Optimista biztosítóvezérek

2019. 02. 28., 15:32

Pandurics Anett, a Posta Biztosító és Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója is előadást tart majd a Portfolio Biztosítás konferencián.

Mit vár az idei évtől?

Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója szerint 2018 jó év volt az Allianz Hungária számára. Ebben komoly szerepet játszott a gazdasági növekedés és az, hogy az időjárási katasztrófakárok elmaradtak a szokásostól. 2019 egészére tekintve is pozitívan látja a piaci helyzetet, elég csak a válság előtti szintet meghaladó autóeladásokra, az ingatlanpiac fellendülésére, a növekvő gazdasági aktivitásra gondolni. Ezek ebben a sorrendben a gépjármű-biztosítások, a lakásbiztosítások, a vagyon- és felelősségbiztosítások díjbevételére vannak jó hatással. A Portfolio Biztosítás konferenciájának résztvevője szerint hurráoptimizmus még sincs, ami annak tudható be, hogy komoly kihívás lesz a következő időszakban a további hatékonyságnövelés, a modernizáció, a digitalizáció, illetve a változó, alapvetően szigorodó szabályozásoknak való megfelelés a piaci szereplők számára. A magyar piacra különösen jellemző, hogy a kihívásokkal mindenki tisztában van, nagy áttörést azonban ritkán sikerül elérni.

Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Posta Biztosítóval is kiváló évet zártak 2018-ban: termékfejlesztéseiknek köszöntően jelentős növekedést sikerült elérniük. 2018-ban sikeresen megújították utasbiztosítási termékeiket, és mind az egyszeri díjas, mind a folyamatos díjas életbiztosítási termékkörben is kétszámjegyű növekedést fognak elérni. 

A digitalizáció éve

Pandurics Anett szerint szektor szinten az egyik legnagyobb kihívást a fiatalok elérése jelenti. Ügyfélként és munkatársként is vonzó ajánlatot kell nyújtani a 20-30 év közötti korosztálynak. A pénzügyi tudatosság fejlesztése 2019-ben is fókuszban marad, de új megoldásokkal kell elérni azt, hogy ügyfeleik minél fiatalabb korban akarják és tudják majd felmérni biztosítási igényeiket és öngondoskodási képességüket. Közérthetően meg kell mutatni a biztosítások társadalmi hasznosságát: azt a stabilizáló hatást, amelyet a biztosítási termékek mind egyéni-családi és társadalmi szinten betöltenek. A digitalizáció továbbira is lehetőség és kihívás egyben. Az elmúlt évtizedben a szektor folyamatosan fejlődött: összehasonlító oldalak, portálok már egy évtizede megjelentek a szektorban, csak akkor még nem hívták insurtechnek az ezzel foglalkozó cégeket. Az ügyfelek megelégedésére évek óta számos digitális innováció segíti a szerződéskötési és kárbejelentési folyamatot. Számos új, digitális termékinnováció mellett 2018-ben már megjelentek az első chatbotok. 2019 januárjában debütált a Mabisz E-kárbejelentő megoldása, ami egy 2018-as szektorszintű összefogás eredménye. 2019-ben az MNB irányításával a bankok és biztosítók részvételével szektorközi, úttörő, blockchain alapú megoldás kialakítását kezdik meg a hitelfedezeti biztosítások folyamatainak áramvonalasítását célozva. 

Kisbenedek Péter szerint bőven vannak fintech, insurtech megoldások, amelyek elvben bármely biztosító számára viszonylag olcsón elérhetők, ugyanakkor nagy kérdés, hogy a hagyományos biztosítók ezeket mennyire képesek hatékonyan, gyorsan adaptálni a saját, nem feltétlenül erre a modern, digitális világra épülő működési modelljükbe. Ezek a megoldások ugyanis részfeladatokat látnak el, de a back office-nak, az adminisztrációnak, a belső informatikának is támogatnia kellene a gyors működést. Egy másik nagy feladat a hagyományosan nagyon összetett és bonyolult, sok esetben az ügyfelek számára nehezen érthető termékstruktúrák egyszerűsítése, átláthatóbbá tétele

A jövő

Pandurics Anett töretlenül hisz a nyugdíjbiztosítás jelentőségében és hasznosságában: szerinte a rendszeres kis összegű megtakarítások terén a nyugdíjbiztosítási konstrukció az egyik legkézenfekvőbb megoldás. Az új fogyasztóvédelmi szabályok bevezetése a transzparens értékesítést segíti, az MNB TKM-ajánlása pedig a szükséges keretek közé szorította a költségeket. A konstrukció elfogadottságát is jelzi, hogy becsléseik szerint év végére több, mint 300.000 ügyfél dönt a nyugdíjbiztosítások mellett. Így nem meglepő, hogy a Posta Biztosítónál is fókuszban maradnak a nyugdíjbiztosítások, és természetesen a 2019-es évre is több termékmegújítással és innovációval készülnek. 

Kisbenedek Péter elmondta: az Allianz csoportszintű, globálisan meghirdetett stratégiája a következő időszakra a simplicity nevet viseli, és a lényege az, hogy a biztosítócsoport működését egy lényegesen egyszerűbb, érthetőbb és gyorsabb kiszolgálást lehetővé tevő termékpalettára állítsák át, kompatibilissé téve a biztosítót ezeknek az új, fillérekért elérhető technológiáknak az adaptálására. A szakember nagy fantáziát lát a mesterséges intelligenciában is, amely a kockázatelbírálást, a kárrendezést és az adminisztrációt is új szintre emelheti.

Kisbenedek elmondta véleményét a kormány által tervezett új nyugdíjcélú megoldásról is, ezek alapján várhatóan a többi nyugdíjcélú megtakarításhoz hasonlóan ez a papír is 20 százalékos állami támogatást élvez majd. Mindezek ellenére nem gondolja, hogy az állami nyugdíjkötvény túlzottan nagy piacot venne el a jelenlegi szereplőktől, egy újabb lehetőség az öngondoskodásra bővítheti a piacot.  A friss bejelentés szerint a babakötvényhez hasonló konstrukcióra lehet számítani. Bár a babakötvényt nagyon kedvező terméknek tartja, de az állam számára a továbbiakban is nagy kihívást jelenthet, hogy saját közvetítői hálózat nélkül miként juttatja el a terméket a megtakarítókhoz. A nyugdíjbiztosítási termékek egy diverzifikáltabb befektetési lehetőséget nyújtanak az ügyfeleknek, nem kizárólag állampapírba fektethetnek, hanem részvényekbe és más eszközökbe, nemcsak Magyarországon forintban, hanem külföldi értékpapírokhoz más devizában is. A biztosítók és alapkezelők aktív befektetési tevékenysége is versenyelőnyt jelenthet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 15:10:00
A Taborfigyelo.hu adatai szerint átlagosan 10–15 százalékkal nőttek a nyári táborok árai, így egy napközis tábor átlagára valamivel 50 ezer forint felett van, míg egy ottalvós táborért átlagosan 80 ezer forintot kell fizetnie a családoknak; a táborok átlagárai között régiónként akár 10 százalékos eltérés is lehet.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS