Optimista biztosítóvezérek

2019. 02. 28., 15:32

Pandurics Anett, a Posta Biztosító és Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója is előadást tart majd a Portfolio Biztosítás konferencián.

Mit vár az idei évtől?

Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója szerint 2018 jó év volt az Allianz Hungária számára. Ebben komoly szerepet játszott a gazdasági növekedés és az, hogy az időjárási katasztrófakárok elmaradtak a szokásostól. 2019 egészére tekintve is pozitívan látja a piaci helyzetet, elég csak a válság előtti szintet meghaladó autóeladásokra, az ingatlanpiac fellendülésére, a növekvő gazdasági aktivitásra gondolni. Ezek ebben a sorrendben a gépjármű-biztosítások, a lakásbiztosítások, a vagyon- és felelősségbiztosítások díjbevételére vannak jó hatással. A Portfolio Biztosítás konferenciájának résztvevője szerint hurráoptimizmus még sincs, ami annak tudható be, hogy komoly kihívás lesz a következő időszakban a további hatékonyságnövelés, a modernizáció, a digitalizáció, illetve a változó, alapvetően szigorodó szabályozásoknak való megfelelés a piaci szereplők számára. A magyar piacra különösen jellemző, hogy a kihívásokkal mindenki tisztában van, nagy áttörést azonban ritkán sikerül elérni.

Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Posta Biztosítóval is kiváló évet zártak 2018-ban: termékfejlesztéseiknek köszöntően jelentős növekedést sikerült elérniük. 2018-ban sikeresen megújították utasbiztosítási termékeiket, és mind az egyszeri díjas, mind a folyamatos díjas életbiztosítási termékkörben is kétszámjegyű növekedést fognak elérni. 

A digitalizáció éve

Pandurics Anett szerint szektor szinten az egyik legnagyobb kihívást a fiatalok elérése jelenti. Ügyfélként és munkatársként is vonzó ajánlatot kell nyújtani a 20-30 év közötti korosztálynak. A pénzügyi tudatosság fejlesztése 2019-ben is fókuszban marad, de új megoldásokkal kell elérni azt, hogy ügyfeleik minél fiatalabb korban akarják és tudják majd felmérni biztosítási igényeiket és öngondoskodási képességüket. Közérthetően meg kell mutatni a biztosítások társadalmi hasznosságát: azt a stabilizáló hatást, amelyet a biztosítási termékek mind egyéni-családi és társadalmi szinten betöltenek. A digitalizáció továbbira is lehetőség és kihívás egyben. Az elmúlt évtizedben a szektor folyamatosan fejlődött: összehasonlító oldalak, portálok már egy évtizede megjelentek a szektorban, csak akkor még nem hívták insurtechnek az ezzel foglalkozó cégeket. Az ügyfelek megelégedésére évek óta számos digitális innováció segíti a szerződéskötési és kárbejelentési folyamatot. Számos új, digitális termékinnováció mellett 2018-ben már megjelentek az első chatbotok. 2019 januárjában debütált a Mabisz E-kárbejelentő megoldása, ami egy 2018-as szektorszintű összefogás eredménye. 2019-ben az MNB irányításával a bankok és biztosítók részvételével szektorközi, úttörő, blockchain alapú megoldás kialakítását kezdik meg a hitelfedezeti biztosítások folyamatainak áramvonalasítását célozva. 

Kisbenedek Péter szerint bőven vannak fintech, insurtech megoldások, amelyek elvben bármely biztosító számára viszonylag olcsón elérhetők, ugyanakkor nagy kérdés, hogy a hagyományos biztosítók ezeket mennyire képesek hatékonyan, gyorsan adaptálni a saját, nem feltétlenül erre a modern, digitális világra épülő működési modelljükbe. Ezek a megoldások ugyanis részfeladatokat látnak el, de a back office-nak, az adminisztrációnak, a belső informatikának is támogatnia kellene a gyors működést. Egy másik nagy feladat a hagyományosan nagyon összetett és bonyolult, sok esetben az ügyfelek számára nehezen érthető termékstruktúrák egyszerűsítése, átláthatóbbá tétele

A jövő

Pandurics Anett töretlenül hisz a nyugdíjbiztosítás jelentőségében és hasznosságában: szerinte a rendszeres kis összegű megtakarítások terén a nyugdíjbiztosítási konstrukció az egyik legkézenfekvőbb megoldás. Az új fogyasztóvédelmi szabályok bevezetése a transzparens értékesítést segíti, az MNB TKM-ajánlása pedig a szükséges keretek közé szorította a költségeket. A konstrukció elfogadottságát is jelzi, hogy becsléseik szerint év végére több, mint 300.000 ügyfél dönt a nyugdíjbiztosítások mellett. Így nem meglepő, hogy a Posta Biztosítónál is fókuszban maradnak a nyugdíjbiztosítások, és természetesen a 2019-es évre is több termékmegújítással és innovációval készülnek. 

Kisbenedek Péter elmondta: az Allianz csoportszintű, globálisan meghirdetett stratégiája a következő időszakra a simplicity nevet viseli, és a lényege az, hogy a biztosítócsoport működését egy lényegesen egyszerűbb, érthetőbb és gyorsabb kiszolgálást lehetővé tevő termékpalettára állítsák át, kompatibilissé téve a biztosítót ezeknek az új, fillérekért elérhető technológiáknak az adaptálására. A szakember nagy fantáziát lát a mesterséges intelligenciában is, amely a kockázatelbírálást, a kárrendezést és az adminisztrációt is új szintre emelheti.

Kisbenedek elmondta véleményét a kormány által tervezett új nyugdíjcélú megoldásról is, ezek alapján várhatóan a többi nyugdíjcélú megtakarításhoz hasonlóan ez a papír is 20 százalékos állami támogatást élvez majd. Mindezek ellenére nem gondolja, hogy az állami nyugdíjkötvény túlzottan nagy piacot venne el a jelenlegi szereplőktől, egy újabb lehetőség az öngondoskodásra bővítheti a piacot.  A friss bejelentés szerint a babakötvényhez hasonló konstrukcióra lehet számítani. Bár a babakötvényt nagyon kedvező terméknek tartja, de az állam számára a továbbiakban is nagy kihívást jelenthet, hogy saját közvetítői hálózat nélkül miként juttatja el a terméket a megtakarítókhoz. A nyugdíjbiztosítási termékek egy diverzifikáltabb befektetési lehetőséget nyújtanak az ügyfeleknek, nem kizárólag állampapírba fektethetnek, hanem részvényekbe és más eszközökbe, nemcsak Magyarországon forintban, hanem külföldi értékpapírokhoz más devizában is. A biztosítók és alapkezelők aktív befektetési tevékenysége is versenyelőnyt jelenthet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS