Történelmi csúcs: 7000 milliárd forint fölött a befektetési alapokban kezelt vagyon

2021. 04. 15., 18:15

Márciusban 2 százalékkal, 137 milliárd forinttal nőtt a befektetési alapokban kezelt vagyon – tájékoztatott a Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetsége (BAMOSZ).

A befektetési alapok esetében az elmúlt hónapban a tőkeáramlások eredője plusz 66 milliárd forintot mutat. Számos kategória esetében volt tőkekiáramlás, de azon kategóriák esetében, ahol tőkebeáramlást tapasztalhattunk, jelentős mozgás volt látható. A tőkeáramlás, a hozamok és az árfolyammozgások eredőjeként a BAMOSZ-tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona 2 százalékkal nőtt márciusban. A hónap végén a BAMOSZ-tagok összesen 7110 milliárd forintot kezeltek befektetési alapokban, amely új mérföldkő, hiszen először lépte át a vagyon nagysága a hétezer milliárdot.

A pénzpiaci alapok esetében félmilliárdos tőkekiáramlást tapasztalhattunk márciusban. A hozamok ezen csak csekély mértékben tudtak javítani, így összességében 0,6 százalékos a vagyonvesztés a kategóriánál.

A kötvényalapoknál újra tőkekiáramlást láthattunk, amely közel másfél milliárd forint. Az egyes alkategóriáknál vegyes a kép, de valójában a rövid futamidejű alapok okolhatók a tőkekiáramlással. A tőkeáramlásoknak köszönhetően és az elmaradt hozamok miatt a kötvényalapok vagyona 0,5 százalékkal csökkent.

A vegyes alapoknál tőkebeáramlás volt márciusban, amelynek nagysága 37 milliárd forint, amely a legmagasabb érték a kategóriák között. Mindhárom alkategória esetében a vevők voltak többségben. A hozamok is pozitívan alakultak, így a kategória vagyona pontosan 4,6 százalékkal nőtt a hónap során.

A részvényalapoknál tőkebeáramlást figyelhettünk meg márciusban. Ennek nagysága meghaladta a 12 milliárd forintot. Ehhez természetesen hozzájárult két, a hónap folyamán indult új sorozat is. A növekedést tovább segítették a hozamok. Mindennek eredőjeként részvényalapok vagyona 5,4 százalékkal lett több.

A tőkevédett alapok esetében ezúttal is tőkekiáramlást tapasztaltunk, aminek nagysága ötmilliárd forint volt, ami egyértelműen két lejárt alappal magyarázható. A vagyon ennek megfelelően csökkent 8 százalékkal. A kissé ijesztő szám mögött azonban az rejlik, hogy a kategória már egészen kicsi, így a kategória méretéhez képest már minden egyes alap lejárata jelentős méretű. (Adatlapunkból kiolvashatjuk, hogy már csak 14 db tőkevédett alapunk van.)

Az abszolút hozamú alapok esetében márciusban tőkebeáramlást láthattunk, aminek nagysága 4 milliárd forint. A hozamok tovább tudták segíteni a növekedést, így a kategória esetében 1,6 százalékos növekedést tapasztalhattunk.

A származtatott alapok esetében ebben a hónapban tőkekiáramlást láthattunk, amelynek mértéke 1,8 milliárd forint. A hozamoknak ezt sikerült korrigálni, így a kategória vagyona plusz 0,2 százalékkal változott a hónap során.

Az ingatlanalapok esetében tőkekiáramlást láthattunk, amely megközelítette a 2,5 milliárdot. A tőkeáramlás, a hozamok és az árfolyammozgások eredőjeként a nettó eszközérték 0,4 százalékkal lett több.

Az árupiaci alapoknál 2,3 milliárdos tőkebeáramlást figyelhettünk meg. A hozamok nem tudták erősíteni a növekedést, a vagyonváltozás azonban így is plusz 2,3 százalék lett a hónap folyamán.

Az elsősorban intézményi befektetők vagyonát kezelő zártkörű alapok esetében az elmúlt hónapban tőkebeáramlás volt tapasztalható 21 milliárdot meghaladó értékben. A hozamok is kedvezően alakultak, így összeségében a vagyon 4,2 százalékkal növekedett a hónap során – árul a BAMOSZ közleménye.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS