Az Auchan Magyarország a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj idei nyertese

2020. 09. 23., 16:45

Az Auchan Magyarország Kft.-nek ítélték oda az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, amelyet a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en adott át Bognár Lajos, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin által, Nagy István agrárminiszter fővédnökségével alapított díjat immár három éve az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználók szavazatai alapján a legtöbbet tette a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért.

Idén az Auchan Magyarország Kft. került az első helyre. Az ezüstérmes a CBA Kereskedelmi Kft., a bronzérmes pedig CO-OP Hungary Zrt., lett. Szakmai különdíjat kapott a „kiemelkedő promóciós együttműködésért” a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., valamint a „kiemelkedő védjegy-kommunikációért” az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.

Bognár Lajos helyettes államtitkár az eseményen hangsúlyozta, hogy a pandémia tavaszi hullámában a magyar agrárium ékesen bizonyította erejét és ütésállóságát. Az alapanyag-termeléstől a logisztikáig minden szegmens részt vállalt az önellátás sikerében. A kormányzat és az itt jelenlévők közös célja, hogy a hazai élelmiszerek békeidőben is eljussanak a magyar családok asztalára, és azon minél nagyobb részt foglaljanak el. A hazai élelmiszeripart a kormány 2015-ben stratégiai ágazattá nyilvánította, és azóta is kulcsszerepet játszik a magyar gazdaság jövőképében. Az egymásra épülő támogatási programok hatására az élelmiszeripar jövedelmezősége és eredményessége 2010 óta mintegy 50 százalékkal nőtt: 2791 milliárd forintról csaknem 4 ezer milliárd forintra.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy értékelte, hogy a Magyar Termék védjegy az elmúlt 14 évben talán még soha nem volt annyira fontos, mint idén.  A járvány valósággal felértékelte a magyar termékek szerepét. Szólt arról is, hogy a gazdasági nehézségek ellenére idén is bővült a Magyar Termék védjegyhasználói kör. A védjegyhasználók jobban teljesítenek – jelentette ki az augusztusi statisztikai adatokra támaszkodva. Ezek azt mutatják, hogy körükben az egy évvel korábbihoz képest 26 500-ról 27 000-re nőtt a munkavállalók száma, az általuk realizált árbevétel pedig 1300-ról 1438 milliárd forintra emelkedett.

Hermann Zsuzsanna, a Trade Magazin ügyvezető főszerkesztője elmondta: nagy megtiszteltetés részt venni ebben a programban, és az FMCG-piac döntéshozóinak legnagyobb találkozóján minden évben átadni a díjakat. A gyártók és a kereskedők kerekasztal-beszélgetésein elhangzó szakmai kérdések, vélemények a legfontosabb témákról szólnak, amelyek visszaköszönnek az elismerések tartalmában is.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj

A csaknem 170 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, az ő szavazataikat egészítették ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai zsűri voksai. A Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.

Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.

Fotó: Szilágyi Dávid
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-29 18:16:14
Köszönet illeti a fajtaklubok tagjait, a galambtartókat és a tenyésztőket, hogy óvják a csodát, megőrzik a génállományt, a biológiai sokféleséget és továbbadják az utókornak az állatok szeretetét, a galambász hagyományokat – jelentette ki Nagy István agrárminiszter.
2023-01-29 12:16:15
Európa egyik vezető divatkereső platformjának friss felmérése szerint tavaly bár a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása jelentős hatással volt a fogyasztói magatartásra, mégis a forgalom élénkülése volt a jellemző tendencia az ágazatban.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS