Lakásonként 75 ezer forintos kárt hagyott maga után a földrengés

2021. 01. 20., 15:00

Több mint 350 kárbejelentés érkezett a K&H Biztosítóhoz január elején a pár nappal korábbi földrengések miatt. A károk eddigi becsült összege 27 millió forint, azaz lakásonként átlagosan 75 ezer forint kár keletkezett. A földrengést követően bejelentett lakáskárok túlnyomó része online érkezett, a társaság júniusban bevezetett azonnali kárkifizetési megoldásának köszönhetően pedig a károsultaknak nem kell várakoznia a kártérítés összegének beérkezésére, így azonnal elkezdődhet a helyreállítás.

Súlyos pusztítást végzett és halálos áldozatokat is követelt a Horvátországot a múlt év utolsó napjaiban megrázó földrengéssorozat, amely Magyarországon is érezhető volt, jelentős károkat okozva.

A K&H Biztosító január 15-éig összesen 361 káresetről kapott bejelentést, melyek közül a legtöbb Somogy megyéből érkezett, de Baranya és Zala is erőteljesen érintett. Az előzetes adatok szerint a károk összege eléri a 27 millió forintot, azaz lakásonként átlagosan 75 ezer forintos kárt okozott a természeti katasztrófa – derül ki a társaság összesítéséből. A legtöbben a belső vakolatok kisebb, nagyobb sérüléseiről, repedéseiről számoltak be. 

Most már ötös

„Egyelőre előzetes adatokról van szó, még érkezhetnek a K&H Biztosítóhoz kárbejelentések, így a földrengés okozta károk összesítését csak ezek beérkezése és elbírálása után lehet elkészíteni” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.

A földrengéskárok nem túl gyakoriak Magyarországon, de érdemes tudni a földmozgás okozta károkra vonatkozó feltételeket. 2015 ősze óta érvényben lévő szabály szerint a káresemény helyén az Európai Makroszeizmikus Skála (EMS) 5. fokozatát elérő földrengésből adódó károkért áll helyt a biztosító. A korábbi szerződések esetében a határ a 6. fokozat volt, az azt meghaladó földmozgásokhoz köthető károkat térítette meg a biztosító.

Online kárbejelentés, azonnali kárkifizetés

Az érintett lakások kárbejelentéseinek túlnyomó része a társaság egyre bővülő szolgáltatásokat nyújtó ügyfélportálján, az úgynevezett okos kárbejelentő alkalmazásonkeresztül érkezett. A gyors, online kárbejelentés mellett az azonnali kárkifizetés is hozzájárul a gyors rendezéshez, hiszen a kártérítés megállapított összegének elfogadása pillanatában az meg is érkezik az ügyfél számlájára.

„A károsultak egyből megkezdhetik a kár helyreállítását, mivel a szükséges összeg azonnal rendelkezésükre áll majd, ami óriási segítséget jelent, hiszen senki sem szeretné sokáig nézni a földrengés okozta repedéseket, lehullott vakolatot”tette hozzá a szakember.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-26 10:35:00
Nem vesztik hatályukat 2022. július 1-jével Áfa tv. azon rendelkezései, amelyek jelenleg fordított adózást írnak elő a jogszabályban meghatározott mezőgazdasági és acélipari termékkör értékesítése, valamint az üvegházhatású gáz kibocsátására jogosító forgalomképes vagyoni értékű jog átruházása esetén – hívta fel a figyelmet az adóhivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerőpiacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS