A tűztől sokkal jobban rettegünk, mint a csőtöréstől

2018. 11. 30., 13:00

Idén is a tűzesetektől féltik legtöbben az otthonukat az Aegon idei Nagy Lakástesztjének kitöltői közül, miközben a csőtörés okoz leggyakrabban kárt. A válaszadók közel fele nem tudja, hogy konkrétan mire terjed ki a lakásbiztosítása, ám egyre többen védik az otthonukat biztosítással.

Az idén 9506-an töltötték ki az Aegon Nagy Lakástesztjét. A válaszadók 44 százaléka nincs tisztában azzal, pontosan milyen káreseményekre szól a biztosítása, bár ez az arány 7 százalékkal kedvezőbb, mint a korábbi.

A kutatás egyik célja éppen az volt, hogy a tudatos választásra hívja fel az emberek figyelmét: arra, hogy a modern biztosítások ma már olyan károkra is fedezetet nyújtanak, amelyekre a legtöbben nem is gondolnának, például az áramszünet miatt a fagyasztóban megromlott ételre, vagy a megbetegedett házikedvenc állatorvosi kezelésének költségeire. A sors furcsa fintora, hogy ugyanannyian (44 százalék) érzik úgy, hogy a jelenlegi biztosításuk megfelelő, mint ahányan nem tudják, hogy mit tartalmaz a biztosításuk.

A legtöbben (41 százalék) a tűzkártól féltik leginkább az otthonukat, ezt a betörés követi, közel egyharmados aránnyal. Már a korábbi felmérésben is a tűz és a betörés vezette a rangsort, szinte hajszálra ugyanilyen arányokkal. Idén azonban az a kérdés is szerepelt a felmérésben, hogy konkrétan mi okozott kárt az elmúlt időszakban. A csőtörést ugyan csupán a válaszadók 12 százaléka nevezte meg veszélyforrásként, ám a már bekövetkezett, konkrét káreseményeknél ez végzett az első helyen (34 százalék), fej-fej mellett a viharkárral (32 százalék).

Biztosítással a válaszadók közel kétharmada (62 százalék) védi az otthonát, ami jelentős növekedés a korábbi 47 százalékhoz képest, bár az Aegon adatai szerint a lakásbiztosítási penetráció 75 százalék Magyarországon. A Nagy Lakásteszt mostani adata egybevág a korábbi felmérések adataival, és a régiónkban kimagaslónak számít, tekintve, hogy a visegrádi országokban csak az ingatlanok harmadára-felére kötnek biztosításokat. A mostani felmérésből az is kiderült, hogy sokan (56 százalék) egészítenék ki ezt a biztosítást egyéb elemekkel: életbiztosítással és egészségügyi szolgáltatásokkal.

„Azok az események, amelyektől az emberek leginkább féltik az otthonaikat, szerencsére, viszonylag ritkán következnek be. Ezért mi lehetővé tettük a lakásbiztosításaink testre szabását, a szokásos események mellett további 47 különböző, kiegészítő biztosítást kínálunk” – emelte ki Szombat Tamás, az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy a tudatos szolgáltatáscsomag választás garantálhatja, hogy ki-ki maximálisan kihasználhassa a biztosítását.

És hogy érdemes-e lakásbiztosítást kötni? Arra a kérdésre, hogy „Érte-e már bármilyen kár az otthonát?”, a válaszadók több mint fele (53 százalék) válaszolt igennel – picivel még többen is mint korábban (51 százalék).

Az idei tesztet többnyire (63 százalék) nők töltötték ki. A legfiatalabbaktól (18-25 év) eltekintve – ők a válaszadók mindössze 3 százalékát tették ki – a különböző korosztályok közel azonos arányban képviseltették magukat. A válaszadók 22 százaléka fővárosi vagy Pest megyei volt, de Magyarország összes megyéjéből érkeztek be kitöltött tesztek.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS