben az egy évvel korábbihoz képest 26 500-ról 27 000-re nőtt a munkavállalók száma, az általuk realizált árbevétel pedig 1300-ról 1438 milliárd forintra emelkedett.

Hermann Zsuzsanna, a Trade Magazin ügyvezető főszerkesztője elmondta: nagy megtiszteltetés részt venni ebben a programban, és az FMCG-piac döntéshozóinak legnagyobb találkozóján minden évben átadni a díjakat. A gyártók és a kereskedők kerekasztal-beszélgetésein elhangzó szakmai kérdések, vélemények a legfontosabb témákról szólnak, amelyek visszaköszönnek az elismerések tartalmában is.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj

A csaknem 170 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, az ő szavazataikat egészítették ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai zsűri voksai. A Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.

Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.

Fotó: Szilágyi Dávid
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS