20 milliós befektetést kaphatnak a legjobb divat- és designipari startupok

2021. 09. 07., 15:00

Idén ősszel harmadik alkalommal indul el a HFDA Startup Program, amely a legígéretesebb fiatal divat-design startup vállalkozóknak nyújt díjmentes üzletfejlesztési képzést és akár 20 millió forintos befektetési lehetőséget. Elsősorban azokat az egyedi ötleteket keresik a programban, amelyek később nemzetközileg is megállhatják a helyüket.

Idén ősszel már harmadik alkalommal indul el a kreatív iparban dolgozókat és tanulókat célzó HFDA Startup Program a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus innovációs ügynökség és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő kezdeményezésében. A program elsősorban a legfrissebb nemzetközi ipari trendekre egyedi megoldásokat nyújtó divat és design innovációkat segíti piacra lépni. 

„A képzés alapvetően azon a felismerésen alapszik, hogy már az egyetemi évek alatt születhetnek olyan innovációs ötletek, amelyekre hiánypótló vállalkozások épülhetnének, azonban tőkehiányból fakadóan nem látnak napvilágot. A kezdeményezéssel ezeket az ötleteket szeretnénk felszínre hozni és segítséget nyújtani a piaci elinduláshoz, csakúgy, mint 2019-ben az Alpha, illetve 2020-ban a MOKA, a Measure.me, valamint a S.w.e.d márkák esetében, akik a HFDA Startup Program során már befektetési ajánlatot kaptak” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Az utóbbi években egyre növekvő érdeklődés övezte a kezdeményezést, a 2020-as őszi programra több mint 60-an jelentkeztek. Akkor egyensúlyfejlesztő gyerekbútor, design falburkolat és egy mesterséges intelligenciára épülő alkalmazás is részesült befektetési ajánlatban. A HFDA Startup Programba bekerülő csapatok öthetes online vállalkozásfejlesztési képzést, üzleti és szakmai mentorációt kapnak, majd a program második szakaszába kiválasztottak további öthetes befektetési felkészítésben és akár 20 millió forintos kockázati tőkebefektetésben is részesülhetnek.

Az inkubáció során a résztvevők olyan, a startup indításhoz szükséges elméleti és gyakorlati alapokat sajátíthatnak el tapasztalt szakamberektől, mint például az üzleti modell kidolgozása, pénzügyi tervezés, versenytárselemzés, piackutatás, valamint a piacra lépés stratégiájának kialakítása. Ezt követően szakmai mentorok és iparági szakértők segítik a vállalkozás finomítását, végül a legígéretesebb projektek a programot záró Demo Day-en prezentálhatják ötletüket 20 millió forintos befektetési ajánlat reményében.

„A divat és designipar jelentősége nemzetközi szinten évről-évre nő. A hazai innovációk jelentősen hozzájárulhatnak Magyarország gazdasági növekedéshez, mivel magas minőséget és hozzáadott értéket képviselnek, ám emiatt tőkeigényesek is. A Hiventures célja, hogy segítse a jelen és jövő újító elképzeléseit ebben a fontos szektorban és minél több nemzetközi sikertörténethez biztosítson stabil finanszírozási hátteret” – mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. 

A szervezők szeptember 6-tól november 1. éjfélig várják azon minimum két fős hazai és határon túli csapatok jelentkezését, akik valamilyen innovatív divat- vagy designipari ötlettel vagy prototípussal rendelkeznek olyan fókuszterületeken, mint például a fenntartható divat és design, gyártástechnológia, textilipari innovációk, belsőépítészeti megoldások, lakberendezés és bútorinnováció, szabadidős termékek, vagy akár az anyagtudományi, technológiai és informatikai innovációk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS