Utazós évnek indult 2020, ez lett belőle

2020. 08. 18., 13:00

Jókora lendülettel nyitották az idei évet az utasbiztosítások: januárban 15, februárban 48 százalékkal több biztosítást kötöttek a tavalyi évhez képest, majd jött a járvány és a kijárási tilalom, amely derékba törte az utazási kedvet – közölte a K&H Biztosító. A külföldre látogatók tudatosságának élénkülése miatt az utasbiztosítási piac növekedő pályán volt, például a múlt év első negyedében éves szinten 7 százalékkal 3,2 milliárd forintra nőtt a díjbevétel, amely az idei év első három hónapjában 3 milliárd forint alá került a járványhatás miatt.

Teljesen átírta a biztosítási, ezen belül az utasbiztosítási piac eredeti menetrendjét a koronavírus-járvány. Az első negyedévben a hivatalos KSH-adatok szerint a magyarok 4,5 millió alkalommal utaztak külföldre, 19 százalékkal ritkábban, mint egy évvel korábban és átlagosan közel fél nappal kevesebbet, azaz 2,5 napot töltöttek az adott országban. A legtöbb magyar utazó Ausztriába, Németországba, Szlovákiába vagy Romániába látogatott el januártól márciusig. 

Befagyott növekedés

A K&H Biztosítónál idén januárban több, mint 4200 utasbiztosítást kötöttek az érintettek, ami 15 százalékkal haladta meg a tavaly januári, 3700-as szerződésszámot. Februárban fokozták a lendületet az utazni vágyó ügyfelek, akik több, mint 4800 utazás alkalmával kötöttek biztosítást, azaz 48 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Majd márciusban a járványhatás miatt 65 százalékkal, 1300 alá esett az utasbiztosítások száma, áprilisban és májusban pedig összesen már csak pár tucat utasbiztosítást kötöttek. A társaságnál az idén átlagosan 2,1 főre kötötték az utasbiztosításokat.

Tudatosabb utasok

„A koronavírus-járvány miatt sokan letettek a külföldi utazásról, ez jól látszik az utasbiztosítási adatokon, azonban a korábbi évek trendje azt mutatja, ha utazunk, azt sokkal tudatosabban és körültekintőbben tesszük, így bár a járvány technikailag megakasztotta a piacot, a felfelé ívelés vélhetően folytatódni fog, amint enyhülnek az utazási korlátozások” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: „Ezt támasztja alá, hogy a magyarországi utasbiztosítási piacon a szerződések száma és a díjbevétel is növekedett az elmúlt években.

Ezt igazolják a hivatalos jegybanki adatok is, amelyből kiderül, hogy a teljes magyarországi utasbiztosítási piac bővülést mutatott. Ha a koronavírus járvány elterjedését megelőző időszak adatait hasonlítjuk össze, 2016 és 2019 első negyedéveit, akkor kimutatható, hogy az utasbiztosításokból származó díjbevétel 67 százalékkal nőtt, a szerződésállomány pedig ezzel párhuzamosan 35 százalékkal.

Ez azt jelzi, hogy a K&H ügyfeleihez hasonlóan a külföldre utazó magyarok számára fontossá vált, hogy biztonságban érezzék magukat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS