Költségmegtakarítást hozott a hibrid munkavégzés a Groupamánál

2021. 11. 30., 14:14

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

A Groupama Biztosító a lakosságnak, kis- és középvállalkozásoknak nyújt teljeskörű biztosítási szolgáltatásokat közel 140 irodát számláló saját hálózatán keresztül, valamint az OTP Bank 360 fiókjában. Az értékesítésében 1200 ügynökük vesz részt Budapesten és vidéken, valamint több száz, a Groupamával szerződött alkusz és értékesítő.

A csapatmunka, a munkatársak közötti kommunikáció hatékonyságának növelésére még 2019-ben kezdték meg a Teams bevezetését. Ebben akkor informatikusok, termékszakértők és stratégiai munkaköröket betöltő munkatársak vettek részt, körülbelül háromszázan.

A pandémia miatti lezárások felgyorsították ezt a folyamatot, miközben a felhasználók száma az eredeti párszáz főről mintegy 1500-ra bővült. Ahhoz, hogy az átállás valóban sikeres legyen, az új felhasználók rövid oktatásban részesültek.

„Nem állítom, hogy az átállás gond nélkül ment, de sikeres volt és viszonylag gyorsan, egy hónapon belül meg is történt” – értékelte röviden az akkori eseményeket Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője.

„Feleannyi levelet kapok, mint korábban”

A Teams a modern és integrált munkavégzés elsődleges platformjává vált a biztosítónál. „Mi arra számítunk, hogy egyszer az e-mail is integrálódni fog a Teamsbe” – mondta a vezető, aki szerint a Teams hosszútávon is az a platform lesz, ahol a munkatársak megtalálhatják a számukra legmegfelelőbb és legkényelmesebb kommunikációs csatornákat.

„A saját tapasztalom az, hogy fele-, de van úgy, hogy harmadannyi levelet kapok ma, mint régebben, mégis úgy érzem, hogy hatékonyabban tudok kommunikálni, jobban képben vagyok.”

Az új rendszer nagy előnyének tartja Farkas László, hogy rálátást enged a napi munkafolyamatokra.  Általános gyakorlattá vált, hogy az online megtartott találkozókon a chatet is használják a munkatársak: a fontosabb információk, kérdések, memók, közösen használt file-ok itt is megjelennek, így az egyes csoportokon belül heti rendszerességgel megtartott munkaértekezletek chat-folyamatait áttekintve, megismerheti, hogy éppen milyen ügyeken dolgoznak a kollégái – anélkül, hogy a saját és az ő idejüket használva, konzultálniuk kellene egymással.

A fejlesztések a mai napig, a hibrid munkavégzés körülményei között is éreztetik a hatásukat: a munkatársak azóta jobban látják, ki, mikor elfoglalt vagy szabad, egyszerűbben elérik egymást, az IT megítélése pedig sokat javult az utóbbi időben.

„Ma olyan eszköztár áll a rendelkezésünkre, amellyel a legváltozatosabb, szinte bármilyen, az irodai kommunikációra, munkavégzésre vonatkozó igénynek meg tudunk felelni, legyen az fájlmegosztás, chat, videóhívások vagy akár hanghívások. Külsős partnerekkel való online találkozókat tudunk lebonyolítani, mindenféle extra jogosultság vagy feltétel nélkül” – sorolta a lehetőségeket az IT vezető.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS