Májusban még a városnézés volt a legnépszerűbb, de tengerpartra is sokan utaztak

2022. 06. 03., 15:27

Márciusban és áprilisban még Ausztria volt a legnépszerűbb úti cél az online utasbiztosítást kötők körében, májusban viszont Olaszország ugrott az élre. Már sokan mentek tengerpartra, de még a városnézés volt a legnépszerűbb program – derül ki a Bank360.hu adataiból.

A Bank360.hu utasbiztosítás kalkulátorral májusban biztosítást kötő utazók körében Olaszország volt a legnépszerűbb úti cél, ez a szerződések 15 százalékát tette ki. Az öt legnépszerűbb úti célba négy másik szintén európai ország fért be: Horvátország, Románia, illetve Görögország és Spanyolország szinte fej-fej mellett. A legnépszerűbb nem európai úti cél az Amerikai Egyesült Államok és az Egyesült Arab Emírségek lett holtversenyben, a 16. helyen.

Az utasbiztosítást kötő ügyfelek több mint fele választott városnézéshez megfelelő biztosítást az elmúlt három hónapban, de már tengerpartra is sokan utaztak az elmúlt hetekben. A szerződések 51 százalékát városnézésre kötötték, míg a tengerparti nyaralás aránya 30 százalék volt májusban. Üzleti vagy egyéb utakra szólt az utasbiztosítások 19 százaléka. Az utazások hossza átlagosan 6,7 nap volt a májusi szerződéseknél, ami fél nappal hosszabb, mint az előző két hónap átlagos utazás időtartama.

A biztosítások többségét repülős utakra kötötték meg az ügyfelek, 59 százalék utazott ilyen formában. Kiegészítő autós asszisztencia szolgáltatást az utasbiztosítások 9 százaléka mellé igényeltek. A többi szerződésnél egyéb járművet jelöltek meg, vagy külön asszisztencia szolgáltatás nélkül, csak a már meglévő járműbiztosításukkal utaztak.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 04., 09:04
Az előző hónaphoz viszonyítva 0,5 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól – a munkanapok számát figyelembe véve – 4,1 százalékkal maradt el az ipari termelés volumene 2024. augusztusban. Az ipari termelés az év első nyolc hónapjában 3,8 százalékkal volt kisebb, mint 2023 azonos időszakában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS