Költségmegtakarítást hozott a hibrid munkavégzés a Groupamánál

2021. 11. 30., 14:14

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

A Groupama Biztosító a lakosságnak, kis- és középvállalkozásoknak nyújt teljeskörű biztosítási szolgáltatásokat közel 140 irodát számláló saját hálózatán keresztül, valamint az OTP Bank 360 fiókjában. Az értékesítésében 1200 ügynökük vesz részt Budapesten és vidéken, valamint több száz, a Groupamával szerződött alkusz és értékesítő.

A csapatmunka, a munkatársak közötti kommunikáció hatékonyságának növelésére még 2019-ben kezdték meg a Teams bevezetését. Ebben akkor informatikusok, termékszakértők és stratégiai munkaköröket betöltő munkatársak vettek részt, körülbelül háromszázan.

A pandémia miatti lezárások felgyorsították ezt a folyamatot, miközben a felhasználók száma az eredeti párszáz főről mintegy 1500-ra bővült. Ahhoz, hogy az átállás valóban sikeres legyen, az új felhasználók rövid oktatásban részesültek.

„Nem állítom, hogy az átállás gond nélkül ment, de sikeres volt és viszonylag gyorsan, egy hónapon belül meg is történt” – értékelte röviden az akkori eseményeket Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője.

„Feleannyi levelet kapok, mint korábban”

A Teams a modern és integrált munkavégzés elsődleges platformjává vált a biztosítónál. „Mi arra számítunk, hogy egyszer az e-mail is integrálódni fog a Teamsbe” – mondta a vezető, aki szerint a Teams hosszútávon is az a platform lesz, ahol a munkatársak megtalálhatják a számukra legmegfelelőbb és legkényelmesebb kommunikációs csatornákat.

„A saját tapasztalom az, hogy fele-, de van úgy, hogy harmadannyi levelet kapok ma, mint régebben, mégis úgy érzem, hogy hatékonyabban tudok kommunikálni, jobban képben vagyok.”

Az új rendszer nagy előnyének tartja Farkas László, hogy rálátást enged a napi munkafolyamatokra.  Általános gyakorlattá vált, hogy az online megtartott találkozókon a chatet is használják a munkatársak: a fontosabb információk, kérdések, memók, közösen használt file-ok itt is megjelennek, így az egyes csoportokon belül heti rendszerességgel megtartott munkaértekezletek chat-folyamatait áttekintve, megismerheti, hogy éppen milyen ügyeken dolgoznak a kollégái – anélkül, hogy a saját és az ő idejüket használva, konzultálniuk kellene egymással.

A fejlesztések a mai napig, a hibrid munkavégzés körülményei között is éreztetik a hatásukat: a munkatársak azóta jobban látják, ki, mikor elfoglalt vagy szabad, egyszerűbben elérik egymást, az IT megítélése pedig sokat javult az utóbbi időben.

„Ma olyan eszköztár áll a rendelkezésünkre, amellyel a legváltozatosabb, szinte bármilyen, az irodai kommunikációra, munkavégzésre vonatkozó igénynek meg tudunk felelni, legyen az fájlmegosztás, chat, videóhívások vagy akár hanghívások. Külsős partnerekkel való online találkozókat tudunk lebonyolítani, mindenféle extra jogosultság vagy feltétel nélkül” – sorolta a lehetőségeket az IT vezető.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-06-03 11:48:28
Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? Sok esetben protekció vagy ismeretség nélkül szinte lehetetlen eljutni az illetékesig. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS