Már nem bonyolult a biztosítások ügyintézése

2021. 10. 06., 13:45

Sokan még mindig felesleges maceraként tekintenek a biztosításokra, óvakodnak tőlük. Máig él az a régi beidegződés, hogy kár esetén a biztosító úgysem fizet. Ideje félretenni ezeket az elavult érveket, mert ma már egyik sem állja meg a helyét.

Számos biztosító kínálja a legkülönfélébb termékeit, az így kialakult versenyhelyzetben elengedhetetlen, hogy minőségi szolgáltatást nyújtsanak. Abban pedig, hogy biztosítási ügyeinket minél rövidebb idő alatt intézhessük el, szakképzett ügynökök, alkuszok segítenek bennünket, illetve most már egy mobilos applikáció is rendelkezésünkre áll ehhez.

Inkább biztosítjuk a tárgyainkat, mint az életünket„A biztosítási piac folyamatos fejlődésben van, mind díjbevétele, mind a biztosítások száma dinamikusan nő. A kötelező autóbiztosítás mellett egyre többen döntenek úgy, hogy otthonaikat is biztosítják, hiszen napjainkban gyakoribbak lettek a nagyobb viharok és egyéb természeti katasztrófák” – avatott be Póta Zsolt, az appot létrehozó Pannon-Safe Kft. cégvezetője.

A szakember arról is tájékoztatott, hogy a koronavírus-járvány következtében megtorpanó autóeladások a CASCO biztosítások értékesítésének visszaesését eredményezték, azonban 2021 második felében már itt is erősödés figyelhető meg.

„A nyugdíjbiztosításokra nyújtott adókedvezmény ezen biztosítások számára pozitív hatással volt, elmondható, hogy a lakosság megtakarításainak egy része ilyen jellegű biztosításokban található. Azonban Magyarországon még mindig kevesen tartják fontosnak, hogy életüket, egészségüket is biztosítsák, ezen biztosítási kategóriák értékesítése messze elmarad a nyugat-európai szinttől” – tette hozzá Póta Zsolt, aki ennek okát abban látja, hogy az emberek nagy számban azt gondolják, velük semmi rossz nem történhet, ezért az ilyen eshetőségre történő díjfizetést kidobott pénznek tartják.

„Azonban amikor történik egy baleset, nem csak az érintett személy, de egy teljes család is kiszolgáltatott helyzetbe kerülhet. Mindenképpen érdemes erre is gondolni.”

Az alkusz nem alkuszikEgy biztosítás megkötésének első lépése, hogy eldöntjük, mely biztosítótársaság kínálja számunkra a legkedvezőbb feltételeket. A jelen piaci körülmények között ez igencsak időigényes művelet lenne, hiszen több mint 30 cég kínálatát kellene végig böngésznünk. Ebben vannak segítségünkre az alkusz irodák, amelyek – mivel mindegyik biztosítótól függetlenek – maximálisan az ügyfél érdekeit szem előtt tartva segítenek kiválasztani a legoptimálisabb opciót.

„Ma már ezen a téren is egyre tudatosabbak az emberek, talán csak a kötelező autóbiztosítás az, amiben az alacsony ár a legfontosabb szempont számukra. A többi kategóriában előtérbe került az az elvárás, hogy minőségi szolgáltatást kapjanak a pénzükért” – mutatott rá a szakember, aki hozzátette: az alkalmazás figyelmeztetést küld a díjfizetési határidőkről, évfordulókról, így semmiképp sem kell attól tartania, hogy feledékenység miatt marad biztosítás nélkül.

A biztosítással foglalkozó cégek folyamatos fejlesztései is ezt szolgálják, amelyek a COVID idején az eddigieknél is jelentősebb mértékben zajlottak. Ilyen többek között az online kárrendezés lehetőségének a megteremtése, amellyel lényegesen felgyorsították a folyamatot, valamint az E-alkusz applikáció, amelynek használata során egy helyen kezelhetik akár több biztosítónál lévő biztosításaikat is. Ráadásul a bankkártyás fizetés is megoldható néhány mozdulattal a telefonján keresztül, így ez sem jelent problémát.

Egy alkalmazásban minden egy helyenNemrégiben vált elérhetővé az a mobil applikáció, amely nagyban megkönnyíti a biztosításokkal kapcsolatos ügyek intézését. Az E-alkusz felületén minden felhasználó regisztrálhatja meglévő biztosításait, egy helyen megtekintheti azok adatait, valamint értesítést kaphat a díjfizetések esedékességéről.

„Készítettünk egy ügyfélelégedettségi felmérést, amiben rákérdeztünk, mi okozza ügyfeleink számára a legnagyobb problémát a biztosításuk területén. A válaszokból kiderült: mivel nem egy biztosító társaságnál vannak a biztosításaik, nehezen tudják számon tartani, melyik hol van, mi a kötvényszáma, milyen a díjrendezettsége. Bár mindegyik biztosító kínál saját online felületet a biztosítások megtekintésére, de az ilyen portálokra való bejutás bonyodalmas és időigényes. Ha valakinek több helyen van biztosítása, nagy nehézséget jelenthet, hogy hozzáférjen az információkhoz egy adott pillanatban. Az ügyfeleink jelezték, hogy hasznos lenne számukra egy mobilon elérhető felület, ahol a legfontosabb információkat gyorsan el tudják érni” – ismertette Póta Zsolt.

Hozzátette: „A biztosítókkal további lépésekben gondolkodunk. Már most van olyan társaság, amelyik a zöldkártya és a díjigazolás letöltését is lehetővé tette az applikáción keresztül és ehhez a kezdeményezéshez folyamatosan csatlakoznak a többiek is. Emellett terveink szerint hamarosan a közvetlen biztosításkötés is elérhetővé válik, elsősorban azokra a módozatokra, amelyeket online kötnek az emberek, mint például az utasbiztosítás” – vetítette előre a Pannon-Safe Kft. cégvezetője.

Érdekességképpen megemlítette, hogy alkalmazásuk már jelen állapotában is alkalmas arra, hogy érzékelje a határátlépést és figyelmeztesse a felhasználót az utasbiztosítás megkötésére, majd a cég weblapjára irányítva végig is vezesse ennek folyamatán.

„A cél az, és ezen dolgozunk, hogy az applikáció a biztosítási területet minél teljesebb körben lefedje és kényelmes eligazodást, hatékony ügyintézést biztosítson felhasználója számára.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-27 18:10:16
A menedzserszövetség Év Menedzsere Díj 2023. évi kitüntetettje Jelasity Radován, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója lett. A szövetség 29. alkalommal rendezte meg az Év Menedzsere Díjátadót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Izgalmas fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán: elektronikus szem, elektronikus orr és többféle szemkamera is helyet kapott az újonnan kialakított laboratóriumban.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS