Kétszázmillió forintot tarolt a legutóbbi vihar

2021. 08. 18., 18:30

A hétvégi viharok következtében több, mint 1100 kárbejelentést regisztrált az Aegon, Magyarország piacvezető lakásbiztosítója, az összes kárérték már most meghaladja a 160 millió forintot, az egyes esetekre jutó átlagos kárérték is magas, meghaladja a 150 ezer forintot. Az Aegon szakértői nem tartják kizártnak, hogy a hétvégi és hét eleji időjárás összességében 200 millió forintnál is nagyobb kárt okozott az Aegon ügyfelei körében.

Zala megyét és az ország északi részét: a fővárost, Borsod-Abaúj Zemplén, Nógrád és Pest megyét érintette leginkább a vihar, amely a hétvégi hidegfront nyomában tombolt. Az esetek csaknem háromnegyedében vihar és villámcsapás okozott károkat, jégverés és eső ezúttal kevéssé volt jellemző, az Aegon Biztosítóhoz a legtöbb kárbejelentés Zalaegerszegről és Budapestről érkezett.

A júliusi-augusztusi szélsőséges időjárás miatt bekövetkezett, az Aegon ügyfelei által becsült kár több mint 3 milliárd forint, és mintegy 21 ezer károsultat érint országszerte. A hétvégi kárbejelentések száma hétfőn és kedden megduplázódott és mára meghaladta az 1100-at a bejelentett esetek száma.

Az Aegon továbbra is kiemelt szakértői kapacitást allokál a károk mielőbbi rendezése érdekében, de az ügyfelek maguk is megkönnyíthetik és gyorsíthatják a kárügyintézést, ha a károk helyreállítását megelőzően fotókkal dokumentálják a viharok okozta károkat és az Aegon elektronikus csatornáit – ilyen az internetes ügyfélszolgálat, a Viberes és emailes kárbejelentés – használják az ügyintézéshez. A legtöbb viharkárt az Aegon egyszerűsített kárrendezéssel kezeli.

A hőség utáni lehűlés sokaknak megkönnyebbülés, de a hidegfront országszerte heves időjárási jelenségekkel jár együtt, ezekre a nyár hátralévő részében is számítani kell. Az Aegon arra figyelmezteti ügyfeleit, hogy ilyen időszakokban legyenek felkészültek, járműveiket, értékeiket tárolják fedett és zárt helyen és tegyenek meg minél több mindent a kármegelőzésért. Érdemes kiemelten figyelni az elektronikai berendezésekre, amelyeket úgy védhetnek meg, ha leválasztják az elektromos a hálózatról, vagy túlfeszültség elleni védelemmel ellátott berendezéseket használnak a drága használati tárgyak védelmében. Viharos időben különösen fontos, hogy a házi kedvenceinknek is gondoskodjunk védett helyről.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS