Átadták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjakat

Átadták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjakat
2021. 10. 02., 07:30

Idén is díjazta a Pénzügyminisztérium azokat az oktatási intézményeket, tanárokat és diákokat, akik élen járnak a pénzügyi tudatosság fejlesztésében.

A Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjak átadásán Gondos Judit, a Pénzügyminisztérium (PM) közigazgatási államtitkára egyebek mellett azt hangsúlyozta, hogy a banki szokások megváltoztak, a pénzügyi termékek egyre bonyolultabbak lettek, a lakosság jelentős része azonban továbbra sem hoz tudatosan döntést saját pénzügyeiről. Ezen változtatni kell – mondta, és a mindenkori pénzügyi kormányzat kiemelt feladatának nevezte, hogy segítsen az embereknek eligazodni a pénzügyekben.

Emlékeztetett rá, hogy a kormány 2017 végén fogadta el a pénzügyi tudatosság előmozdítását segítő stratégiáját, amelyben számos intézkedés támogatja a fiatalok és a lakosság felvilágosítását a pénzügyi ismeretek és a pénzügyileg körültekintő és megfontolt magatartás erősítése érdekében. A stratégia megvalósítása eredményes, jól halad.

A jegybankkal és a Pénziránytű Alapítvánnyal kezdtek dolgozni, illetve számos egyetemmel kötöttek megállapodást, amelyek segítettek a változatos és széleskörű pénzügyi ismeretterjesztésben. A kormánynak fontos, hogy mire a fiatalok eljutnak a családalapításig, ehhez legyen biztos információjuk, pénzügyi alapismeretük – mondta Gondos Judit, aki az eredmények közé sorolta, hogy létrehozták a https://www.okosanapenzzel.hu honlapot, és népszerű a Pénz7 rendezvénysorozat is. Ebbe a sorba illeszkedik a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díj, amelyet 2019-ben hirdetett meg a tárca. A legjobbnak ítélt diákok 150 ezer, a pedagógusok 500 ezer forintban részesülnek, az intézményi kategória győztesének pedig 2 millió forint a jutalma.

Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) köznevelésért felelős államtitkára hangsúlyozta: a Nemzeti Alaptanterv megújításánál kiemelten kezelték a pénzügyi nevelést, a pénzügyi tudatosság, felkészültség erősítését. Az új kerettantervekben is figyeltek arra, hogy mindez megjelenjen. Választható tantárgy lett a gazdasági és pénzügyi kultúra vagy a közgazdasági és pénzügyi alapismeretek. A Pénz7 pénzügyi és vállalkozói témahét tavaly a járvány miatt online is sikerrel zajlott, a programot folytatni kell - mondta. Magyarországon az oktatás egyetlen napra sem állt le a járvány miatt, a digitális oktatás feltételei pedig megerősödtek - hangsúlyozta.

A család a pénzügyi tudatosságra nevelés elsődleges helye, amely természetes tanulási lehetőséget biztosít – mondta Ekler Gergely, a családokért felelős tárca nélküli miniszter stratégiáért és koordinációért felelős államtitkára. Ekler Gergely azt mondta, büszkeségre ad okot, hogy Magyarország a GDP-jének csaknem öt százalékát fordítja családtámogatásra. A kormány a családi élet sok pontján képes támogatást nyújtani – tette hozzá –, példaként a gyermekvállalást, a családi adózást, az otthonteremtést, és a nagycsaládosok autóvásárlását említve. „Ez a rendszer nem kis részben járult hozzá ahhoz, hogy a családok vagyona emelkedett tavaly.”

Hallgatói díjazott Póta Cserne Panka lett, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának hallgatója. Tanulói díjazott Szalkai Róbert Gábor, a budapesti Ganz Ábrahám Két Tanítási Nyelvű Technikum tanulója.

Idén 5 pedagógus kiemelkedő munkáját díjazták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díj általános vagy középfokú iskolai pedagógus kategóriában. Az általános vagy középfokú iskola kategóriában a Törökkoppányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola részére adtak elismerést. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS