Gyorsan az autósok kedvence lett a „digitális kék-sárga”

2019. 05. 15., 17:46

Már közel 180 ezren töltötték le márciusig a balesetek bejelentésére való mobilos alkalmazást. A papíralapú, „kék-sárgaként” ismert baleseti bejelentő digitális verziója egyszerűbben használható és pontosabb elődjénél.

A digitális „kék-sárgán” keresztül három hónap alatt 1827 balesetről tettek bejelentést, a K&H-hoz pedig 318 bejelentés érkezett. A biztosító az év első három hónapjában egy-egy autós káresetre átlagosan már közel 350 ezer forintot fizetett, ez éves szinten 10 százalékot is meghaladó emelkedésnek felel meg.

Balesetnél a korábbinál sokkal egyszerűbben intézhetik az autósok az adminisztrációt január óta az új, e-kárbejelentő, más néven digitális „kék-sárga” mobilos applikációval, amely hamar népszerűvé vált az autósok körében.

Közel 200 ezer letöltés, kedvező osztályzat

A K&H Biztosító közölte: az applikációt január óta közel 180 ezren töltötték le, az androidos telefonokkal rendelkező sofőröktől pedig átlagosan 4,27 osztályzatot kapott az alkalmazás, ami kedvezőnek számít. A bevezetéstől március végéig összesen 1827, a K&H-hoz pedig 318 balesetről tettek bejelentést az alkalmazáson keresztül, ami napi átlagban közel 3 esetet jelent. A társaság szerint az applikáció várhatóan egyre népszerűbbé válik, mivel egyszerűbben és pontosabban lehet adminisztrálni vele egy-egy baleset adatait. Ráadásul március végétől már webes felületen is elérhető az elektronikus kárbejelentő, ez pedig még könnyebben elérhetővé teszi ezt a megoldást.

Az online ügyintézés egyébként is népszerű az ügyfeleknél: a K&H Biztosítónál a lakásbiztosítási károknak a 70 százalékát, a gépjárműkárok 50 százalékát a biztosító online felületén jelentik be az ügyfelek. A mobil applikáció fejlesztését a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) koordinálta, de valamennyi biztosítótársasággal részt vett az alkalmazás elindításában. Az alkalmazás akár előre le lehet tölteni a telefonra, de az esetleges balesetet után is pillanatok alatt telepíthető. Az alkalmazás többek között azért jelent egyszerűbb adminisztrációt a papíralapú baleseti bejelentőhöz képest, mert a biztosítótársaságok az általuk kibocsátott zöld kártyát QR-kóddal látják el, így gyorsan és egyszerűen beolvashatóvá válnak a balesetben érintett sofőrök és járművek adatai. A papíralapú megoldásnál problémát jelentett, hogy a baleset miatt érhetően feszült sofőrök egy része nehezen olvashatóan, pontatlanul töltötték ki a bejelentőt.

A digitális „kék-sárga” használatával viszont az előre megadott felsorolásokból csak ki kell választani az adott baleset jellemzőit. Többek között felhasználóbarát grafikus megoldások segítik a baleseti helyzet lerajzolását, ahol a jelzőtáblák és a balesetben szereplő járművek képe kiválasztható, nem kell megrajzolni, mint a papíros verzión. A személyes adatok QR-kóddal történő beolvasása szintén minimalizálja a hibázási lehetőséget. Fontos szerepet van annak is, hogy az applikáció a telefon GPS-kapcsolatán keresztül pontosan rögzíti a helyszínt és a biztosítótársaság azonnal értesítést kap az balesetről.

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint remélhetőleg ritkán lesz szükség az alkalmazásra, de érdemes lesz az autósoknak használniuk. A jövőben megtöbbszöröződhet az alkalmazást letöltő autósok száma, hiszen a magyar biztosító társaságok több mint 5,3 millió kötelező biztosítással és 918 ezer casco biztosítással rendelkeznek.

A K&H Biztosító egy-egy autós káresetre az idén átlagosan közel 350 ezer forintot fizetett ki, ami 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az emelkedés az autópiaci növekedés miatt emelkedő forgalommal, a balesetek számának és a szervizköltségek emelkedésével magyarázható.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS