Gyorsan az autósok kedvence lett a „digitális kék-sárga”

2019. 05. 15., 17:46

Már közel 180 ezren töltötték le márciusig a balesetek bejelentésére való mobilos alkalmazást. A papíralapú, „kék-sárgaként” ismert baleseti bejelentő digitális verziója egyszerűbben használható és pontosabb elődjénél.

A digitális „kék-sárgán” keresztül három hónap alatt 1827 balesetről tettek bejelentést, a K&H-hoz pedig 318 bejelentés érkezett. A biztosító az év első három hónapjában egy-egy autós káresetre átlagosan már közel 350 ezer forintot fizetett, ez éves szinten 10 százalékot is meghaladó emelkedésnek felel meg.

Balesetnél a korábbinál sokkal egyszerűbben intézhetik az autósok az adminisztrációt január óta az új, e-kárbejelentő, más néven digitális „kék-sárga” mobilos applikációval, amely hamar népszerűvé vált az autósok körében.

Közel 200 ezer letöltés, kedvező osztályzat

A K&H Biztosító közölte: az applikációt január óta közel 180 ezren töltötték le, az androidos telefonokkal rendelkező sofőröktől pedig átlagosan 4,27 osztályzatot kapott az alkalmazás, ami kedvezőnek számít. A bevezetéstől március végéig összesen 1827, a K&H-hoz pedig 318 balesetről tettek bejelentést az alkalmazáson keresztül, ami napi átlagban közel 3 esetet jelent. A társaság szerint az applikáció várhatóan egyre népszerűbbé válik, mivel egyszerűbben és pontosabban lehet adminisztrálni vele egy-egy baleset adatait. Ráadásul március végétől már webes felületen is elérhető az elektronikus kárbejelentő, ez pedig még könnyebben elérhetővé teszi ezt a megoldást.

Az online ügyintézés egyébként is népszerű az ügyfeleknél: a K&H Biztosítónál a lakásbiztosítási károknak a 70 százalékát, a gépjárműkárok 50 százalékát a biztosító online felületén jelentik be az ügyfelek. A mobil applikáció fejlesztését a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) koordinálta, de valamennyi biztosítótársasággal részt vett az alkalmazás elindításában. Az alkalmazás akár előre le lehet tölteni a telefonra, de az esetleges balesetet után is pillanatok alatt telepíthető. Az alkalmazás többek között azért jelent egyszerűbb adminisztrációt a papíralapú baleseti bejelentőhöz képest, mert a biztosítótársaságok az általuk kibocsátott zöld kártyát QR-kóddal látják el, így gyorsan és egyszerűen beolvashatóvá válnak a balesetben érintett sofőrök és járművek adatai. A papíralapú megoldásnál problémát jelentett, hogy a baleset miatt érhetően feszült sofőrök egy része nehezen olvashatóan, pontatlanul töltötték ki a bejelentőt.

A digitális „kék-sárga” használatával viszont az előre megadott felsorolásokból csak ki kell választani az adott baleset jellemzőit. Többek között felhasználóbarát grafikus megoldások segítik a baleseti helyzet lerajzolását, ahol a jelzőtáblák és a balesetben szereplő járművek képe kiválasztható, nem kell megrajzolni, mint a papíros verzión. A személyes adatok QR-kóddal történő beolvasása szintén minimalizálja a hibázási lehetőséget. Fontos szerepet van annak is, hogy az applikáció a telefon GPS-kapcsolatán keresztül pontosan rögzíti a helyszínt és a biztosítótársaság azonnal értesítést kap az balesetről.

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint remélhetőleg ritkán lesz szükség az alkalmazásra, de érdemes lesz az autósoknak használniuk. A jövőben megtöbbszöröződhet az alkalmazást letöltő autósok száma, hiszen a magyar biztosító társaságok több mint 5,3 millió kötelező biztosítással és 918 ezer casco biztosítással rendelkeznek.

A K&H Biztosító egy-egy autós káresetre az idén átlagosan közel 350 ezer forintot fizetett ki, ami 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az emelkedés az autópiaci növekedés miatt emelkedő forgalommal, a balesetek számának és a szervizköltségek emelkedésével magyarázható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-26 18:43:00
Magyarországon is óriási lehetőséget látnak a dróntechnológiában, amelynek számszerűsítették a várható hatékonyságát: a GDP-növelő hatása 280 milliárd forint, a potenciális új munkahelyek száma közel 18 ezer fő.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS