Optimista biztosítóvezérek

2019. 02. 28., 15:32

Pandurics Anett, a Posta Biztosító és Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója is előadást tart majd a Portfolio Biztosítás konferencián.

Mit vár az idei évtől?

Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója szerint 2018 jó év volt az Allianz Hungária számára. Ebben komoly szerepet játszott a gazdasági növekedés és az, hogy az időjárási katasztrófakárok elmaradtak a szokásostól. 2019 egészére tekintve is pozitívan látja a piaci helyzetet, elég csak a válság előtti szintet meghaladó autóeladásokra, az ingatlanpiac fellendülésére, a növekvő gazdasági aktivitásra gondolni. Ezek ebben a sorrendben a gépjármű-biztosítások, a lakásbiztosítások, a vagyon- és felelősségbiztosítások díjbevételére vannak jó hatással. A Portfolio Biztosítás konferenciájának résztvevője szerint hurráoptimizmus még sincs, ami annak tudható be, hogy komoly kihívás lesz a következő időszakban a további hatékonyságnövelés, a modernizáció, a digitalizáció, illetve a változó, alapvetően szigorodó szabályozásoknak való megfelelés a piaci szereplők számára. A magyar piacra különösen jellemző, hogy a kihívásokkal mindenki tisztában van, nagy áttörést azonban ritkán sikerül elérni.

Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Posta Biztosítóval is kiváló évet zártak 2018-ban: termékfejlesztéseiknek köszöntően jelentős növekedést sikerült elérniük. 2018-ban sikeresen megújították utasbiztosítási termékeiket, és mind az egyszeri díjas, mind a folyamatos díjas életbiztosítási termékkörben is kétszámjegyű növekedést fognak elérni. 

A digitalizáció éve

Pandurics Anett szerint szektor szinten az egyik legnagyobb kihívást a fiatalok elérése jelenti. Ügyfélként és munkatársként is vonzó ajánlatot kell nyújtani a 20-30 év közötti korosztálynak. A pénzügyi tudatosság fejlesztése 2019-ben is fókuszban marad, de új megoldásokkal kell elérni azt, hogy ügyfeleik minél fiatalabb korban akarják és tudják majd felmérni biztosítási igényeiket és öngondoskodási képességüket. Közérthetően meg kell mutatni a biztosítások társadalmi hasznosságát: azt a stabilizáló hatást, amelyet a biztosítási termékek mind egyéni-családi és társadalmi szinten betöltenek. A digitalizáció továbbira is lehetőség és kihívás egyben. Az elmúlt évtizedben a szektor folyamatosan fejlődött: összehasonlító oldalak, portálok már egy évtizede megjelentek a szektorban, csak akkor még nem hívták insurtechnek az ezzel foglalkozó cégeket. Az ügyfelek megelégedésére évek óta számos digitális innováció segíti a szerződéskötési és kárbejelentési folyamatot. Számos új, digitális termékinnováció mellett 2018-ben már megjelentek az első chatbotok. 2019 januárjában debütált a Mabisz E-kárbejelentő megoldása, ami egy 2018-as szektorszintű összefogás eredménye. 2019-ben az MNB irányításával a bankok és biztosítók részvételével szektorközi, úttörő, blockchain alapú megoldás kialakítását kezdik meg a hitelfedezeti biztosítások folyamatainak áramvonalasítását célozva. 

Kisbenedek Péter szerint bőven vannak fintech, insurtech megoldások, amelyek elvben bármely biztosító számára viszonylag olcsón elérhetők, ugyanakkor nagy kérdés, hogy a hagyományos biztosítók ezeket mennyire képesek hatékonyan, gyorsan adaptálni a saját, nem feltétlenül erre a modern, digitális világra épülő működési modelljükbe. Ezek a megoldások ugyanis részfeladatokat látnak el, de a back office-nak, az adminisztrációnak, a belső informatikának is támogatnia kellene a gyors működést. Egy másik nagy feladat a hagyományosan nagyon összetett és bonyolult, sok esetben az ügyfelek számára nehezen érthető termékstruktúrák egyszerűsítése, átláthatóbbá tétele

A jövő

Pandurics Anett töretlenül hisz a nyugdíjbiztosítás jelentőségében és hasznosságában: szerinte a rendszeres kis összegű megtakarítások terén a nyugdíjbiztosítási konstrukció az egyik legkézenfekvőbb megoldás. Az új fogyasztóvédelmi szabályok bevezetése a transzparens értékesítést segíti, az MNB TKM-ajánlása pedig a szükséges keretek közé szorította a költségeket. A konstrukció elfogadottságát is jelzi, hogy becsléseik szerint év végére több, mint 300.000 ügyfél dönt a nyugdíjbiztosítások mellett. Így nem meglepő, hogy a Posta Biztosítónál is fókuszban maradnak a nyugdíjbiztosítások, és természetesen a 2019-es évre is több termékmegújítással és innovációval készülnek. 

Kisbenedek Péter elmondta: az Allianz csoportszintű, globálisan meghirdetett stratégiája a következő időszakra a simplicity nevet viseli, és a lényege az, hogy a biztosítócsoport működését egy lényegesen egyszerűbb, érthetőbb és gyorsabb kiszolgálást lehetővé tevő termékpalettára állítsák át, kompatibilissé téve a biztosítót ezeknek az új, fillérekért elérhető technológiáknak az adaptálására. A szakember nagy fantáziát lát a mesterséges intelligenciában is, amely a kockázatelbírálást, a kárrendezést és az adminisztrációt is új szintre emelheti.

Kisbenedek elmondta véleményét a kormány által tervezett új nyugdíjcélú megoldásról is, ezek alapján várhatóan a többi nyugdíjcélú megtakarításhoz hasonlóan ez a papír is 20 százalékos állami támogatást élvez majd. Mindezek ellenére nem gondolja, hogy az állami nyugdíjkötvény túlzottan nagy piacot venne el a jelenlegi szereplőktől, egy újabb lehetőség az öngondoskodásra bővítheti a piacot.  A friss bejelentés szerint a babakötvényhez hasonló konstrukcióra lehet számítani. Bár a babakötvényt nagyon kedvező terméknek tartja, de az állam számára a továbbiakban is nagy kihívást jelenthet, hogy saját közvetítői hálózat nélkül miként juttatja el a terméket a megtakarítókhoz. A nyugdíjbiztosítási termékek egy diverzifikáltabb befektetési lehetőséget nyújtanak az ügyfeleknek, nem kizárólag állampapírba fektethetnek, hanem részvényekbe és más eszközökbe, nemcsak Magyarországon forintban, hanem külföldi értékpapírokhoz más devizában is. A biztosítók és alapkezelők aktív befektetési tevékenysége is versenyelőnyt jelenthet.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS