Gyorsan az autósok kedvence lett a „digitális kék-sárga”

2019. 05. 15., 17:46

Már közel 180 ezren töltötték le márciusig a balesetek bejelentésére való mobilos alkalmazást. A papíralapú, „kék-sárgaként” ismert baleseti bejelentő digitális verziója egyszerűbben használható és pontosabb elődjénél.

A digitális „kék-sárgán” keresztül három hónap alatt 1827 balesetről tettek bejelentést, a K&H-hoz pedig 318 bejelentés érkezett. A biztosító az év első három hónapjában egy-egy autós káresetre átlagosan már közel 350 ezer forintot fizetett, ez éves szinten 10 százalékot is meghaladó emelkedésnek felel meg.

Balesetnél a korábbinál sokkal egyszerűbben intézhetik az autósok az adminisztrációt január óta az új, e-kárbejelentő, más néven digitális „kék-sárga” mobilos applikációval, amely hamar népszerűvé vált az autósok körében.

Közel 200 ezer letöltés, kedvező osztályzat

A K&H Biztosító közölte: az applikációt január óta közel 180 ezren töltötték le, az androidos telefonokkal rendelkező sofőröktől pedig átlagosan 4,27 osztályzatot kapott az alkalmazás, ami kedvezőnek számít. A bevezetéstől március végéig összesen 1827, a K&H-hoz pedig 318 balesetről tettek bejelentést az alkalmazáson keresztül, ami napi átlagban közel 3 esetet jelent. A társaság szerint az applikáció várhatóan egyre népszerűbbé válik, mivel egyszerűbben és pontosabban lehet adminisztrálni vele egy-egy baleset adatait. Ráadásul március végétől már webes felületen is elérhető az elektronikus kárbejelentő, ez pedig még könnyebben elérhetővé teszi ezt a megoldást.

Az online ügyintézés egyébként is népszerű az ügyfeleknél: a K&H Biztosítónál a lakásbiztosítási károknak a 70 százalékát, a gépjárműkárok 50 százalékát a biztosító online felületén jelentik be az ügyfelek. A mobil applikáció fejlesztését a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) koordinálta, de valamennyi biztosítótársasággal részt vett az alkalmazás elindításában. Az alkalmazás akár előre le lehet tölteni a telefonra, de az esetleges balesetet után is pillanatok alatt telepíthető. Az alkalmazás többek között azért jelent egyszerűbb adminisztrációt a papíralapú baleseti bejelentőhöz képest, mert a biztosítótársaságok az általuk kibocsátott zöld kártyát QR-kóddal látják el, így gyorsan és egyszerűen beolvashatóvá válnak a balesetben érintett sofőrök és járművek adatai. A papíralapú megoldásnál problémát jelentett, hogy a baleset miatt érhetően feszült sofőrök egy része nehezen olvashatóan, pontatlanul töltötték ki a bejelentőt.

A digitális „kék-sárga” használatával viszont az előre megadott felsorolásokból csak ki kell választani az adott baleset jellemzőit. Többek között felhasználóbarát grafikus megoldások segítik a baleseti helyzet lerajzolását, ahol a jelzőtáblák és a balesetben szereplő járművek képe kiválasztható, nem kell megrajzolni, mint a papíros verzión. A személyes adatok QR-kóddal történő beolvasása szintén minimalizálja a hibázási lehetőséget. Fontos szerepet van annak is, hogy az applikáció a telefon GPS-kapcsolatán keresztül pontosan rögzíti a helyszínt és a biztosítótársaság azonnal értesítést kap az balesetről.

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint remélhetőleg ritkán lesz szükség az alkalmazásra, de érdemes lesz az autósoknak használniuk. A jövőben megtöbbszöröződhet az alkalmazást letöltő autósok száma, hiszen a magyar biztosító társaságok több mint 5,3 millió kötelező biztosítással és 918 ezer casco biztosítással rendelkeznek.

A K&H Biztosító egy-egy autós káresetre az idén átlagosan közel 350 ezer forintot fizetett ki, ami 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az emelkedés az autópiaci növekedés miatt emelkedő forgalommal, a balesetek számának és a szervizköltségek emelkedésével magyarázható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS