Az előző évektől elmaradó mértékű fejlődésre számít a légiközlekedési iparág pénzügyi helyzetében a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség.
Az utasforgalom 5,7 százalékkal 4,59 milliárdra emelkedhet, a légitársaságok árbevétele 7,8 százalékkal 885 milliárd dollárra javulhat – mondta Brian Pierce, a több mint kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza Genfben.
Az előrejelzések szerint a kerozin ára az idei 80 dollár körüli csúcsról 60-65 dollár körüli értéken stabilizálódhat, ez viszont nem fog jelentősen segíteni a cégeknek, mert a jövő évi üzemanyagigényüket opciós ügyleteken keresztül nagyobb részt már lekötötték.
Az ideihez képest 2019-ben kerozinra 11 százalékkal többet, 200 millió dollárt kell majd költeniük. Az összesített üzemi eredmény a kimutatás szerint 59,8 milliárd dollár lesz, 7,1 százalékkal több, mint amit 2018-ra várnak, az adózott eredmény pedig 9,9 százalékkal 35,5 milliárd dollárra javulhat 2019-ben.
Az MTI kérdésére válaszolva Brian Pierce hangsúlyozta: 2019 is nagyon nehéz év lesz az európai légitársaságok számára a magas üzemelési költségek miatt, így jövőre is folytatódhat a konszolidáció az európai piacon, további légitársaságok csődölhetnek be.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója szerint a légiközlekedési iparág pénzügyi alapjai minden eddiginél erősebbek. Október végéig csak Európában 14 millió perc volt a járatok összesített késése, ez 26 évnek felel meg. (MTI)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.