Már közel 180 ezren töltötték le márciusig a balesetek bejelentésére való mobilos alkalmazást. A papíralapú, „kék-sárgaként” ismert baleseti bejelentő digitális verziója egyszerűbben használható és pontosabb elődjénél.
A digitális „kék-sárgán” keresztül három hónap alatt 1827 balesetről tettek bejelentést, a K&H-hoz pedig 318 bejelentés érkezett. A biztosító az év első három hónapjában egy-egy autós káresetre átlagosan már közel 350 ezer forintot fizetett, ez éves szinten 10 százalékot is meghaladó emelkedésnek felel meg.
Balesetnél a korábbinál sokkal egyszerűbben intézhetik az autósok az adminisztrációt január óta az új, e-kárbejelentő, más néven digitális „kék-sárga” mobilos applikációval, amely hamar népszerűvé vált az autósok körében.
Közel 200 ezer letöltés, kedvező osztályzat
A K&H Biztosító közölte: az applikációt január óta közel 180 ezren töltötték le, az androidos telefonokkal rendelkező sofőröktől pedig átlagosan 4,27 osztályzatot kapott az alkalmazás, ami kedvezőnek számít. A bevezetéstől március végéig összesen 1827, a K&H-hoz pedig 318 balesetről tettek bejelentést az alkalmazáson keresztül, ami napi átlagban közel 3 esetet jelent. A társaság szerint az applikáció várhatóan egyre népszerűbbé válik, mivel egyszerűbben és pontosabban lehet adminisztrálni vele egy-egy baleset adatait. Ráadásul március végétől már webes felületen is elérhető az elektronikus kárbejelentő, ez pedig még könnyebben elérhetővé teszi ezt a megoldást.
Az online ügyintézés egyébként is népszerű az ügyfeleknél: a K&H Biztosítónál a lakásbiztosítási károknak a 70 százalékát, a gépjárműkárok 50 százalékát a biztosító online felületén jelentik be az ügyfelek. A mobil applikáció fejlesztését a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) koordinálta, de valamennyi biztosítótársasággal részt vett az alkalmazás elindításában. Az alkalmazás akár előre le lehet tölteni a telefonra, de az esetleges balesetet után is pillanatok alatt telepíthető. Az alkalmazás többek között azért jelent egyszerűbb adminisztrációt a papíralapú baleseti bejelentőhöz képest, mert a biztosítótársaságok az általuk kibocsátott zöld kártyát QR-kóddal látják el, így gyorsan és egyszerűen beolvashatóvá válnak a balesetben érintett sofőrök és járművek adatai. A papíralapú megoldásnál problémát jelentett, hogy a baleset miatt érhetően feszült sofőrök egy része nehezen olvashatóan, pontatlanul töltötték ki a bejelentőt.
A digitális „kék-sárga” használatával viszont az előre megadott felsorolásokból csak ki kell választani az adott baleset jellemzőit. Többek között felhasználóbarát grafikus megoldások segítik a baleseti helyzet lerajzolását, ahol a jelzőtáblák és a balesetben szereplő járművek képe kiválasztható, nem kell megrajzolni, mint a papíros verzión. A személyes adatok QR-kóddal történő beolvasása szintén minimalizálja a hibázási lehetőséget. Fontos szerepet van annak is, hogy az applikáció a telefon GPS-kapcsolatán keresztül pontosan rögzíti a helyszínt és a biztosítótársaság azonnal értesítést kap az balesetről.
Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint remélhetőleg ritkán lesz szükség az alkalmazásra, de érdemes lesz az autósoknak használniuk. A jövőben megtöbbszöröződhet az alkalmazást letöltő autósok száma, hiszen a magyar biztosító társaságok több mint 5,3 millió kötelező biztosítással és 918 ezer casco biztosítással rendelkeznek.
A K&H Biztosító egy-egy autós káresetre az idén átlagosan közel 350 ezer forintot fizetett ki, ami 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az emelkedés az autópiaci növekedés miatt emelkedő forgalommal, a balesetek számának és a szervizköltségek emelkedésével magyarázható.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.