Optimista biztosítóvezérek

2019. 02. 28., 15:32

Pandurics Anett, a Posta Biztosító és Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója is előadást tart majd a Portfolio Biztosítás konferencián.

Mit vár az idei évtől?

Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója szerint 2018 jó év volt az Allianz Hungária számára. Ebben komoly szerepet játszott a gazdasági növekedés és az, hogy az időjárási katasztrófakárok elmaradtak a szokásostól. 2019 egészére tekintve is pozitívan látja a piaci helyzetet, elég csak a válság előtti szintet meghaladó autóeladásokra, az ingatlanpiac fellendülésére, a növekvő gazdasági aktivitásra gondolni. Ezek ebben a sorrendben a gépjármű-biztosítások, a lakásbiztosítások, a vagyon- és felelősségbiztosítások díjbevételére vannak jó hatással. A Portfolio Biztosítás konferenciájának résztvevője szerint hurráoptimizmus még sincs, ami annak tudható be, hogy komoly kihívás lesz a következő időszakban a további hatékonyságnövelés, a modernizáció, a digitalizáció, illetve a változó, alapvetően szigorodó szabályozásoknak való megfelelés a piaci szereplők számára. A magyar piacra különösen jellemző, hogy a kihívásokkal mindenki tisztában van, nagy áttörést azonban ritkán sikerül elérni.

Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Posta Biztosítóval is kiváló évet zártak 2018-ban: termékfejlesztéseiknek köszöntően jelentős növekedést sikerült elérniük. 2018-ban sikeresen megújították utasbiztosítási termékeiket, és mind az egyszeri díjas, mind a folyamatos díjas életbiztosítási termékkörben is kétszámjegyű növekedést fognak elérni. 

A digitalizáció éve

Pandurics Anett szerint szektor szinten az egyik legnagyobb kihívást a fiatalok elérése jelenti. Ügyfélként és munkatársként is vonzó ajánlatot kell nyújtani a 20-30 év közötti korosztálynak. A pénzügyi tudatosság fejlesztése 2019-ben is fókuszban marad, de új megoldásokkal kell elérni azt, hogy ügyfeleik minél fiatalabb korban akarják és tudják majd felmérni biztosítási igényeiket és öngondoskodási képességüket. Közérthetően meg kell mutatni a biztosítások társadalmi hasznosságát: azt a stabilizáló hatást, amelyet a biztosítási termékek mind egyéni-családi és társadalmi szinten betöltenek. A digitalizáció továbbira is lehetőség és kihívás egyben. Az elmúlt évtizedben a szektor folyamatosan fejlődött: összehasonlító oldalak, portálok már egy évtizede megjelentek a szektorban, csak akkor még nem hívták insurtechnek az ezzel foglalkozó cégeket. Az ügyfelek megelégedésére évek óta számos digitális innováció segíti a szerződéskötési és kárbejelentési folyamatot. Számos új, digitális termékinnováció mellett 2018-ben már megjelentek az első chatbotok. 2019 januárjában debütált a Mabisz E-kárbejelentő megoldása, ami egy 2018-as szektorszintű összefogás eredménye. 2019-ben az MNB irányításával a bankok és biztosítók részvételével szektorközi, úttörő, blockchain alapú megoldás kialakítását kezdik meg a hitelfedezeti biztosítások folyamatainak áramvonalasítását célozva. 

Kisbenedek Péter szerint bőven vannak fintech, insurtech megoldások, amelyek elvben bármely biztosító számára viszonylag olcsón elérhetők, ugyanakkor nagy kérdés, hogy a hagyományos biztosítók ezeket mennyire képesek hatékonyan, gyorsan adaptálni a saját, nem feltétlenül erre a modern, digitális világra épülő működési modelljükbe. Ezek a megoldások ugyanis részfeladatokat látnak el, de a back office-nak, az adminisztrációnak, a belső informatikának is támogatnia kellene a gyors működést. Egy másik nagy feladat a hagyományosan nagyon összetett és bonyolult, sok esetben az ügyfelek számára nehezen érthető termékstruktúrák egyszerűsítése, átláthatóbbá tétele

A jövő

Pandurics Anett töretlenül hisz a nyugdíjbiztosítás jelentőségében és hasznosságában: szerinte a rendszeres kis összegű megtakarítások terén a nyugdíjbiztosítási konstrukció az egyik legkézenfekvőbb megoldás. Az új fogyasztóvédelmi szabályok bevezetése a transzparens értékesítést segíti, az MNB TKM-ajánlása pedig a szükséges keretek közé szorította a költségeket. A konstrukció elfogadottságát is jelzi, hogy becsléseik szerint év végére több, mint 300.000 ügyfél dönt a nyugdíjbiztosítások mellett. Így nem meglepő, hogy a Posta Biztosítónál is fókuszban maradnak a nyugdíjbiztosítások, és természetesen a 2019-es évre is több termékmegújítással és innovációval készülnek. 

Kisbenedek Péter elmondta: az Allianz csoportszintű, globálisan meghirdetett stratégiája a következő időszakra a simplicity nevet viseli, és a lényege az, hogy a biztosítócsoport működését egy lényegesen egyszerűbb, érthetőbb és gyorsabb kiszolgálást lehetővé tevő termékpalettára állítsák át, kompatibilissé téve a biztosítót ezeknek az új, fillérekért elérhető technológiáknak az adaptálására. A szakember nagy fantáziát lát a mesterséges intelligenciában is, amely a kockázatelbírálást, a kárrendezést és az adminisztrációt is új szintre emelheti.

Kisbenedek elmondta véleményét a kormány által tervezett új nyugdíjcélú megoldásról is, ezek alapján várhatóan a többi nyugdíjcélú megtakarításhoz hasonlóan ez a papír is 20 százalékos állami támogatást élvez majd. Mindezek ellenére nem gondolja, hogy az állami nyugdíjkötvény túlzottan nagy piacot venne el a jelenlegi szereplőktől, egy újabb lehetőség az öngondoskodásra bővítheti a piacot.  A friss bejelentés szerint a babakötvényhez hasonló konstrukcióra lehet számítani. Bár a babakötvényt nagyon kedvező terméknek tartja, de az állam számára a továbbiakban is nagy kihívást jelenthet, hogy saját közvetítői hálózat nélkül miként juttatja el a terméket a megtakarítókhoz. A nyugdíjbiztosítási termékek egy diverzifikáltabb befektetési lehetőséget nyújtanak az ügyfeleknek, nem kizárólag állampapírba fektethetnek, hanem részvényekbe és más eszközökbe, nemcsak Magyarországon forintban, hanem külföldi értékpapírokhoz más devizában is. A biztosítók és alapkezelők aktív befektetési tevékenysége is versenyelőnyt jelenthet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS