A festés áll a felújítási slágerlista élén

2021. 05. 18., 14:30

A lakásfelújítást tervezők döntő többsége, 72 százaléka kifestené az ingatlanját, míg a burkolatok korszerűsítése, cseréje a második helyen áll, utóbbit a 30-59 éves korosztály tagjainak 34 százaléka végeztetné el – derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely azt vizsgálta, hogy milyen munkákra kerülhet sor a közeljövőben tervezett felújítások során. A rezsiköltséget érintő fűtési rendszer felújítása csak az érintettek 18 százalékánál szerepel a listán. A rekonstrukcióra készülő háztartások 20 százaléka tartozik a legtudatosabbak közé, ők azok, akik a korszerűsítés után – amennyiben az értéknövekedés olyan mértékű, akkor – hozzáigazítják a lakásbiztosítást is. A K&H-hoz eddig több, mint 6 milliárd forint értékben érkezett hitel iránti érdeklődés.

Rengeteg magyarországi lakóingatlan újulhat meg a következő években, ugyanis a 2021 januárjában elindított állami program keretében a gyermekes vagy gyermeket váró családok a háztartás korszerűsítésére fordított összeg 50 százalékát - maximum 3 millió forintot - kaphatnak vissza az államtól.

Íme, a slágerlista

A K&H biztos jövő indexéhez készült felmérés szerint a 30-59 éves korosztály tagjainak 16 százaléka egészen biztosan, 34 százalékuk pedig valószínűleg nekilát a felújításnak. A kutatásból kiderül az is, milyen munkákat terveznek a megkérdezettek. A slágerlistát utcahosszal vezeti a festés, utána jön a burkolatok felújítása, a kertrendezés és az ablakok korszerűsítése.

A következő eredményre jutott a kutatás: az felújítást fontolgatók – akik közül sokan többféle munkálat elvégzését is megjelölték:

  • 72 százalékánál festésre, tapétázásra,
  • 34 százalékánál a burkolatok korszerűsítésére, cseréjére,
  • 27 százalékánál a kert rendezésére;
  • 23 százalékánál a nyílászárók – többek között az ablakok – cseréjére,
  • 18 százalékánál a fűtési rendszer fejlesztésére, illetve az elektromos rendszer felújítására,
  • 17 százalékánál a hőszigetelés kialakítására, cseréjére kerülne sor,
  • 9 százaléka klímaberendezés beépítését tervezi,
  • 4 százalékuk pedig megújuló energián – például napelemeken - alapuló rendszerben gondolkodik.

„Festünk, burkolunk, csinosítjuk a kertet és ha még mindig van pénz, kicseréljük az ablakokat is. Így újítunk fel 2021-ben”– mondta Árva András, a K&H Bank lakossági marketing szegmensének vezetője.

A felújítás után is van teendő

A K&H szerint nagyon fontos tudni, hogy az átlagosan igényelt 5 millió forintos felújítással az adott lakóingatlan értéke is emelkedik és ezt az értéknövekedést időben jelezni kell a biztosító felé. Arról van szó, hogy a megfelelő értékre kell szólnia a lakásbiztosításnak, ugyanis ha biztosítási szerződésben a mostaninál alacsonyabb újjáépítési érték szerepel, akkor alulbiztosítottságról beszélünk. Emiatt ha baj történik, a kártérítés összege a kár mértékénél alacsonyabb lehet.

A K&H biztos jövő felmérés szerint a megkérdezettek ötöde tartozik a legtudatosabbak közé, 20 százalékuk mondta azt, hogy a korszerűsítés után felülvizsgálják a lakásbiztosításukat is.

A megkérdezettek 32 százalékánál a tervbe vett rekonstrukció nem lesz olyan nagyságrendű, hogy befolyásolja a lakás értékét, 13 százalék pedig úgy válaszolt, hogy számukra a kérdés nem releváns, mert bevallásuk szerint nincs lakásbiztosításuk. A válaszadók 35 százaléka pedig nem foglalkozik ezzel a kérdéssel.  A felújítási hitel népszerűségét az is mutatja, hogy a bankhoz eddig 6 milliárd forint összértéket meghaladó hiteligénylés érkezett be, ebből több, mint 3 milliárd forintot fogadott már be és 750 millió forintot folyósított, az átlagos összeg pedig 5 millió forint körül van.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS